Ik weet niet wat ik moet doen. Het kolven lukt opeens niet meer en ik begin deze week weer met werken. Ik kolfde gister net met moeite in 2x 130 ml maar vandaag maar 30 ml! Ik heb niet een al te grote voorraad. Ik heb een dubbelzijdige electrische kolf van ameda, ik heb deze al gecontroleerd op alle materialen. Niks aan de hand. Ook heb ik een Philips avent handkolf en ook daarmee krijg ik er niks mee uit. Ik denk dus echt dat het aan mijzelf ligt. Mijn borsten voelen ook leeg aan. Ik weet echt niet waar dat door kan komen. Zoontje van 3,5 maand komt gemiddeld 6x per dag. Ik kolfde sowieso nooit veel, maar wel genoeg voor een voeding en het kwam er ook met stralen uit, ca 15 min nodig met de electrische kolf. Maar nu dus na een half uur bijna niks. Bij mijn dochtertje moest ik na 4-5 mnd syntocine gebruiken voor de tsr, maar ik had niet het idee dat nu al nodig te hebben, alhoewel ik de laatste 2 dagen de tsr echt minimaal vind. Zijn er dingen die ik kan doen om weer goed te kunnen kolven? Tips?
Kijken naar een foto van je baby, filmpje, geluiden etc. Bij mij hielp vooral het berusten dat het minder is en ik altijd nog kan aanvullen met flesvoeding. Daarna ging het weer een stuk beter. Het kan bij jou een beetje spanning zijn van het weer bijna moeten werken.
Je heb ook de 4 maanden dip he waar je nu dus wss in zit... Voor zover het kan even lekker je rust nemen, iets van je kindje erbij en proberen te ontspannen
Hier hetzelfde probleem.Ik kolf sowieso weinig maar vorige week kreeg ik met moeite 1 flesje afgekolfd.Hier wel duidelijk de 4 mnd dip.Ik moet over 3 weken weer gaan werken maar ik heb evt nog de mogelijkheid om op het KDV live te voeden want is vlakbij mijn werk.Ik wil sowieso de 6 mnd volmaken en dan vind ik het welletjes geweest en mocht het echt nodig zijn dan maar een flesje FV geven.Ik heb het al in huis gehaald. Succes!!
Pfffff, hier hetzelfde Dus echt helpen kan ik je niet.... Mijn dochter is 21 weken en ben vorige week begonnen met werken. Vanmorgen de hap gebeld voor een spray... Anders heb ik morgen weer een probleem. Stress doet ook veel... Sterkte en succes!!
Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf niet het idee dat ik stress heb. Maar mogelijk is het dan een dipje. Had ik bij mijn eerste kindje nooit zo ervaren echter. Maar krijg er nu wel stress van omdat ik niet genoeg voorraad heb als de dip lang gaat aanhouden. Ik wil nl heel graag 6 mnd bv geven, bij mijn dochter was het 7 mnd gelukt. Maar voor diegenen met de 4 mnd dip ervaring: helpt extra aanleggen of extra kolven? Met extra aanleggen bedoel ik, ipv dat manlief flesje bv geeft (dit zodat zoontje went aan fles) ik toch gewoon live bv geef? We doen sinds een tijdje nl dat mijn man 1x per dag een flesje bv geeft en ik dan dus kolf.
Extra aanleggen helpt enorm in de 4 maandendip. En verder geen druk erop zetten, gewoon een paar dagen zoveel mogelijk live voeden en vaak stabiliseert je productie dan weer.
Hier ook hetzelfde probleem! Zal wel de dip zijn. Maar baal wel als een stekker. Gister is dl gaan wennen op het kdv en heb ik over de hele ochtend maar 140 gekolfd! Dit is de op opbrengst van 2x kolven. Werkt die spray echt? Met je ervoor naar de ha of kun je bellen?
En zorgen dat je zelf genoeg drinkt en eet! Daarbij aanleggen, aanleggen, aanleggen, liefst ook 's nachts want dat stimuleert de productie enorm. Succes!
Ja, veel aanleggen en inderdaad goed drinken!! Zal vast even een dipje zijn. Probeer je niet al te veel zorgen te maken, want dat werkt ook averechts. In noodsituaties kun je altijd wat kunstvoeding geven, maar ik denk dat het snel weer goed gaat komen!
Het gaat nog steeds niet goed, ondanks de vele tips (veel aanleggen, veel drinken, foto bij kolven). Ik kolf nu 2x voor 1 voeding. Dat ga ik dus niet redden. Mijn tsr komt laat op gang, maar hij komt wel op gang gelukkig, alleen is het maar van korte duur dat er veel uitkomt. Vandaag haal ik de oxytocine op. Ik hoop zo dat dat gaat helpen. Anders ben ik genoodzaakt 1 voeding per dag kv te geven op de dagen dat mijn zoontje naar het kdv gaat. Ik ben wel van plan 2x te blijven kolven, maar het is natuurlijk wel teleurstellend als dat maar voor 1 voeding is .
Ik ben even benieuwd, over wat voor spray hebben jullie het? Oxytocinespray? Hoe kom je daar dan aan? Ik ben afgelopen maandag weer begonnen met werken, voor die tijd heb ik maar 4x gekolfd. Mijn dochtertje nam gelukkig gelijk de fles aan (na 4mnd alleen zelf voeden) dus ik vond dat ze niet hoefde te oefenen. Mijn zoontje heb ik 10 mnd gevoed tot hij zelf besloot dat het klaar was en ik heb erg veel moeten kolven. 2x kolven voor 1 voeding was meer regel dan uitzondering. Nu met mijn dochter merk ik dat mijn toeschietreflex dus inderdaad minder wordt. Minder als ik haar 'live' voed en eigenlijk niet merkbaar als ik kolf. Tenminste, het deed flink zeer en nu voel ik helemaal niks. Afijn, wat ik dus bedoel is, is er dan een middel dat daarbij kan helpen?
Hoi Canna, oxytocine neusspray kun je krijgen op doktersrecept, het is een synthetisch hormoon, dat de melkafgifte uit de borstklier stimuleert. Ik had het bij mijn eerste kind al nodig gehad en nu dus weer.Ik heb het gisteren opgehaald en gelijk gebruikt en ja het helpt! Na 15 min ben ik klaar met kolven, dan heb ik genoeg voor 1 voeding, 150 ml, maar meer komt er ook niet uit (jammergenoeg).