Is het verkeerd dat mijn baby s'nachts poept?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje is 4 maanden en poept eigenlijk altijd s'nachts.
    Daardoor slaapt hij dus ook nog niet aan 1 stuk door.
    Hij slaapt na de laatste fles van 23.00 uur gewoon zonder moeite, maar word tegenwoordig rond 4 uur wakker met een giga poepbroek.
    Eerst was t rond 6 uur, toen 5 uur, toen half 5 en nu dus 4 uur..
    Ikzelf dacht dat het poepen s'nachts kwam doordat hij dan dus geen voeding krijgt en zijn darmpjes gaan werken.

Nou kwam mijn schoonmoeder vandaag opeens naar mij toe en zei:
    Je moet echt even het CB of de HA bellen hoor, want babies horen niet te poepen s'nachts. Mijn 3 kinderen hebben dat nooit gedaan of werden er niet wakker van dus wist ik t niet..

Klopt dit? Of zijn er meer babies die nog t poepritme omgooien en s'nachts poepen?
    En komt dit vanzelf goed? Of doen wij iets verkeerd?

Hij krijgt nog gewoon 5 flessen:
    07.00 uur 180/6
    11.00 uur 180/6
    15.00 uur 180/6
    19.00 uur 180/6
    23.00 uur 180/6

Hij slaapt wel nog elk slaapje, dus ook overdag, in een slaapzak omdat hij eerst ingebakerd lag.
    Misschien dat hij daardoor nog geen duidelijk overdag en avond ritueel heeft en daarom niet snapt wanneer hij t beste kan poepen?
    (We zijn nu wel al van t inbakeren af en de slaapzak aant afbouwen naar alleen s'avonds/s'nachts).

2. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Volgens mij kan het geen kwaad hoor..

Soms moet je s'' nachts wel eens poepen, geloof niet dat dat tijdgebonden is..

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Demi heeft ook wel eens snachts gepoept, werd vanzelf wel weer overdag.
    Kan geen kwaad hoor, lijkt me ook helemaal niet iets ernstigs. Tis hooguit vervelend voor jou en de kleine, meer niet

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Die van mij poept ook snachts hoor.. alleen wordt er niet wakker van Dus dat merk ik smorgens pas.

(ik hoor alles via de babyfoon, dus als hij echt wakker zou worden dan hoor ik dat wel)

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Bestaat er zoiets als een poepritme dan? Mijn dochtertje had in de eerste maanden soms wel 3 of 4 poepluiers op een dag en dat was zowel 's nachts als overdag... en nu nog poept ze wel eens 's nachts hoor, ze wordt er dan ook wakker van want ze vindt het vies... heb er ook nooit over nagedacht dat dit niet goed zou zijn ofzo. Volgens mij moet je gewoon poepen wanneer je poepen moet en is elk tijdstip dus prima. Al zou overdag natuurlijk makkelijker zijn omdat je er dan niet uit hoeft om een schone luier te geven... ;)

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind jouw schoonmoeder een beetje raar...? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dit verkeerd is.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje poept momenteel ook 's nachts... dan weer een hele tijd niet en dan in ene hebben we weer 's nachts poepluiers... ff verschonen en weer in bed ;) daar kan je niet echt ritme in krijgen volgens mij... ;) maar naar de dokter er mee lijkt mij een beetje overdreven ;) iedereen moet wel eens 's nachts poepen toch? ;) alleen kunnen wij het ophouden en die kleinen niet...

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna poept soms ook 'snachts maar wordt er niet wakker van. ;)

En aan de 'plakkerigheid' merk ik dat het soms echt midden in de nacht moet zijn geweest.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hahahaha sorry maar ik lig echt in een deuk... wat een rare schoonmoeder, als je moet poepen dan moet je toch gewoon? Of dat nu sochtends, smiddags of snachts is?

10. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Sorry, maar ik dacht precies hetzelfde! Wat denkt ze dat de dokter zegt als je daarmee komt..? :) Valt weinig aan te doen denk ik hoor!

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben het er helemaal met bovenstaande eens! denk niet dat 's nacht poepen raar is ;)

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    dubbel

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik zou er van 19 tot 7 een kurk instoppen, uiteindelijk poept 'ie dan echt wel op schema!

;)

14. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Inge poept bijna elke nacht (en vaak ook nog een keer overdag en dan soms ook nog tijdens haar slaapje) en soms wordt ze er wel wakker van en soms niet. Maar als ze wakker wordt is het een of twee kreetjes en slaapt ze dan weer verder. Dus ik vind het niet echt raar en er lijkt me ook niks verkeerd aan. Het is vervelend als ze er wakker van worden maar goed als ze dan weer snel verder slapen na het verschonen is er toch niks mis mee? Het is eerder voor jou vervelend want zo slaap je nog niet door.
    Volgens mij is het zo dat als ze slapen is alles lekker ontspannen en gaat het poepen dus ook lekker makkelijk, in het begin poepte en plaste ze ook altijd tijdens de voeding en volgens de kraamhulp kwam dat doordat ze dan lekker ontspannen zijn. Tijdens de babymassage was het ook altijd raak, elke sessie wordt er wel een of twee keer geplast (gelukkig nog geen poep gehad :D )

15. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Wat wilde je eraan doen? had je schoonmoeder daar ook een oplossing voor? Misschien therapie :rolleyes: hihi. ik zou al blij zijn dat ie poept, dan is ie dat maar mooi kwijt!ws. door de ontspanning dat hij 's nachts poept?
    Het is meer lastig voor jou!

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Hihi, leuk topic is dit geworden! :) :)

Maar ik ben 't wel met de rest eens hoor: poepen als je poepen moet. Milan doet dat ook wel eens 's nachts.

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hihihi alsof je het kan gaan plannen.

Waarom bouw je het slaapzakje trouwens af?
    Mijn zoon is nu bijna 2,5 en slaapt overdag ook nog in een slaapzakje. Ik zie geen reden dat af te bouwen tenzij hij het zelf niet meer fijn vindt.

18. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Bedankt iedereen voor de reacties!
    Jullie denken er precies hetzelfde over als ik..
    Als hij moet poepen, dan moet hij poepen.
    Eerder vervelend voor ons, maar na verschonen slaapt hij gewoon weer!

Ik vond t gewoon zo raar dat ze opeens binnenkwam vallen en gelijk riep dat ik ermee naar de HA moest.. Ik snapte er al niks van, want ik wist niet dat babies op commando moesten poepen!

@Pinguin72, mijn zoontje slaapt in een slaapzak vd C&A met mouwen eraan..
    Maar hij lag er altijd in met alleen een rompertje met mouwen aan.
    En daardoor had hij amper zijn kleertjes aan en had ik superveel setjes die al te klein waren voordat hij ze een x aan kon.
    Want hij is pas 4 maanden dus slaapt nog veel..
    Daarom wilde we die slaapzak weglaten zodat hij gewoon in zijn kleertjes in bed kan.
    Maar las nu overal dat hij wel met soepele kleertjes aan in de slaapzak mag.. Klopt dat?
    De slaapzak is wel dik, dus geen zomerzak.. Maar hij voelt nooit echt warm aan als hij wakker word. Eerder kouder in alleen die romper..

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje poept ook 's nachts maar wordt er gelukkig niet wakker van. Volgens mij is 's nachts poepen geen enkel probleem hoor.

Oja, hij slaapt in een pyjamaatje in een slaapzak zonder mouwen (van de HEMA) en heeft het altijd heerlijk warm (niet te)

20. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het is met poepen al net als met slapen en eten... je kunt het niet afdwingen :D

Deel Deze Pagina