Ik wil een pakketje maken voor mijn vriendin in spanje voor haar verjaardag. Nu hebben ze wel een nederlands winkeltje waar alles te koop is voor de hoofdprijs. Nu vroeg ik haar wat ze mist uit NL en daar kreeg ik als antwoord op 'patatzakjes' dus...die gaan sowieso mee op de post. Maar wie heeft er nog meer ideeen voor leuke dingen om naar het buitenland te laten verzenden?
Wij nemen naar schoonfamilie in het buitenland altijd pindakaas, stroopwafels, kaas, gevulde koeken e.d. mee en dat wordt enorm gewaardeerd. Mijn schoonvader is dan wel geen echte Nederlander maar heeft hier wel 30 + jaar gewoond.
Wat ik hier mis: Pannenkoekenmix en Nederlands spek, stroop Stroopwafels, dropjes Muisjes Kaas Bitterballen
Ik misbsteeds minder sinds ik in het buitenland woon (maar woon al wel bijna 20 jaar in het buitenland). Veel 'typisch Nederlandse' dingen kun je tegenwoordig ook steeds vaker in het buitenland kopen, of zelf maken. Wat ik wél nog steeds mis (en wat ook makkelijk mee te nemen is) is drop, Nederlandse mayonaise, zakjes Duyvis dipsaus, en stroop inderdaad...
Maar dan betaal je wel 18 euro per kilo kaas bijvoorbeeld, best lastig bij een gemiddeld salaris van 450 euro per maand.
Ik betaal 4,99 per kilo prima Gouda kaas bij de Aldi hier in Frankrijk. Ik gok dat dat in Spanje niet veel duurder zal zijn. Een gemiddeld salaris van 450 per maand zal ongetwijfeld érgens in Europa gangbaar zijn, maar m.i. is dat voor normale begrippen wel bijzonder laag hoor...
Wij nemen altijd kaas mee is in Spanje toch echt anders rookworst drop en stroopwafels en een tijdschrift is ook leuk.
Ik mis: Hagelslag, kaas, stroop, Koopmans appeltaart mix, pepernoten,Vifit, gehaktkruiden en ontbijtkoek
Mijn vriend komt uit Ierland en een groot deel van mijn familie uit Engeland. Zowel mijn familie als de zijne vindt het leuk om spulletjes uit Nederland te krijgen, dus als wij daar op bezoek gaan nemen we zoals de rest al zei vaak stroopwafels, drop, hagelslag enzovoort mee. Maar wat ook leuk is, is om spulletjes met een Hollands motief te geven (rood-wit-blauw, oranje, Delfts blauw..). Bijvoorbeeld een keukenschort, bekers, ik noem maar wat. Oh, of misschien Nederlandse boeken of dvd's?
Woon niet in spanje maar wel in het buitenland. Hier missen wij Curry van de aldi, stroopwafels, ontbijtkoek, hagelslag, pickwick thee smaakjes, bolognese chips!
Oh ja, mijn nicht (uit spanje) vind de smaakjes thee hier altijd fijn. Dat schijnt daar niet gewoon te zijn.
Pannenkoeken mix en appeltaart mix zijn heel makkelijk zelf te maken overigens. Drop , hagelslag, Calvé pindakaas, smaak thee, kikoman soyasaus .. Dat is bestelling van mijn opa en oma altijd.
Zitten heel veel goeie ideeen bij! Dankjewel! Ik ben nog nooit verder dan duitsland geweest...dus kan me echt niks voorstellen haha
Kruidenmixen, Knorr wereld gerechten, echte mayonaise (dus niet van die zure troep), drop, Hollands broodbeleg, stroopwafels, kruidnoten en oliebollen (neem dan een pak mix mee). Afhankelijk van waar je vrienden wonen, kunnen ze iig langs de kust genoeg patat en frikadellen krijgen! Dit is het geen wat ik altijd voor mijn familie in oa Spanje mee moet nemen.
Drop! Is toch iets wat vrijwel nergens anders echt te koop is. vooral niet als je echt een lievelingsdrop hebt.