Hallo allemaal ik kan mogelijk een handkolf van avent overnemen van iemand, maar ik heb geen idee of het handig is en praktisch etc, dus of ik er goed aan doe om die al aan te schaffen. Ik wil zowiezo borstvoeding gaan geven, maar zijn er hier moeders die ervaring hebben met een handkolf? Ik weet dat je ook elektrische kan huren, maar dat lijkt me ook een heel 'gedoe' dit lijkt gemakkelijk, maar misschien valt dat wel verschrikkelijk tegen. Ik weet dat het zowiezo afwachten is hoe het allemaal loopt, maar ja, ik loop nu dus tegen deze mogelijkheid aan en moet dus even snel beslissen wat ik wil, vandaar dat ik jullie advies vraag! alvast bedankt!
Als je bijv werkt dan is het wel makkelijk, want dan kan je oppas gewoon jouw moedermelk geven in een fles. Maar ja, nadeel is dat je wel snel op knappen zal staan en dat je echt wel om de 4uur (of 3 uur wat je aan het voeden gewend bent) zal moeten kolven. Mij lijkt het iig niks. Maar dat is mijn mening. Succes!
Ik heb ook een handkolf. Als blijkt dat je heel veel kolft kun je altijd nog een automatische huren/kopen. Eerst maar eens zo proberen! Ennuh, is die 2e hands die je over kan nemen? Wel goed op hygiene letten hoor! Suc6 Gr moi
Ik heb ook een handkolf gekocht, want wil natuurlijk ook dat m'n vriend haar kan voeden, en heb gehoord dat je vanaf 5 a 6 weken kan combineren, dus dat wil ik dan gaan doen.
Ik heb ook een handkolf en ja het vraagt wat meer tijd dan een electrische maar ik vond hem wel handig. EEn electrische is overigens veel makkelijker kost minder energie
hoi hoi....... Ik ben laatst ook op pad gegaan wat de mogelijkheden zijn met borstkolven. Ik was goed geinformeerd en wij waren er toch wel uitgekomen......het werd een electrische borstkolf. Ik stond al in de rij van de kassa, en bedacht me toen.... ik ga dat helemaal nog kopen. Het was een set van 150 euro. stel dat het nou niet lukt om borstvoeding te geven (wat ik niet hoop want als het bevalt wil ik tot het half jaar borstvoeding geven) dan zit je wel met een kolf te kijken... en inderdaad je mag de eerste aantal weken nog geen voeding uit een fles aanbieden dus dan is de kolf in die paar weken nog zo gekocht... Wat vinden jullie? of is het misschien toch handig om er één achter de hand te hebben? Jyll
Hoezo zou je geen melk uit een fles mogen geven de eerste weken. Ik ben daar meteen mee begonnen en mijn dochter dronk nog gewoon uit de fles en deborst. nadat ik een weekje geen fles heb gegeven accepteerde mevrouw geen flesje meer en ik was dus noodgedwongen altijd de borst te geven, ze heeft tot 10 maanden BV gehad. Ik zou het idd eerst proberen, als het niet lukt zit je met een dure kolf
Hallo, Nou, ik had graag bv aan ons meisje willen geven, maar dat is helaas niet gelukt. Ik heb 6 dagen lopen klooien met aanleggen, kolven, maar ik had niet genoeg melk. Ben dus overgestapt op flesvoeding, want ja Tamara had wel honger... Ik ben dus blij dat ik geen kolf ofzo heb gekocht toen ik nog zwanger was. En heb wel op het punt gestaan een dure te kopen. Mijn advies...wacht eerst af of de bv op gang komt, dan kun je er altijd nog 1 huren en misschien daarna zelf 1 kopen. He succes en nog een fijne zwangerschap verder toegewenst. Liefs Elly.
