Ik ben er nog niet helemaal uit, MAAR denk dat ik voor mijzelf de goede oplossing heb. Ik wil Kunstvoeding gaan geven en daarbij toch wat afkolven. Ik wil liever niet weer zoals bij dochterlief maanden mete en electrische kolf in de weer, want ik voelde me net een melkkoe en niet gelukkig hiermee. Nu zit ik te denken om de kunstvoeding te combineren met af en toe een flesje borstvoeding. Afgekolfd met een handkolf. MAAR nu mijn vraag: is de handkolf van Avent goed, is het fijn? Is het niet zwaar om het met de hand te moeten doen? Of is het voor af en toe kolven wel handig? Graag ervaringen...let wel: ik ben dus NIET van plan om borstvoeding aan de borst te gaan geven of om electrisch te gaan kolven, dus hierover hoef ik geen ervaringen te grijgen, want de ervaring heb ik er zelf al mee. Het gaat mij puur om de combi kunstvoeding/borstvoeding uit fles en de handkolf van Avent. Bedankt!
Wat een mooie oplossing MamaKitty. Ik heb zelf 10 maanden de avent kolf gebruikt en vind het super. Zeker omdat je niet fulltime gaat kolven is het een super ding. Hij maakt weinig herrie en kolft zeker niet zwaar. Ik heb hem nog liggen mocht je intresse hebben.
Het lijkt me zo naar om het met de hand te moeten doen, krijg je er geen kramp van? En als ik het zo ga combineren, zou er dan wel voldoende uit komen nog? Of loopt het dan erg snel terug? Lief van je, maar ik ga een nieuwe kopen. Dit heeft de lactatiekundige mij een tijdje geleden aanbevolen ivm hygiëne en spruw wat er misschien toch in kan zitten, wat kan overslaan op mij....*you never know*
Nee hoor geen kramp echt niet. De kans dat het gaat terug lopen is zeker aanwezig. Je zal, zeker de eerste weken flink vaak moeten kolven. Wat je kan doen, is de eerste week echt veel en dan bedoel ik heel vaak kolven. Waarom, omdat je bv dan goed op gang komt en je zoon in elk geval de colostrum binnen krijgt. Op den duur zal je moeten kijken of je borsten het redden met bijv vier keer kolven. Je hoeft geen enorme voorraad oid te hebben omdat je toch gaat combineren met fv. Als je drie of vier keer kolft per dag heb je kans dat je toch ongeveer 2 maanden bv kan geven en mss zelfs wel langer. Dit is ook afhankelijk van hoe je borsten/lijf het doen. Nogmaals, ik vind het een goede oplossing van je. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Je mag ook pb-en hoor.
Die kolf is mij ook goed bevallen.. Met 2x 10 minuten had ik nog geen kramp. Maar bij mij is de BV wel teruggelopen helaas. Ik ben op dag 5 begonnen met kolven (de kleine ging toen naar de neonatologie), en heb tot week 8 gekolfd. Maar het liep al sneller terug. Ik ben begonnen met 6 keer per dag kolven. Maar daar kreeg ik 5 flesjes uit. En dat werd steeds minder. In de 8e week kolfde ik 2 keer per dag, en kreeg er een kwart flesje per keer uit. Toen heb ik maar besloten om helemaal over te gaan op KV.. Maar misschien was het met wat fanatieker kolven wel goed gegaan. Ik was al tevreden dat C tot over de 6 weken elke dag minimaal 1 flesje BV heeft gehad..
Hoi... ook hier alleen maar goede ervaringen met de Avent handkolf... dacht vooraf ook dat het zwaar zou zijn of dat ik kramp zou krijgen, maar echt nooit last van gehad... ik heb 'm tot 7 mnd gebruikt voor de dagen dat ik werken was en is goed te doen! succes!
Ik gebruik 'm ook. Een elektrische kolf vond ik niet nodig, omdat het hier ook voor af en toe is. Meestal ben ik toch thuis, dus kan ik live voeden. Ik gebruik 'm nu elke avond, om een voorraadje op te bouwen. Dan kolf ik 2 x 10 min. en dat gaat echt prima! Helemaal geen kramp hier!
