handkolf

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door lene86, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lene86

lene86 Lid

22 aug 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey

Ik heb 6 weken borstvoeding gegeven...omwille van ontstekingen en hevige spruw ben ik nu aan het kolven...is een handkolf even goed als een elektrische? Ik heb een handpomp...elektrische wss pas volgende week...ik kolf 3 a 4 keer per dag...heb de indruk dat de productie achteruit gaat...heeft u tips? Of een schema voor mij...mijn baby drinkt 150cc, 5 x per dag...nu kolf ik onregelmatig...wel altijd 4x rechts en 3x links...

Groetjes

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Vervelend van de ontsteking en de spruw.
    Worden jullie beide behandeld?
    Het beste is nog altijd beide te behandelen en dan kan je "live" blijven voeden, wat beter is voor je productie.

Wij adviseren electrisch, maar we zien ook dat het met een handkolf het prima kan gaan.

Waarom electrisch?
    Bij dubbelzijdig kost het je minder tijd, is het zuigen ritmischer en je kan de zuigkracht beter instellen.

Kolf minstens zo vaak als je kindje drinkt. Anders is de kans inderdaad groot dat je productie terug loopt.

tips:
    - Kolf in een aangenam warme ruimte. Het liefste bij je kindje, met een foto van je kindje of met een geurdoekje van je kindje.
    - Masser zachtjes je borsten richting de tepel voor en tijdens het kolven.
    - Leg warme/natte doeken op je borsten voor en tijdens het kolven.
    - Kolf 15 minuten of tot er 2 minuten geen melk meer komt.

Wil je je kindje weer "live" aan de borst? Dan hoor ik het graag en helpen we je verder.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina