Luca heeft z´n handjes gevonden en ligt er vaak op te sabbelen en te kluiven. In het begin dacht ik telkens dat hij dan misschien wilde drinken en legde aan ... waarop hij m´n tepel alleen een flinke ruk gaf en verder stug de andere kant op ging liggen kijken Waarschijnlijk toch gewoon zuigbehoefte? Hij tuft soms z´n speentje er ook uit om op z´n handje te kunnen sabbelen. Maar hij doet het ook nadat hij gedronken heeft en dat snap ik niet helemaal. Hij is wel een erg snelle drinker, kan het zijn dat hij daarom nog zuigbehoefte heeft na het drinken?
Ik denk het wel Tygo heeft dat ook zo erg... die hapnaar alles wat er in de buurt komt... maar als ik de borst aanbied drinkt hij 2 slokken en dan is het klaar... Welke speen gebruik je? Tygo pakt hem wel als ik er even mee wiebel of zachtjes op tik
Luca heeft Bibi speentjes. Ik had eerst Difrax, maar het ronde schildje van Bibi bevalt beter. Bij die van Difrax kreeg hij het voor elkaar om de punten in z´n mond erbij te stoppen Die Bibi spenen haalt hij ook hele capriolen mee uit, hij is soms net Lisa uit de Simpsons zoals die speen op en neer gaat hihi. Maar ´t gaat dus niet om de speen, maar om ´t sabbelen op z´n handjes
Lekker laten sabbelen, dat deed mijn dochter ook altijd. Ik probeerde altijd droog, dus kleren aanhouden en dan aanleggen zeg maar. Als ze geen honger had dan hapte ze ook niet. Had ik niet voor niets de hele boel uitgepakt . Hapte ze wel dan toverde ik alsnog mijn borst tevoorschijn.
Doet Vince ook altijd, ook na het eten. Ik denk dat zijn zuigbehoefte dan nog niet bevredigd is idd, hij is ook een snelle drinker (10 minuutjes maximaal). Maar ik vind het geen probleem verder. dattie maar lekker zuigt.
Kyra sabbelt heel vaak op haar handjes en alles wat in haar bereik komt (inclusief wangen, kinnen, you name it). Ik vond dit in het begin erg verwarrend omdat ik dacht dat ze nog honger had. Maar in tegenstelling tot Luca hapte ze telkens wel echt naar mijn borst. Maar wat blijkt, ik ben eten-mama en ook speen-mama. Dus haar zuigbehoefte 'botviert' ze ook gewoon op mij. Sommige kindjes hebben gewoon een enorme zuigbehoefte en zoeken naar iets wat zij het lekkerst vinden.
Hier ook een kleine die zijn handjes heeft ontdekt Honger heeft ie niet want hij sabbelt rustig verder op mijn borsten, maar niet drinken Ik laat hem maar sabbelen op zijn handjes, ik vind er wel een verschil inzitten of ie sabbelt om te sabbelen of omdat ie honger heeft
Mijn dochertje sabbelde ook vaak op haar handjes op die leeftijd. Omdat ze geen honger had, ging ik er vanuit (en volgens mij had ik dat ook nog eens ergens gelezen) dat het bij het ontdekken van haar handjes hoorde.
onze jayden ook hoor... ik dacht ook steeds dat hij nog honger had maar die tepel werd er dan verontwaardigd weer uitgebonjourd drinkt ook altijd maar zon tien minuten. miss dat het daar aan ligt?