Ik had hem ook omdat Lena niet aan de tiet wilde. Een electrische kolf geprobeerd... the hoooorror! Inderdaad, melkkoe, zo voelde het. Handkolf vond ik perfect. Heb zes weken (bijna fulltime) gekolfd, toen was het wel aardig teruggelopen. Was het wel zat toen. Maar dat avent geval vond ik echt perfect. Het maakt geen herrie, je hebt er zelf controle over en toen het lekker liep had ik ook in no time een flesje vol. Zou er wel een gewoon avent flesje aanhangen, die bakjes met die opschroefdingen die je erbij krijgt lekken snel (althans bij mij)
Ik ben een paar weken na haar geboorte begonnen. Op een gegeven moment kolfte ik ongeveer 3 keer per dag met de avent handkolf. Ik kreeg toen van de ene op de andere dag een slapende hand die ongeveer 7 weken heeft aangehouden. Is nog niet eens helemaal over. Ben ook bij neuroloog geweest zelfs en die kan het ook niet vinden. Kan eindelijk pas wat met twee handen.
Ik kolf af en toe, maar ik moet zeggen dat ik een rothekel heb aan kolven en 100x liever live bv geef. Maar goed, het kan soms niet anders. Ondanks de onwil lukt het prima hoor met de Avent handkolf. Helemaal niet zwaar. Fijne flesjes en speentjes ook, onze dochter had zero problemen met het wennen aan dat speentje, ze dronk haar eerste flesje zonder tegensputteren leeg.
Ik ben er ook helemaal tevreden over, al heb ik het masserende siliconen kussentje er wel uit gedaan. Voor af en toe een flesje maken voor de oppas is het een ideaal apparaatje, bovendien kan de kolf in een klein tasje mee (ik heb een fiets koeltasje van de Halfords, werkt perfect) Die elektrische dingen... sja, daar krijg ik toch van die melkmachine gevoelens bij, maar dat komt misschien ook omdat ik in een landelijk gebied tussen de boerderijen ben opgegroeid. Succes met je keuze. Groetjes van Kiki
prima ding hoor, geen problemen mee gehad! Ik kolf af en toe ook een flesje af, om het drinken uit een flesje te blijven stimuleren. Anders leert ze het af en dat wil ik niet! succes
Prima kolf hoor. Kramp....tot nu toe nog nooit gehad. Ik ebruik hem dus nog steeds zo nu en dan. Je kan hem met of zonder silliconen kussen gebruiken. Zonder zuigt hij harder. Is geruisloos (op af en toe een piep na) Makkelijk mee te nemen Makkelijk schoon te houden Niet vreselijk duur Kwebbel
Ik vind de avent handkolf een prima ding, geen lamme handen ofzo. Makkelijk schoon te maken en ook prima service van Avent als er eens een onderdeel stuk gaat of spoorloos verdwijnt, (kreeg de onderdelen opgstuurd hoefde alleen verzendkosten en admin. kosten te betalen. Ik schroef trouwens ook gewoon de avent fles zelf eronder.
Ik kolf altijd electrisch (eerst Mini Electric, toen Mini Electric Plus en nu Pump in Style), maar heb ook wel eens de handkolf van Avent gebruikt. Prima ding, zeker als je maar incidenteel wilt kolven. Ik kreeg er altijd vrij veel mee uit. Je hoeft hem echt niet nieuw te kopen, want je kan alle onderdelen steriliseren.
Ik heb ook de kolf van Avent gebruikt en met dit kindje ga ik weer voor die kolf. Ik heb er heel vaak mee gekolft en ben er erg tevreden over. Geen kramp en het gaat vlot.
ik werk 2½ dag ...en kolf dan met een avent...Gaat niet zwaar, geen raar gehuid en geen kramp....en dan kolf ik op hele dagen 2x en de halve dag 1x...verder mag ze gewoon bij mij drinken
Ik had de handkolf van Avent tijdens mijn zwangerschap gekocht en heb hem uiteindelijk maar weinig gebruikt want ik kreeg echt lamme handen. Het is wel een prima kolf hoor, ik vond dat hij best krachtig was en ik kolfde net zo 'snel' als met een electrische kolf. Maar ja, ik kreeg dus echt lamme handen tijdens het kolven dus heb een electrische kolf aangeschaft.