jonge baby op de buik slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ch28, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch28

    ch28 Actief lid

    23 sep 2008
    494
    0
    0
    Mijn dochtertje van bijna 8 weken slaapt over altijd in de wagen in de woonkamer op haar buik. Ze slaapt namelijk niet als ze op haar rug ligt, krijgt dan last van krampjes en het lukt haar niet om in een diepe slaap te vallen. De nachten waren dan ook een groot probleem. Nu hebben we haar de afgelopen 2 nachten op haar buik gelegd (naast ons, zodat we het goed in de gaten konden houden) en ze heeft nu alletwee de nachten heerlijk geslapen van 23.30 tot 7 uur. Ze is dan overdag ook veel vrolijker.
    Ze kan haar hoofdje al een week of 3 goed omdraaien als ze op haar buik ligt en houdt haar hoofdje al regelmatig zelf omhoog als ik haar vast heb. Toch vind ik het eng om haar 's nachts op haar buik te leggen. Wat kan ik nu het beste doen? En weet iemand of er van die veiligheids dingen zijn voor in bed bij buikslapers?
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    Fynn was even oud toen hij dag en nacht op zijn buik werd gelegt. eerst bij ons op de kamer en 2 weken later lag hij op zijn eigen kamer. als je kleine beter slaapt zou ik haar gewoon op haar buik leggen
     
  3. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    je zou de aerosleep kunnen aanschaffen wij hebben er 1 gehad maar die was zo eronderuit laat namelijk lucht door waardoor fynn koud werd
     
  4. Huismus

    Huismus Fanatiek lid

    5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Aerosleepmatrasje en misschien een NannyCare aanschaffen.
    De NannyCare wordt door sommige zorgverzekeraars vergoed.
     
  5. joanita

    joanita Fanatiek lid

    7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier slaapt zoon lief ook eigenlijk al vanaf week 8 op zijn buik en slaapt sindsdien ook door,
    nu slaapt hij van 8 uur in de avond tot 10 uur in de ochtend dus ik heb totaal geen klagen als ik hem op zijn rug leg is hij elke 10 minuten wakker
    ikzelf lig ook op me buik
     
  6. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ken het gevoel! Milan slaapt vanaf 8 weken overdag op de buik en sinds 16 weken ook s'nachts.
    Wij hebben een purflo matras aangeschaft waardoor hij nooit in ademnood kan raken. Evt een aerosleep en nannycare?
    Zelf heb ik het in het begin best moelijk gevonden, want je wordt toch wel bang gemaakt. Maar ja, als het niet anders gaat dan moet je een keuze maken....
     
  7. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn dochter slaapt ook sinds ze een week of 5 is op haar buik, vond het eerst ook eng maar nadat ze op de commode onder mijn handen half lag te stikken in haar eigen spuug vind ik het zelfs een fijner idee!

    Heb trouwens wel een babysense onder haar matrasje liggen. Dan gaat er een alarm af wanneer ze stopt met ademen of als haar ademhaling heel erg vertraagd.
     
  8. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Als mijn zoontje moeite zou hebben met slapen en hij zou op zijn buik als een roosje slapen, dan zou ik hem denk ik op zijn buik laten slapen. Ik zou het wel prettiger vinden als ie dan in ieder geval bij ons op de kamer slaapt, zoals jij dit ook al doet. Het is in het begin wat eng, maar als het een aantal nachten goed is gegaan, zul je zien dat jouw vertrouwen hierin groeit. Althans, ik moest er heel erg aan wennen toen mijn zoontje op zijn buik ging slapen (en hij was toen 6 maanden).
     
  9. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Mijn dochter heeft ook een aantal maanden (denk toen ze tussen 2 en 4 maanden oud was) op haar buik geslapen. Heb vanaf dag 1 een aerosleep in haar bedje en vond het in het begin ook akelig maar zoals Merijn zegt, je vertrouwen groeit met de dagen. Gewoon goed in de gaten houden en proberen zou ik zeggen.
     
  10. gerda b

    gerda b Lid

    17 mrt 2006
    93
    0
    0
    winkelmedewerker
    friesland
    Ons meisje slaapt ook al vanaf ze 3 a 4 weken was op haar buik.
    Zo slaapt ze langer en dieper.Als ze op haar rug lag hielt ze haar zelf wakker met haar wapperhandjes.
    We hadden voor 's nachts wel een nanny care in haar bedje,zodat we zelf ook rustig konden slapen.Ze is nu 5 maanden en slaapt nog steeds op haar buik.Ons cb vonden het prima ze zeiden zelfs "de natuur houd je toch niet tegen",als ze op haar buik beter slaapt gewoon doen.
     
  11. ch28

    ch28 Actief lid

    23 sep 2008
    494
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties, fijn om te horen dat ik niet de enige ben die een jonge baby op de buik laat slapen. Je wordt daar zo bang voor gemaakt! De afgelopen nachten hebben we haar naast ons op de buik laten slapen en ze heeft sindsdien alle nachten doorgeslapen! Ik heb inmiddels wel een nannycare besteld.
     

Deel Deze Pagina