Mijn dochter is nu drieëneenhalve maand en de nachten zijn een rommeltje op het moment. Per week slaapt ze zo gemiddeld drie nachten door, drie nachten komt ze nog voor een voeding en dan nog een nachtje twee voedingen. Op zich heel lekker dat ze af en toe doorslaapt, alleen weten mijn borsten dat natuurlijk niet van te voren . Ik word dan dus wakker met behoorlijke stuwing, inclusief pijnlijke harde stukken. Ze drinkt dan ook maar een borst leeg en de ander kolf ik dan maar omdat het anders echt niet te doen is. Dit is nu al een paar weken aan de gang en ik heb er eigenlijk wel genoeg van, maar ik weet niet goed wat ik er aan kan doen. Mijn borsten wennen zo ook niet aan het doorslapen op deze manier... Heeft iemand hier ervaring mee en misschien toevallig nog wat tips?
Lastig maar ook wel fijn dat ze zo jong al doorslaapt. Misschien voor je gaat slapen nog eens goed je borsten leeg kolven, misschien red je het dan beter tot de ochtend. Dit kun je dan eventueel in een flesje laten geven 's nachts of om voorraad op te bouwen voor werk of als je eens weg moet.
Tja het is eigenlijk wel een luxeprobleem! Hmmm misschien ga ik inderdaad maar eens zo laat mogelijk kolven en kijken wat dat doet. Dochter drinkt vaak 's avonds laat nauwelijks nog iets, het is echt een slaapkopje.