Mannen en huishouden...

Discussie in 'De lounge' gestart door kims, 23 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    *zucht* ik kom even klagen hoor...

Ik snap wel dat de rolverdeling er vroeger was; mannen werken, vrouwen het huishouden. Want het valt me steeds vaker op dat vrouwen van nature veel sneller dingen 'snappen' van het huishouden dan mannen!

Neem nou mijn vriend. Echt een lieverd wat betreft het huishouden hoor. Ik hoef maar iets te vragen en het gebeurt(het huishouden doen wij 50/50). Alleen is het zo dat ik het daarna gewoon over kan doen.... :rolleyes:

Als voorbeeldje de wekelijkse boodschappen. Eens in de zoveel tijd stuur ik hem om boodschappen met een gedetailleerd lijstje omdat hij er anders helemaal niks van bakt. Vandaag stond er o.a. op het lijstje: appeltaartvla. Deze vla eten wij al 2 jaar lang zo'n beetje iedere week. En nóg presteert hij het om de verkeerde mee te nemen... In die 2,5 jaar dat wij samenwonen heeft hij, eerlijk waar, nog nooit alle goede producten meegenomen :) Eigenlijk een prestatie op zich!

Gisteren wilde hij het dressoir opruimen. Nou, prima toch? Maar onder opruimen verstaat hij dus: alle rommel netjes neerleggen. Ja, daar hebben we dus helemaal niks aan. Opengescheurde enveloppen worden netjes op een stapeltje neergelegd :) Het gevolg is dat ik alles zelf ook nog een keer kan doen omdat meneer het niet goed heeft gedaan. Niet dat het moedwillig gebeurt, maar hij ziet het gewoon niet!

Ik kan tot overmorgen bezig blijven met voorbeelden noemen maar dat heeft weinig zin. Ik wilde de frustratie gewoon even van mij afschijven.

Wie o wie heeft wel dé huishoudman getroffen? En zijn er nog anderen met zulke voorbeelden? :)

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hiero, en dan vooral met kattenbakken....

Wij hebben 4 katten en 3 bakken. Die staan nu al een week de gang uit te meuren. Dan vraag ik of et schoon gemaakt kan worden, dan zegt ie: jaa ga ik zo doen.

Nou, nog steeds niet. Hij heeft het net pas gedaan en het hele huis meurt naar de kattenstront/pis.

Ze hebben een keer zelfs 2 weken onvershcoond gestaan totdat ik het zo zat was en het zelf wilde gaan doen, toen ik de kappen eraf haalde kwam meneer van de bank af en heeft ie het gedaan.

Mja eerlijk is eerlijk, hij doet wel alles voor de babykamer en is druk bezig met de tuin om alles babyproof te maken.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als ik vraag na het eten (wat ik gekookt heb) of hij de troep even op wil ruimen word alles netjes op een willekeurige plaats op het aanrecht neergezet. Ipv in de afwasser die een meter verderop staat.

4. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Hahaha,heel herkenbaar!
    Ben gelukkig dus niet de enige.

Groetjes,Monique

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Dit ga ik dus een heel leuk en herkenbaar topic vinden. :)

6. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik herken dit dus echt niet 8) en daar ben ik heel blij om als ik dit lees \:D/

Hij gaat nu vaak alleen boodschappen doen, zonder lijstje en we hebben alles wat we nodig hebben in huis.... schoonmaken doet hij ook ( en dat is echt niet zijn hobby, maar aangezien ik het van hem nu niet mag...) Kijk sommige dingen blijf ik wel zelf doen, maar soms is hij me ook wel is voor.... Nee niet te klagen en ik heb toch echt wel een stoere vent :) Hij zegt dat ie het zelf ook nooit had verwacht van zichzelf ( voordat we gingen samenwonen, deed zijn moeder het nog hahaha), maar zonder te vragen, gaat ie aan de "slag"...

Lucky me! :D

7. Female

Female Niet meer actief

Ja hier ook, hij doet alles half met als excuus dat ie écht niet weet waar alles staat :)

8. Female

Female Niet meer actief

Oh en als ik de boodschappen aan mijn man zou overlaten zou ik er nog een job bij moeten nemen. Die zou naar de AH gaa, alle gangen doorsjeezen, kiept alles wat ie tegenkomt in zn kar. :) Niet te moeilijk doen, denkt ie dan. Ik doe alles op mn dooie akkertje en kan gerust produkten en prijzen vergelijken, iets terugleggen en ruilen voor iets anders enz. Vandaar doe ik boodschappen ook altijd ALLEEN

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Het aanrecht schoonmaken met een handdoek..nooit een sopje maken maar gewoon met de vaatdoek wat al de hele dag op aanrecht ligt wat schoonmaken. Brrrrr..

