Hoi meiden, Ik geef borstvoeding aan mijn 4 weken oude dochter. Bij mijn oudste dochter heb ik 9 maanden bv gegeven. Ik werd toen daarna pas ongi. Nu willen wij de natuur zn gang laten gaan en kijken of ik en wanneer ik weer zwanger word. Het is zo dat ons 2e meisje via een keizersnede geboren is. Alles is tijdens zwangerschap, bevalling en kraamtijd prima gegaan,geen complicaties. Ik vroeg me af of het (regematig) voorkomt dat iemand zwanger word tijdens het geven van borstvoeding. Bedankt voor je reactie!
Volgens mij zijn er wel een aantal mama's. Zelf ben ik met 5,5 maand weer ongesteld geworden dus het zou kunnen als we het wilden.
Ik was met 7 weken alweer ongi met volledige bv op verzoek. Ik zou er dus wel mee oppassen, want na een keizersnede is het niet verstandig om al snel weer zwanger te raken. Ik snap dat het fijn is om de natuur zijn gang te laten gaan, maar je hebt wel meer kans op complicaties als de baarmoederwond nog niet voldoende hersteld is.
Ik werd na een keizersnede zwanger terwijl ik borstvoeding gaf. Mijn cyclus kwam met 21 maanden weer op gang, mijn kinderen schelen 3,5 jaar. Ik heb daarna nog een tijd getandemd.
Ik ben afgelopen oktober zwanger geraakt terwijl ik nog BV gaf, (2-3 keer overdag en dan nog 2-4 nachtvoedingen). Dat is helaas mis gegaan, maar dat had niets met de BV te maken Maar verschilt per vrouw: er zijn meer vrouwen die op een gegeven moment echt wel een cyclus weer krijgen, terwijl ze nog BV geven, maar ik hoor af en toe ook van vrouwen die echt pas weer ongesteld worden (lang) nadat ze gestopt zijn. Mijn schoonzusje is er zo een: die stopte bij 4 mnd met Bv geven en werd pas bij 9 mnd ongesteld. En ook van KV-moeders (moeders die dus direct beginnen met KV) hoor ik met regelmaat dat het een tijd duurt voor ze na de bevalling weer ongesteld worden, dat is niet altijd met 1-2 maanden dan bekeken ook... Dus dat terugkomen van je cyclus heeft ook niet simpelweg maar enkel met BV te maken
Ik geef nog steeds 3x borstvoeding aan mijn dreumes Toen ik van 6/7 voedingen naar 4 voedingen ging was mijn LF (dagen tussen ei en volgende ongi) 10 dagen en was ik zwanger in de 2e maand (de maanden ervoor was die tussen 3 en 6 dagen.. dus te kort voor zwangerschap) .. helaas een mk met 8 weken en 2 maanden later weer zwanger
mijn dochter is nu 10,5 maand en voed haar nog ongeveer 4 keer (op het moment veel meer, omdat ze een beetje ziek is) wij vrijen we gewoon in de hoop zwanger te raken. maar tot nu toe nog niet gelukt dus. mijn cyclus is ook nog steeds niet op gang gekomen. dus ik lees even mee, vind het ook wel leuk om te weten
Ik wil niet zwanger worden, maar werd na 4,5 maand alweer ongesteld en ik voed nog steeds. Zodra je een cyclus hebt, kan je gewoon zwanger worden. Ik zou trouwens nog wel even 5 tot 8 maanden beschermd vrijen...
Misschien voor hen die NIET zwanger willen worden: ook zonder zichtbare cyclus kan je zwanger worden!
Heel belangrijk idd want er is een (kleine) groep vrouwen die wel een eisprong heeft, maar tijdens het geven van BV toch niet ongesteld wordt! En mocht je niet onder die kleine groep vallen, dan weet je altijd pas een week of 2 nadat je voor het eerst weer vruchtbaar was, dat dat het geval was he? Maar ik hoor met enige regelmaat dat vrouwen tijdens het geven van BV zwanger zijn geraakt. Niet in de gaten dat hun cyclus (al) op gang was, en hop raak. Gezien je KS idd even niet zo verstandig, dus neem iig iets aan maatregelen, (condoom, tempen zodat je om je vruchtbare dagen heen kunt, enz).
Zeker! Natuurlijk hoef je niet eerst ongesteld te worden voordat je weer een cyclus hebt. Ik voelde m'n eisprong en ik wist dat we vanaf toen voorzichtig moesten zijn. Precies 2 weken later werd ik ongesteld. Ik voel mn lijf erg goed wat dat betreft, ben ik erg blij mee.