Misschien een stomme vraag, maar het is ons eerste kindje en ik weet niet zo goed wat ik nu het beste kan doen. Ons zoontje is nu 2 weken en 2 dagen oud. Hij heeft daarstraks om 08.00 zijn flesje gekregen. Na het flesje werd hij wel wat slaperig maar hij werd daarna toch onrustig en heb hem toen nog een beetje kunstvoeding gegeven en toen werd hij weer rustig, maar ging niet slapen. Ik heb hem een half uur geleden in zijn bedje gelegd, maar hij ligt gewoon rond zich heen te kijken en met zijn armpjes te zwaaien. Kan ik hem beter uit het bedje halen omdat hij zo wakker is? Of kan ik hem beter laten liggen zodat hij misschien toch zelf in slaap valt?
Klinkt juist alsof hij Moe is. Als E moe was werd zij ook steeds drukker. Ik hield op een gegeven moment rond die leeftijd aan: Wakker worden, verschonen, flesje en knuffelen. Dan waren we een uur verder en legde ik haar alweer op bed. Anders was ze TE moe en werd ze alleen maar drukker.
Enne, er bestaan geen stomme vragen. Je kunt hoogstens een stom antwoord krijgen. En als je kleintje niet ligt te huilen. En zich niet verveeld schijnbaar. Waarom zou je hem dan niet nog een poosje laten liggen? Liefs Janna
Ik kan je alleen maar adviseren om op je gevoel af te gaan en wat uit te proberen wat voor jullie goed werkt. Ik zou hem er zelf ook uit halen, wakker is wakker en waarom zou je hem dan al die tijd alleen in zn bedje laten liggen. Maar ik hou zelf zowizo niet van jonge babies alleen boven in hun bedje, vind beneden slapen zelf veel gezonder.