verandering ontlastingspatroon?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Liesben, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Kan het zo zijn dat het ontlastingspatroon veranderd als je de borstvoeding afbouwt en flesvoeding introduceert?
    Eelco krijgt nu sinds een week 1-2 maal per dag flesvoeding, de rest nog bv. Bij volledige bv had hij gedurende de dag vaak meerdere poepluiers (niet zo veel). Gisteren had hij twee flinke poepluiers, maar vandaag nog niks. Hij laat wel windjes. Kan dit van de flesvoeding komen?

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo,

Door de kunstvoeding verandert de darmflora van je baby en daardoor verandert ook het ontlastingspatroon. Sommige baby's krijgen hierdoor buikpijn en soms zelfs verstopping.

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord. Kan ik er zelf iets aan doen? Of moeten zijn darmpjes er "gewoon" aan wennen?

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Het enige wat je er aan kunt doen is weer volledig borstvoeding gaan geven ;) maar dat is wellicht niet het antwoord wat je wilt horen. Het zal vanzelf wel beter gaan.

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Haha, nee maar wel het antwoord dat ik verwachtte ;)

Zoals ik je in een eerdere vraag al vertelde drinkt Eelco niet uit de borst. En ik kolf geen volledige dagvoeding meer. Ik had ervoor kunnen kiezen om vaker te kolven, maar ik kolfde al 6 maal per dag. Tel dat op bij de zes voedingen op een dag en ik had er een volledige dagtaak aan. Ik heb het ruim 4 weken volgehouden, maar ik had mijn grens bereikt en heb besloten het kolven iets terug te brengen en flesvoeding te introduceren. Dit in overleg met de arts van het consultatieburau.

Deel Deze Pagina