Vanaf wanneer reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miss84, 9 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf wanneer merkte jullie dat je kindje ( verborgen) reflux had?
    Mijn dochtertje van nu 4 weken slikt tussen de voedingen door vaak.
    Ook kan ze kreunen en kraken als ik haar weer neerleg
    Ze begint niet meteen te huilen Ofzo.
    Ze ruikt wel zuur uit haar mondje maar spuugt maar heel af en toe een klein mondje terug.
    Ze wil ook veel aan de borst. Ze was wel flink aangekomen.

Nou ja ik Googlde wat en dat maakt me ff onzeker. Wil niet dat m'n meisje pijn heeft of zich niet lekker voelt.

2. Ijsbergsla

Ijsbergsla Actief lid

7 aug 2015
    185
    12
    18
    Uren na het voeden nog spugen en zuur ruiken. Maar b heeft geen medicijnen nodig want geen pijn en komt goed aan.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ongeveer hetzelfde als hierboven beschreven, alleen had hij ook nog vaak de hik, bijna na elke voeding, al kan dit ook komen doordat hij erg gulzig was.
    Hier hielp het om alles waar hij op/in lag op te hogen en hem na de voeding een half uurtje recht op te houden of half zittend in z'n wipstoeltje te zetten, zodat de voeding goed kon zakken.
    Verder hebben wij tot 6 maanden Hero Baby Comfort gegeven, voeding speciaal voor baby's die veel spugen, deze voeding is dikker, gelijk 2 vliegen in 1 klap, want hij dronk hier ook veel te snel en met deze voeding redde we net aan 15 minuten per fles, hierna kreeg hij dan altijd nog een poosje zijn speentje om aan z'n zuigbehoefte te voldoen.
    Hier dus ook geen medicatie gebruikt, al was het achteraf misschien wel goed geweest, zoontje huilde de eerste maanden vrij veel(maar ook ik vond het moeilijk inschatten, omdat het niet zo ernstig leek) en sliep slecht, al is het nooit een goede slaper geworden.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik vind je verhaal niet als reflux-klachten klinken. Alle baby's hebben in meer of mindere mate reflux, dat is niet bijzonder.
    Zo lang je dochter niet onrustig is of veel huilt (van de pijn), dan zou ik er geen probleem van maken.
    Een keer spugen, een keer zuur ruiken etc. Het hoort er gewoon bij.
    Hou het in de gaten, als je je zorgen maakt.
    Maar ik vind dat de term 'reflux' hier wel heel gemakkelijk valt soms.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Symptomen van reflux zijn;
    overmatig spugen, overmatig huilen, prikkelbaar, verslikken, voedselweigering, zuur uit de mond ruiken, hoesten, groeivertraging, veel slikken, vaak de hik, onverzadigbaar lijken (lijken, want drinken zorgt voor tijdelijke verzachting. Veel drinken zorgt uiteindelijk weer voor meer last van de reflux.).
    Maar ze hoeven niet alles te hebben.

Zoals Merah zegt, elk kindje heeft wel een beetje last van het terugstromen van voedsel. De maagklep moet volgroeien/goed gaan werken. Net zoals het rijpen van de darmen.

Mocht er wel onrust komen of overmatig huilen kan je het beste eerst eens de leefregels gaan toepassen. Dit vraagt wat extra van jou als ouder, maar heeft verder geen bijwerkingen of nadelige effecten.

6. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok nou ik ben aardig gerust gesteld! Denk dat het allemaal wel mee valt.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het aan de borst?
    Kan ze de melkstroom goed aan?.Of heb je een.sterke tsr?
    Soms kan je op dat gebied ook nog wat dingen aanpassen :)

8. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na een tijdje verslikt ze zich wel dan spuit het er uit. Dan hoor ik haar ook lucht in slikken en vaak de hik daarna.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Je kan, als je de tsr voelt komen, even afkoppelen (nee, dat zal ze niet op prijs stellen haha). Even weg laten lopen in een hydrofieldoek, en dan weer aanleggen.
    Wie weet is het dan wat makkelijker te verwerken.

Is vaak een kwestie van tijd, des te groter des te beter het gaat ! :)

Deel Deze Pagina