Ik ben gevallen voor de Stokke Trip-Trap, maar die heeft geen blad, dat lijkt me zo onhandig! Kan je daar ook universele bladen voor kopen?
Dat is juist het idee achter de Tripp Trapp: hij heeft geen blad zodat je 'm echt aan tafel aan kan schuiven. Op die manier eet je kindje echt mee aan tafel. Ik ben er erg blij mee en heb het blad nog geen moment gemist. Ik weet niet of er universele bladen te koop zijn. Ik weet wel dat er soortgelijke stoelen zijn die wél een blad hebben.
Ja, dat dacht ik dus al. Wij willen graag met z'n drietjes lekker aan tafel eten straks, alleen is onze eettafel maar 60 cm. breed. Dat is heel smal, hebben we juist zo laten maken omdat onze achterkamer een smal pijpenlaatje is. Als je de stoel dan onder de tafel schuift, lijkt me dat een beetje in de knel te komen met je benen?
Ja hoor er zijn tafelbladen te koop voor de Stokke triptrap. Eentje van Stokke zelf en twee van een ander merk maar wel speciaal voor deze stoel gemaakt. Hieronder de linkjes. Het Stokke tafelblad Stokke® Table Top - Stokke® Netherlands Het clic-clac tafelblad Best4specials your baby shop online Het playtray tafelblad 4SmallOnes PlayTray Onderstaande stoelen (Modellen Thomas en Yasmine) zijn net zo goed als de Stokke en hebben wel een afneembaar tafelblad. Meegroei kinderstoelen - de veilige meegroei kinderstoel die met je kind meegroeit - Succes ermee!
Bedankt Arja! De Stokke Table Top is een educatief platform en dat leg je dus op de tafel, soort placemat? Dar winnen we dus geen ruimte mee. In de onderste link zag ik wel een aardige look-a-like MET plankje en stukken goedkoper.
Over het in de knel komen met de benen: ik denk het niet hoor. Die kinderbeentjes komen nog niet zo laag en de stoel is verder heel open, dus daar kunnen je grotemensenbenen prima onder. Ik denk dat het júist als je een smalle kamer hebt handig is als de stoel geen blad heeft. Wij hadden eerst een stoel met blad, maar dan zat ze dus heel ver van de tafel af (geeft lastig eten) en je kon niet meer achter de stoel langs lopen. Ook als ze er niet in zit stond die behoorlijk in de weg. Nu we de stokke hebben zit ze gezellig erbij aan tafel. En als ze uit de stoel is, kan ie vrijwel helemaal onder de tafel geschoven, zodat je ook weer achter de stoel langs kunt lopen. Zeker bij ruimtegebrek zou ik dus voor een stokke zonder blad kiezen!
Ja, we gaan toch voor de Stokke, mijn man vond hem zo mooi, die wil hem perse hebben! Dat de tafel eventueel vies wordt, geeft niet, ik koop wel een stuk zeil! Is zo'n babyzitje wel aan te raden voor een stevig ventje van een half jaar?
Ik heb ook de tripp trapp. Ik zou er geen tafelblad bij kopen, want dat gaat de hele idee van de stoel juist verloren. Wij hebben een tafelblad van 80 cm en daarbij gaat het prima. Nou is jullie tafel nog wel een stukje smaller, dus ik weet niet of dat gaat passen, maar ik zo het gewoon proberen. Ik heb er geen zitting bij gekocht want het lijkt me heel erg onhandig. Het wordt een bende in zo'n kinderstoel en het lijkt me dat het zitje meer tijd doorbrengt in de wasmachine dan op de stoel. Ik vind het juist gemakkelijk dat je alleen een doekje over de stoel heen hoeft te halen en klaar bent. Verder zit zo'n kindje altijd al op een dikke luier, dus zo hard zal het wel niet zitten denk ik dan. Mijn dochter zit er vanaf een half jaar oud in. Eigenlijk vanaf het moment dat ze kon zitten. De stoel bevalt mij erg goed.
Hier ook (inmiddels 2) Tripp Trapp zonder blad en ideaal! Juist leuk, je kindje aan tafel. Wij hebben een tafel van 70 cm en de oudste (ruim 2) past nog prima tussen de poten. Ik zou wel een bekleding kopen. Zit net even steviger en bij mijn oudste heb ik die hooguit 3 keer in de was gedaan. Pas toen hij zelf met de lepel ging eten (rond 13 maanden) ging hij meer knoeien, maar toen kon hij prima zelf zitten en hadden we de bekleding niet meer nodig. Nu gebruiken we die voor de jongste.
Nou, hij staat, maar onze tafel is te hoog! Heel klein in de handleiding staat dat de eettafel niet hoger mag zijn dan 76 cm., de onze is 78 cm. Mijn zoontje zit dus ongeveer met zijn kin op het tafelblad... Weten jullie hoe hoog jullie tafel is en hoe lang jullie kindje was toen deze voor de eerste keer in de Tripp Trapp zat? Volgens mijn man zal hij er wil in groeien, maar dan doe je toch die zitplank omlaag? Hoeveel marge heb je? Mijn zoontje is 70 of 71 cm. (al een tijd niet op cb geweest). He, ik baal hier echt van!
Geen idee hoe hoog onze tafel is. De babybeugel past er nét onder en het tafelblad is vrij dik. Maar wij hebben de Trip Trap pas sinds een maand ongeveer, dus toen was ze al wat langer dan met 6 maanden Ik kan me voorstellen dat je baalt, maar het komt heus vanzelf goed als hij groeit. Met 6 maanden zit je kind toch nog niet aan tafel erbij? En het lijkt me inderdaad dat je het zitplankje pas naar beneden doet als je kind te hoog boven de tafel komt te zitten. Dat compenseert vanzelf de hogere tafel, want je laat m gewon wat langer in de hoogste stand zitten. Misschien kun je tot die tijd een gevouwen handdoek ofzo onder z'n kontje leggen, zodat ie wat hoger zit (als het dan nog wel veilig zit tenminste. Of misschien een plank onder de stoel leggen, zodat die wat hoger staat. Wel stevig natuurlijk!
en je hebt ook tegenwoordig kussentjes met een soort waxlaag Die heb ik. Doekje erover en schoon! Hoeft niet steeds in de was...
Onze tafel is ook 78 cm hoog en het is geen enkel probleem. Een paar weekjes wachten en dan past het prima. Mijn dochter zit er ongeveer sinds zes maanden in en het is nooit een probleem geweest.
Ging jouw dochter ook stukjes eten? Dus zelf pakken? Hij kan nu echt niet met zijn armpjes/handjes op het tafelblad komen. Weet jij nog hoe lang je dochter was met 6 maanden en kon zij al goed recht zitten?
Met zes maanden kon mijn dochter wel zelfstandig zitten, maar ik heb haar nooit heel lang in de stoel gehad. Alleen tijdens het eten. We zijn begonnen met de rapley methode, dus ze at eerst alleen maar stukjes, maar uiteindelijk vond ik dat toch te lang duren dus ben ik haar ook met een lepel gaan voeren. Ze kon wel zelf dingen van de tafel pakken die voor haar lagen. Ik heb de stoel zo aangeschoven dat de beugel tegen de tafel aanstaat.