Op de site van de AH en op google al wel het ea. gevonden, maar echt lekker....Nee, helaas! Maken jullie dit weleens? Zo ja, mag ik van jullie het recept? Wat ik vind het heerlijk (mits goed gemaakt)!
Ik heb het recept van een spaanse collega, en persoonlijk vind ik het heel lekker. Helaas ben ik (en zij ook niet) van al die exacte verhoudingen . Of je wat aan hebt, is de vraag. Ik doe geraspte aardappel in een koekepan, met veel olie. Uitjes erbij en dan bakken totad aardappel gaar is. Vervolgens olie uit laten lekken. Mengsel van aardappel en ui met eieren mengen, zout erbij, en weer terug in de koekepan om te bakken. Let wel met omdraaien, vind altijd zo lastig. Maar een platte deksel of bord wil ook helpen Eet smakelijk!
Klinkt erg goed! Tot nu toe heb ik het geprobeerd met plakjes aardappel (al dan niet voorgekookt - gebakken of gefrituurd). Begrijp ik goed dat ik geraspte rauwe aardappel moet gebruiken in jou recept? Nogmaals dank, ik ga het zeker proberen!
Ik zie nu pas dat ik geraspte heb gezegd. Sorry! Bedoelde gesneden in plakjes, niet al te groot. En dan rauwe aardappel eerst frituren (samen met uitjes) en dan verder bewerken.
Haha, dank je! Snij jij ze dan dun, of gebruik je bv. een kaasschaaf om hele dune plakjes te krijgen (of wordt het dan weer te dun?)???
Nee hoor, geen kaasschaaf, dan wordt het te dun. Gewoon dunne plakjes, van ca 0.5 cm, misschien nog iets minder. Maar niet te dun
Aardappels in schijfjes of kleine blokjes een beetje voorbakken in de friteuse tot ze goudgeel zijn. Uit laten lekken. Uitjes apart even bakken tot ze glazig zijn. Dit voeg je dan bij de aardappels. Wat zout en specerijen ( naar wens).en je kan nog ingredienten toevoegen als je dat wilt.Misschien iets van vlees of gehakt erbij wel voorgebakken en fijn gesneden.Mix er een paar eieren door Dit doe je in een koekenpan. Niet al te hoog vuur. Na enige tijd pak je een bord leg je op de koekenpan en zo draai je mooi je aardappeltortilla om. Om zo vervolgens de andere kant van je tortilla te garen. Aan het eind weer het bord pakken, op de koekenpan om je tortilla mooi op het bord te krijgen Eet smakelijk , hoop dat je er wat van begrijpt haha.
Ik maak vaak deze: Potato, spring onion, dill & cheese frittata recipe - Recipes - BBC Good Food Je kunt variëren met de groente (ik doe er bv graag paprika in). Ook gerookte zalm is lekker (maar dan doe ik weer geen kaas er in)!
Oe ja, dat ziet er ook lekker uit zeg! En met zalm lijkt me ook heerlijk, daar zijn we dol op! Dat moet toch lukken zou je zeggen he!?
Mijn frittata: Ingrediënten: 3 grote aardappels 6 eieren 2 grote uien 4 teentjes knoflook 1 aubergine 125 gram geraspte kaas olijfolie Italiaanse kruiden Peper Zout Ook nodig: Koekenpan met recht opstaande rand Groot bord met minimaal dezelfde doorsnede als de pan Voorbereiden: 1) Schil de aardappels en snijd ze in blokjes 2) Snipper de ui en de knoflook 3) Snijd de aubergine in partjes Bereiden: 1) Bak de aardappelblokjes in de olie goudbruin 2) Doe de blokjes in een grote kom en bestrooi met peper en zout naar smaak 3) Bak in de pan de ui, knoflook en aubergine met de Italiaanse kruiden 4) Doe alles in de kom bij de aardappelblokjes en voeg ook de kaas en eieren toe. Alles goed door elkaar roeren 5) Verhit nog wat olie doe alles terug in de pan. Even de pan schudden zodat alles goed over de bodem verdeeld wordt 6) Deksel op de pan en op een laag vuurtje ca. 10 minuten laten staan 7) Deksel eraf, bord erop en snel omdraaien 8) Voorzichtig terug in de pan laten glijden (op z'n kop dus) 9) Nog 3 minuten op laag vuur laten staan met de deksel erop 10) Deksel eraf, bord erop en snel omdraaien Kan warm of koud gegeten worden. Aubergine kan ook vervangen worden door paprika, courgette, broccoli of prei (maar dan geen ui erin doen), of een combinatie ervan. Of trek de koelkast open en pak de kliekjes van gisteren. Eet smakelijk!