Als je echt bv wil geven is dat in mijn ogen practisch altijd wel te doen (paar uitzonderingen, bijv een verkleining waardoor het sos niet lukt) veel valt en staat met hoe graag je het wilt, je doorzettingsvermogen en je voorbereiding. Ik had ook bij de eerste al een kolf in huis... ik ging hoe dan ook bv geven wist ik, dus waarom niet. Wat voor kolf je wil ligt er aan hoe vaak je wil kolven en wat je zelf fijn vind. Ik heb zelf een electrische en een hand. Ik kolf nu 1x per dag (nu sinds 10 maanden) met de handkolf omdat ik die het fijnste vind, maakt geen lawaai, kan overal, makkelijk mee te nemen en kan het zelf het beste regelen met die (tsr opwekken ed.). De electrische heb ik een poos gebruikt toen mn oudste dochter niet meer live wou drinken en ik alles afkolfde. De eerste 3 weken heb ik voor mn zoon gekolfd omdat hij te zwak was om te drinken en dat deed ik ook met de handkolf... ging makkelijk genoeg. Maar stel nu dat jij straks aan het werk gaat en je moet dan zou ik me goed kunnen voorstellen dat een electrische makkelijker is. Vooral bij mn 2de was het maar goed dat ik een kolf had anders had ik mn man dag 3 erop uitgestuurd maar een kraamverzorgster heeft als het goed is ook de beschikking over een kolf en in geval van nood kan je dag en nacht een aoptheek bellen.. die hebben ze ook. Het is idd niet slim om meteen een fles aan je kind te geven want soms gaat het goed en krijgt je kind geen last van verwarring maar het kan ook fout uitpakken (mn dochter kreeg na 12 weken voor het eerst een fles en zelfs toen kreeg ze nog last van verwarring, ene kind is er gevoeliger voor dan een ander) Mocht je nou om wat voor reden zelf geen bv kunnen geven omdat bijv. je kind niet bij je kan drinken dan kan je erop staan dat je kind bv krijgt dmv fingerfeding/cupje ed. Dan heb je veel minder kans op verwarring en kan je (evt. met behulp van een lk) je kind alsnog aan de borst leren drinken. En verder is het natuurlijk heel verstandig om een curcus te volgen en er veel over te lezen... helaas kan je nog niet blind vertrouwen dat je straks na de bevalling de juiste begeleiding krijgt automatisch. Zorg dat je zelf ook weet waar je terecht kan voor hulp (vrijwilligers van de vbn een lk, bv-forum enz.)
Hoi Athina, Het ligt er ook een beetje aan waarvoor je het wil gaan gebruiken. Voor af en toe een keer kolven is een handkolf erg praktisch en niet duur. Maar als je echt meerdere keren wil gaan kolven op een dag bijv. als je weer aan het werk bent dan is een electrische (liefst dubbele) veel sneller en minder intensief om te doen. Ik heb mij de eerste 5 maanden prima gered met een handkolf. Maar eenmaal aan het werk heb ik bij vosmedisch.nl een dubbele medelakolf gekocht, en die vond ik echt een verademing.
Ik zou ook aanraden om nog even te wachten met de aanschaf van een kolf. Misschien gaat de borstvoeding wel zo geweldig dat je hem helemaal niet nodig hebt en dan heb je een dure kolf liggen. Ik had na een paar dagen wel een kolf nodig. Ik had zoveel melk dat Noa veel te veel binnenkreeg na het aanzuigen. Ik kolfde daarom de eerst druk eraf en legde haar daarna pas aan. Na 4 weken ben ik door pijn tijdens de voeding overgestapt op fulltime kolven en heb daarvoor een dubbele electrische kolf aangeschaft. Geweldig ding en binnen 10 minuten ben ik klaar! Zou dus even afwachten hoe alles verloopt. Als je maar af en te wilt kolven lijkt een handkolf me prima. Als je vaak moet kolven dan is een electrische toch wel een uitvinding!
Ik had een handkolf van tevoren gekocht en was er erg blij mee, vanwege de stuwing op de 4e dag, was blij dat ik dat kon afkolven! Anders hadden we er snel 1 moeten kopen of huren, maar dat was niet zo handig geweest aangezien ik 's avonds bedacht toch maar te gaan kolven (begon wel erg veel pijn te doen). Nu gebruik ik de kolf niet (vorige week nog wel door stuwing ivm spruw bij Eva, die dus slecht dronk), maar wil 'm wel weer gaan gebruiken om een voorraadje aan te leggen en als ik werk. Dan kan ik altijd nog kijken of ik een (dure) electrische kolf wil.
Ja ik denk dat ik hem toch maar overneem (als ze het wil voor het bod dat ik ervoor over heb) . Het is niet zo'n groot bedrag en mocht ik hem niet gebruiken, dan kan ik hem altijd weer door verkopen. Kijk als het een dure was, was het anders... maar dat is het niet, dus dan is het misschien toch wel prettig om in huis te hebben. bedankt voor de reacties meiden
Nou meid ik heb het wel gedaan op aanraden van de verpleegsters in het kraamhotel en ik heb geen problemen gehad hoor, ieder kindje is natuurlijk wel anders want mijn dochter pakte op den duur de fles niet meer toen ik een weekje niet had gekolfd.