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    :) Erg herken baar allemaal!
    Zo kán ik bezig blijven om de keukenkastjes weer netjes in te ruimen (hij kwakt alles van zich af want je ziet het toch niet waardoor vervolgens bijna alles weer uit de kastjes komt zeilen de eerst volgende keer dat ik ze open trek) Heb hem ook een paar keer gevraagt de was op te vouwen. Doe ik ook maar niet meer :) Ik weet niet wat hij onder vouwen bestaat maar het ziet er werkelijk niet uit. Net zoals de was even wegleggen in de kasten. Ik heb voor alles een stapeltje (broeken, shirts, truitjes en longsleeves aan een hangertje enzovoort) Meneer kwakt alles op 1 stapel waardoor ik eerst moet zoeken waar ik een bepaald kledingstuk kan vinden en het vaak ook nog eens erg gekreukeld is :rolleyes: ) Met onze tv-kast hetzelfde verhaal. Meneer neemt paar DVD's mee naar beneden om te kiezen welke film we gaan kijken. Als ik hem de volgende dag vraag of hij de DVD's even terug wil leggen, gaat gewoon het kastje van de tv-kast open, en kwakt daar alles in.
    Ik zou me doodschamen als er ooit eens iemand een kastje opentrekt hier, want het is me toch een zooi! :confused:
    Om over zijn computerkamer nog maar niet te spreken....

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn man doet best veel in het huishouden, maar sommige dingen doe ik maar standaard, want ik heb de hoop opgegeven dat het ooit iets wordt.
    Stofzuigen gaat wel goed, maar ik doe het drie keer sneller en hetzelfde geldt voor strijken. Hij maakt wel vaker de keuken schoon dan ik en ruimt de afwasmachine in. Eerst ging hij ook steeds als ik de afwasmachine had ingepakt het weer over doen en alles anders indelen. Daar werd ik echt woedend om, dus dat doet hij nu haast niet meer.
    Boodschappen doen schiet ook niet op, hij loopt een uur door de supermarkt en als we aan het lijnen zijn, komt hij weer thuis met Monatoetjes etc.
    Verder stapt hij gerust 10 keer over spullen heen die ik op de trap heb gelegd met de bedoeling dat ze naar boven gaan.
    Vorig weekend had ik allemaal groente in huis gehaald om babyhapjes van te maken. Hij kon de bloemkool niet vinden (nee, dat grote stinkding had ik in de schuur gelegd) en had zelf maar een recept verzonnen en daar de rest van de ingredienten voor gebruikt. Er was nog wel wat over voor een ander recept dat ik verzonnen had, tot ik in de caviakooi keek, had hij alle sperziebonen aan de cavia's gegeven! Zucht...
    Maar goed, hij probeert het wel, maar helemaal gladjes verloopt het niet.

12. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    *stormlooptopic*

13. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Haha geweldig, en wat een herkenning hier
    Blijkbaar ben ik niet de enige met het probleem :)

14. sterr

sterr Actief lid

27 apr 2008
    213
    0
    0
    Zoooo herkenbaar!
    Heb hier ook nog zo'n vent.
    Schoonmaken wat is dat?

Als ik het heel lief vraag (dan wel 5x) wil hij afen toe wel eens afwassen.
    De kattenbak doet hij altijd maar daar moet ik wel 10x om vragen en dan nog vergeet hij het weleens, zodat die bak zo vies is dat de katten bwv. in huis schijten (we hebben 4 katten en 1 mega schijtpaleis)
    Kleding opvouwen weet hij ook niet was het is net als Minyaweth zei doet mijn ventje ook gewoon alles lekker op 1 stappel en ook nog schots en scheef.
    Boodschappen is indderdaad ook een drama mijn ventje zal ook met een kar vol dingen thuis komen die we totaal niet nodig hebben.
    En dan niet te beginnen over zijn bureau van zijn computer man ow man wat een rommel.
    Ik denk dat ik het nu al zo'n 10 x heb opgeruimt en hij slaagt er gewoon in er weer een tering zooi van te maken (je kan haast zijn toetsenbord niet meer zien) en dan zie je mijn bureau er naast en blinkt zowat van schoonheid haha.

