Wat ik me afvroeg, kan een baby van 3 maanden je al missen? Ik ben nu 2x langer weggeweest, de 1e keer begon mijn dochter al snel onbedaarlijk te huilen, echt in paniek, en werd ze pas weer stil toen ik er was. Gisteren moest ik de hele dag werken. Ze had haar papa, oma, tante en zusje om zich heen, maar aan het eind van de dag begon ze weer zo onbedaarlijk te huilen en dat heeft ze een uur gedaan tot ze in slaap viel. Nu zeggen mijn man en schoonmoeder dat ze mij klaarblijkelijk mist. Ik geloof dat eigenlijk niet zo, maar bij mij doet ze dit nooit. Ze huilt uberhaupt bijna nooit, dus het is wel opvallend. Wat denken jullie? Ik zal de volgende keer wel iets met mijn geur meegeven, deden we bij onze pup ook haha!
Ik denk zeker dat ze je kan missen! Jij bent het meest vetrouwd voor haar. Je geur, je stem, dat zal ze zeker kunnen missen. Misschien helpt het inderdaad als je iets met jouw geur meegeeft.
Ja, maar ze zou ook wel genoegen moeten nemen met papa hoor, als er er niet bent Misschien was ze oververmoeid einde dag, of nog wat last van buikkrampjes?
Zeker kan dat. Alleen maar een teken van veilige hechting tussen moeder en kind. Lastig ja, op momenten dat je weg moet, maar volkomen normaal. Ik zou zeggen; geef je man een kans om zijn eigen maniertjes en eigen band op te bouwen met je kindje. Juist ook als jij thuis bent. Voor je het weet is er een 'papa is alles-fase'
Ze neemt geen genoegen met papa, niet voor langere tijd helaas. Omdat we dat van onze oudste herkenden waren we dat al heel bewust aan het 'trainen'. Lekker veel bij papa om een band op te bouwen. Dat ging super, tot ze 2 weken geleden haar prikjes kreeg. Sindsdien is het een stuk minder. Maar het ging dus heel goed de hele dag, tot het laatste uur. Ik denk ook wat oververmoeid, hoewel ze best goed had geslapen zei mijn man. En wat ook meespeelt is dat mijn man onrustig wordt als ze zo huilt, en mijn schoonzusje zei dat mijn schoonmoeder dat op den duur ook werd. Ik herken het ook niet, als ik er ben huilt ze namelijk bijna niet... Maar we gaan dat hechten met papa nog even wat meer doen, ze zal toch wel moeten haha!
Dat kan zeker, hier had de jongste er ook al heel vroeg last van. Toch zou ik het gewoon af en toe doen. Als het niet hoeft niet meteen de hele dag ofzo, maar even boodschappen doen of naar een vriendin ofzo, dat moet toch kunnen. En als je moet werken, dan dat natuurlijk ook. Misschien kun je dan op andere dagen ook af en toe bv. een uurtje weg gaan, dan kunnen je dochter en man ook meer aan elkaar wennen zonder dat het de hele dag duurt. Vermoeidheid en afwijken van bepaalde rituelen/een bepaald ritme helpt natuurlijk ook niet mee, maar daarvoor zal je man een manier moeten vinden om daar mee om te gaan en je dochter zal misschien moeten wennen aan een iets andere aanpak. Komt vanzelf, maar heeft tijd nodig en momenten waarop je man en dochter met elkaar zijn. En dan nog is mama vaak onmisbaar.