Tips aanschaf garderobe baby meisje

Discussion in 'De babyuitzet' started by rijo, Nov 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Oeehh ik voel me zo onnozel hihi, maar ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken. Iets met door de bomen het bos niet meer kunnen zien :D Wij verwachten volgend jaar een dochtertje en ik ben al wat aan het shoppen geslagen. Maar jeetje, wat een verschillende kleertjes vergeleken met jongetjes! En zoveel keus! Voor mijn zoontje is het altijd vrij makkelijk. Hij kan alles hebben qua kleur en stijl, zijn garderobe bestaat uit verschillende kleuren en soorten broekjes, shirts en blouses. Klaar ;) Voor een meisje is dat een heel ander verhaal haha, met leggings, rokjes, bolero's, shirtjes, tuniekjes, jurkjes... Wat is nu handig: een aantal bijpassende sets aanschaffen, of juist neutrale leggings/broekjes en varieren met jurkjes/shirtjes etc? Vanaf welke maat zijn jurkjes en rokjes 'handig'? 'Stoere' meisjeskleertjes lijken schaars, en kleertjes in het donkerblauw, bijvoorbeeld. Dat vind ik zo mooi bij meisjes Heeft iemand nog tips waar ik iets zou kunnen vinden?

2. Myself82

Myself82 Actief lid

Feb 27, 2012
    336
    0
    0
    Ik ben door schade en schande wijs geworden. Sets kopen. Dus gelijk een maillot of legging bij een jurkje/ rokje etc.
    In het begin makkelijk zittende, zachte kleding. Jurkje kan prima, maar vond een legging ipv maillot dan wel fijn. Geen dikke rokjes/ jurkjes met ruches bij de billen. Krijg je proppen.
    V&D heeft nog wel eens wat in donkerblauw. Je moet echt even zoeken. Hoe ouder, hoe makkelijker. Nu heb ik heel veel donkerblauw, maar ja ze is nu 3.

Succes!

3. EverAfter

EverAfter Bekend lid

Aug 14, 2014
    674
    43
    28
    Female
    Ik vind juist dat er naast roze, genoeg donkerblauw te vinden is. Ik zoek me suf naar andere leuke kleuren, waardoor het wel meisjesachtig maar toch iets minder 'zoet' wordt.

4. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
  5. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    Inderdaad veel setjes kopen! In het begin kocht ik gewoon wat ik leuk vond maar niks klopte bij elkaar 😂 elke kleur is net anders en dan heb je nog die vele patronen haha.

Mijn redding zijn donkerblauwe leggings. Passen bij een hoop jurkjes en rokjes. Jammer genoeg is dat er niet echt in new born maat. Jurkjes en rokjes vond ik trouwens pas handig toen ze kon zitten. Vond dat eerst zo raar er uit zien. Je keek dan gewoon tegen de bibs aan.

Het merk Frendz van de v&d heeft nog wel eens donkerblauwe kleding.

6. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Sets it is! Ik heb al wel wat losse shirtjes, maar die kan ik makkelijk combineren met een grijs broekje. Donkerblauw zou ook heel goed kunnen inderdaad, bedankt voor de tip! Nu kijken waar ik die kan vinden in kleine maatjes :)

7. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik kan het best slagen bij Zara, H&M en Mango. Daar koop ik veel in grijs en bruintinten, in combinatie met roze.

Maar het blijft een zoektocht. Ik vind de meeste meisjeskleding echt afschuwelijk! Brrrrrrr

8. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Oh en zodra ze gaan rollen (mijn vlotste dame al bij 3 maanden) en gaan kruipen, zijn jurkjes vaak niet handig.

9. Komkommer

Komkommer Actief lid

Oct 26, 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben helemaal weg van boxpakjes.
    Heerlijk voor de eerste tijd!
    Word je kleintjen ook zo lekker knuffelbaar van haha.

10. Alva

Alva Niet meer actief

Ik ben bij de jongste helemaal los gegaan op rokjes en ruches e.d. totaal niet handig ! Als je alleen maar kan liggen in een tutu is dat natuurlijk niet prettig ;)

Dus ik zou zeggen.. als je jurkjes e.d. koopt inderdaad setjes en wit / donkerblauw / rose legging past altijd.
    En verder lekker zachte broekjes en boxpakjes.. 😍

11. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    lief heeft ook het een en ander wat niet roze is. Verder koop ik gerust kleding uit jongens collecties ;)

12. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Oh en zeker voor een jaar geen capuchon truien. Dat zijn meestal sweaters voor jongetjes, maar dat vind ik op het werk (kdv) echt ondingen en gevaarlijk met draaien en slapen.

13. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,441
    372
    83
    in een huis
    Dirkje heeft hele leuke setjes!

14. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Leuk leuk, bedankt dames!!! :)

15. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Hier ook veel setjes, maar ook heel veel uni kleurtjes voor de leggings en maillots/ vestjes en bolero's om te combineren of te wisselen zo nodig

16. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Ik heb donkerblauwe leggjngs gevonden, bij de Zeeman! Staat mooi bij de shirtjes die ik al heb :)

17. Meisje1234

Meisje1234 Actief lid

Feb 20, 2015
    337
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je dit wat vindt maar ik heb pas dit setje gekocht van Noppies! Gaat al vanaf maat 50!

Attached Files:

18. Meisje1234

Meisje1234 Actief lid

Feb 20, 2015
    337
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit shirtje heb ik erop uitgekozen..

Attached Files:

19. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Erg leuk, Meisje1234!!!

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik zou voor in het begin vooral niet te veel jurkjes/rokjes kopen. Maar goed ik denk echt vanuit t comfort van de baby die moet liggen en minder of t er wel gelikt uitziet.
    Lekker boxpakjes

Share This Page