Ik kan zo ook nog wel ff doorgaan maja zin heeft het toch niet.
    Ik moet er maar aan gaan geloven om alles zelf te doen (vind ik soms toch fijner want dan is het zoals ik zelf wil (ben best eigenwijs) )

15. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    hehè... en ik dacht dat mijn vriend dat dus allemaal niet zag, omdat hij het van thuis niet heeft meegekregen?!
    Blijkbaar is het gewoon een kronkel in hun hersenen die niet OK is! ;)

Mijn vriend heeft part-time aangevraagd om onze zoon mee op te vangen zolang hij niet naar school hoeft. Als je denkt dat ik s avonds thuis kom in een huis dat helemaal 'aan kant' is, of dat ik in het weekend niet meer moet schoonmaken... die heeft het mis!
    Als ik bijv een briefje schrijf met daarop: wil je de was opvouwen? Dan is de was mss wel opgevouwen, maar ook niet meer dan dat... Dan staat de vaat nog op het aanrecht, kan je zo zien wat hij s middags heeft klaargemaakt voor de kleine, ... :) wel charmant, maar oooooh zo irritant vaak! :oops: hij begrijpt dan ook niet waar ik mij zo druk in maak!
    Laatst had ik een briefje gelegd met de vraag of hij wilde oprommelen in de woonkamer. Toen ik die avond thuis kwam van mijn werk... zag ik niet wat er opgerommeld was. Salontafel leek wel of er oorlog op was geweest, kleertjes van kian niet opgeruimd, .. enfin, slagveld was het!
    Ik vroeg hem: "Heb je niet opgeruimd vandaag?" en hij...
    "jaaaawel! zeg bedankt, hoor! zie je dat dan niet?"
    Ik kijken en ik begon te grinniken... "euh, nee... eerlijk gezegd zie ik niets."
    "ik heb de glazen toch van de tafel gehaald en in de vaatwasser geplaatst?" zegt ie...
    ;) :D :D

16. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Maar hij plaatst ze in ieder geval IN de vaatwasser :D :D

17. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Hihi heel herkenbaar allemaal!

en wat dacht je hiervan?
    Mijn vent is echt een wereldgozer dus echt op m zeuren wil ik dan ook weer niet maar af en toe.....
    Zo nu en dan krijgt ie t idee om me te helpen in t huishouden en dan maakt ie ff de wc schoon, ruimt de keuken op en draait een wasje, dit allemaal natuurlijk met de franse slag dus kan ik t later opnieuw doen. Maar altijd als hij zo'n klein huishoudelijk klusje heeft gedaan, komt hij altijd naar me toe en zegt dan als een kind zo blij "schat ik heb de wc voor je gedaan en de was en de keuken!" Volgens mij verwacht ie dan n lintje of applaus of iets dergelijks..... mannen, zucht!

18. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    hahaha ik heb hier echt een schat van een man rondlopen, ik heb weinig te klagen maar een aantal weken geleden vielen mijn schoenen uit van verbazing.
    Hij belde me op het werk om te vragen waar de onderlakens van onze dochter waren te vinden. :confused: Die liggen dus al van voor haar geboorte in de commode :D
    Zie banner om te zien hoe lang dat al is :p

19. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    pff ik zeg maar niks anders ben ik morgen nog aan het typen haha...

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    boodschappen haha tja wat kan ik er van zeggen. ik heb me vriend een keer alleen boodschappen laten doen en nooit meer:) hij had 2 tassen bij en dacht nou nou die heeft zijn best gedaan. wat dnek je snoep, chips, koek en oja een zak broodjes en wat voor in de oven haha. nou dat was ons eten voor die dag :). nu gaan we dus maar samen he. Moet je zeggen dat hij nog trots was ook op zijn bodschappen haha en ik was echt kwaad wat hij niet kon begrijpen. (waren toen me hormonen denk want was al ver zwanger)

andere taken, hij kan heel goed omwassen en dan bedoel ik ook echt goed. alles blinkt en glimt en dat doet hij dus regelmatig. Als ik iets vraagt gebeurt het snel en goed :) maar als ik niks vraag loopt hij er gewoon om of over heen haha.

na het eten je bord opruimen da is en blijft een drama. ja hij ruimt hem op maar zet het bord met bijvoorbeeld sate stokjes of nog restjes eten zo in de wasbak grr en ik kan dat putje weer leegtrekke. verder lege pakken dirnken gewoon op het aanrecht laten staan of onder de tafel met in zijn achterhoofd ruimt sandra wel op haha en inderdaad ik doe het dan wel weer.

vuile was naast de wasmand gooien ipv van erin. dit snap ik nog steeds niet

en nog veel meer.

wat betreft tafel afdoen :) dan ben ik net een vend denk ik. ik schuif alles op zij een doekje erover en tada is schoon terwijl me vriend die ene keer dat hij de tafel doet echt alles erafruimt flink de tafel in de sop zet en goed schoonmaakt en zo met allesn. aLS HIJ HET DOET WORDT HET OOK PERFECT GEDAAN :)

Deel Deze Pagina