Hoi! Wie heeft er een handkolf? Zo ja, welke en wat zijn je ervaringen? ik ben in het bezit van de medela freestyle. Maar toch (denk ik) op zoek naar een handkolf. Voor de momenten dat het geluid van de kolf niet zo gepast is.
Ik heb 14 md gekolfd met de handkolf van philips ( avent) . Elektrisch kolven was aan mij niet besteed
ik heb een avent handkolf. Ik vind m mwaa, het kost me behoorlik wat energie om een tsr op te wekken en de opbrengst is veel minder dan van mn electrische medela swing. Ik gebruik m als ik mn electrische kolf heeelemaal zat ben, of als die nog gesteriliseerd moet, of als er geen stroom is. Voor het geluid hoef je het niet te doen! Mijn electrische kolf maakt een vrij neutraal geluid "brrr...brrrrr....brrrr" maar mn handkolf maakt echt zo'n rubber-op-rubber kreun-piep geluid "ie-aahh... ie-ahhh... ie-ahhhh"... vele malen genanter dus!
Ik heb inderdaad niet echt het idee dat de handkolf stiller is, geloof ik. Maar ik vind hem wel handiger. Ik kan juist wel beter de tsr oproepen met de handkolf. Nu heb ik destijds een avent isis gekocht en die kun je heel simpel ombouwen van elektrisch naar handkolf. Bij de oudste heb ik een maand of vijf gekolfd op mijn werk (3x per dag). Dat deed ik elektrisch. Bij de jongste ben ik veel langer thuisgebleven. De elektrische kolf heb ik niet eens meer gepakt, alleen met de handkolf gewerkt. De elektrische heb ik nog niet gemist. Ook nu op mijn werk gaat het prima, met de handkolf.
Ik heb een Medela handkolf en die hoor ik echt niet, verder kan je dan gewoon dezelfde flesjes en schelpen gebruiken. Ik heb enkel een handkolf, maar de keren dat ik elektrisch kolfde in het ziekenhuis kreeg ik er echt veel minder uit, met de handkolf is dat mer gemak 120 ml uit 1 borst.
Bedankt voor jullie reacties. Had gehoopt en gedacht dat het inderdaad zo goed als geluidloos was. Alleen dan eventueel de medela handkolf...het is inderdaad makkelijk als de onderdelen etc.weer overeenkomen met datgene wat ik al thuis heb.
Ik heb de Harmony van Medela. Ik vind 'm makkelijk in gebruik, snel in elkaar te zetten en stil (geen gepiep).
Ik krijg geen lamme hand want ik hoef niet te "pompen" om het maar even een naam te geven, bij elke kneep in de hendel stroomt het vaak wel een seconde of 20-40, bij een volle borst en goede TSR heb ik in 10 minuten met ongeveer 20 knepen 140ml.
Ik had eerst de Avent handkolf, en later de Medela Harmony. Die laatste vind ik vele malen handiger en prettiger kolven. De tsr komt makkelijker en ik kan de melk met 1 kneep langer laten stromen. Meer opbrengst met minder moeite dus. Hij is stil, en ik gebruikte hem o.a. al tijdens een urenlange file toen de nood hoog was. Verder bijna elke ochtend terwijl dochter nog slapend de andere borst dronk. Nu met zoon nog geen kolf gebruikt, maar de Harmony staat wel terug klaar met nieuwe flapjes (scheelt enorm in zuigkracht, ik vervang ze standaard om de 3mnd sinds ik dat merkte). Daarnaast heb ik ook nog een Freestyle ter vervanging van mijn oude PISA.