Ik heb de afgelopen 6 mnd af en toe gekolft bij veel stuwing ofzo. Ik ben tot nu toe volledig thuis geweest. Ik ben nu weer aan het solliciteren en wil dan straks wel gaan kolven als ik 2-3 dagen per week ga werken. Zie wel tegen kolven op, straks lukt het niet of kolf ik veels te weinig. Heb nu paar kleine bakjes met 50 cc in vriezer staan. Vaak gekolft na het voeden, want ben nooit lager dan 4 uur van huis. Is het een probleem dat ik straks na een half jaar pas ga kolven?Wie heeft er ervaring mee?
Ik heb geen ervaring, maar wil nu ook pas beginnen met kolven, dus ik lees graag even mee!! Heb het vandaag 2 keer geprobeerd maar was echt héél weinig, 3 theelepels vol ofzo Dacht echt van, jihaa, nu ga ik eens een flesje vol kolven voor m'n zoontje, ja daaa-aag, niet dus.
ik ben na 4,5 maand gaan werken, maar ik had daarvoor wel afentoe geoefend met kolven. Toch gaat het kolven niet helemaal lekker bij mij, ik kolf 2x op mijn werk, maar ik kolf toch minder dan mijn kindje drinkt op 1 dag. Ik kolf savonds en op mijn vrije dagen om genoeg voorraad te hebben. Ik heb wel heel erg zitten stressen om maar genoeg melk te hebben. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik stop met stressen als hij 6 mnd is en dat hij dan maar een flesje kv tussendoor moet krijgen als ik niet genoeg gekolfd heb, anders hou ik het gewoon niet langer vol. Ik denk niet echt dat het uitmaakt of je met 4 of met 6 maanden gaat kolven.. het hangt meer af van hoe je lijf inelkaar zit of je goed kan kolven en niet zozeer het moment waarop je daarmee begint. Het scheelt heel erg als je kunt gaan kolven in plaats van een voeding in plaats van na een voeding. Ook kun je misschien kolven als je kindje savonds al slaapt en wat meer tijd tussen voedingen laat, of tussen 2 voedingen in. Dan heb je wat meer melk voor de voorraad.
Ik kolfde op mijn werk ook niet genoeg, omdat ik geen goede toeschietreflex had. Heb van de huisarts Syntocinon neusspray gekregen die ik alleen gebruik als ik ga kolven en nu kolf ik wel genoeg.
@cowgirl:ik denk er ook zo over.ze is nu 6 mnd dus als ik te weinig kolf krijgt ze gewoon een flesje. werk straks toch maar 2-3 dagen. @kwebbelsnoes:denk dat ik de ha ook even bel voor die spray. ben ook soms wat gestresst denk ik met kolven.moet dan allemaal snel tussendoor..