Tuitbeker: aanraders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stefanie83, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat jullie goede tips hebben voor een tuitbeker met harde tuit en anti-lek. Ik heb er nu één van Prenatal eigen merk maar daar snapt mijn zoontje helemaal niks van. Ik heb het zelf ook getest en je moet echt heel hard zuigen voordat je er iets uit krijgt dus kan me voorstellen dat het hem niet lukt. Hij kan wel goed uit een tuitbeker zonder anti-lek drinken, maar daarmee wordt zo geknoeid dat het niet handig is.

Kom maar op met de tips! :D

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Ik heb voor mijn zoontje een tuitbeker met harde tuit van difrax. Hierin zit antilek die je op "slow" kan zetten of op "fast". Ik heb inderdaad ook gemerkt dat je bij "slow" behoorlijk hard moet zuigen, voordat er iets uitkomt. Bij "fast" gaat het een stuk makkelijker. Het enige nadeel van de difrax beker vind ik dat als hij gevallen is, de antilek soms wat los kan komen, waardoor hij kan gaan lekken. Verder een prima tuitbeker.
    Veel succes met je zoektocht.

Groetjes Mariska

3. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb er 100 uitgeprobeerd maar er is er maar 1 goede in mijn ogen en dat zijn die van ansa. Google er maar eens op. Ze zijn ook lekker goedkoop. 5 voor 10 euro

4. Tese

Tese Niet meer actief

Dat van de difrax ken ik, en aangezien alle kinderen gooien is dat heel irrtant. Die van ansa die hebben dit probleem niet.

5. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Wij hebben de antilek tuitbeker van nuby en zijn er erg tevreden over. Onze dochter drinkt er goed uit. Wel verslikt ze zich iets vaker als met een gewone drinkfles.

6. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben ook die van Difrax en ik vind het een vreselijk ding. Echt heel irri. Lekt constant, zelfs onder de deksel weg op de een of andere manier. Vind hem echt helemaal niks. Wij gebruiken de flessen van avent met tuit of hij drinkt uit een gewone beker.

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik heb tegenwoordig een hele simpele van de hema en die bevalt erg goed, het enige nadeel is dat je de deksel er niet zo heel makkelijk af krijgt maar hij is echt goed schoon te houden en dat vond ik bij andere niet altijd het geval.

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    We hebben de net nieuwe van Avent en die werkt erg goed.

9. mona23

mona23 Niet meer actief

deze hebben wij ook, indd het deksel gaat heel stroef.
    Verder hebben we er nog eentje van Mepal, deze is ook prima

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Hier ook, de 12m+. Had eerst die van de etos, maar dat is niks.

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

De difrax tuitbeker lekte hier als een gek, verschrikkelijk.
    Heb nu de avent en dat gaat prima.

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mepal! Je moet goed de gebruiksaanwijzing lezen voor het dopje, maar dan issie ook écht anti lek. Alleen bij warme dranken issie niet helemaal anti lek, maar anders altijd! En deze zijn ook 5 euro, bij de Blokker.

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    bij ons werkt de difrax gelukkig wel. Bij de oudste was dat een van de weinige waar ze wel uit wilde drinken.
    De simpele witte met zachte tuit van de hema is ook best goed. Zit een zachte tuit op en die verbazingwekkend aardig antilek. Drinkt de jongste ook graag uit.

14. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik lees op een site dat het heftig zuigen slecht is voor de oren
    Dus ik lees mee,mijn zoon heeft die van MaM en moet zeggen nu hij 12 tanden heeft word dat ding helemaal uitelkaar gereten...
    Ik zit eraan te denken om toch even een hard tuit op tehalen ivm inslikken stukjes...
    Want hij is nog niet zover om een kinder drink beker te proberen...
    Al moet ik zeggen dat we een drifrax drink beker hebben gekocht een tijd geleden maar daar gooide hij toen nog mee haha

15. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    De antilek van MAM. bevallen mij heel goed!

16. whitesaber

Even een vraagje bijt je kindje de tuit niet stuk?

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kindje is al ouder dan een jaar kan dus al prima beginnen met uit een beker drinken, mijn dochter had op die leeftijd helemaal geen tuitbeker of flesje of wat dan ook nodig, alleen een normale beker. (of uit een rietje drinken)

Ik zou zoiezo geen zachte speentuit meer nemen maar een harde dat is beter voor hem... en met bekers gooien is prima af te leren natuurlijk ;)

18. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ik heb net een Avent tuitbeker gekocht voor vanaf 12 maanden en heb hem zelf alvast even getest :D en ging prima. Straks maar eens even kijken wat mijn zoontje er van vindt!

19. whitesaber

@Isademi
    "Ik zou zoiezo geen zachte speentuit meer nemen maar een harde dat is beter voor hem.."
    Ja dat scheef ik al...

20. Tese

Tese Niet meer actief

Niet ieder kindje is daar op hetzelfde moment aan toe

Deel Deze Pagina