Ik wil graag weten hoe jullie zo'n zuurgraat meting hebben doorstaan. Heeft de baby hier veel last van? Kan de kleine gewoon normaal drinken/liggen/spelen onze dochter krijgt ook zo'n meting...... en wil graag weten hoe jullie daar over denken.
Bedoel je een pHmetrie? Ja die heeft mijn dochter ondergaan toen ze net 3 weken jong was (ivm verdenking verborgen reflux). Het inbrengen van de meetsonde is niet prettig. En is t opletten geblazen of je kindje de sonde er niet uittrekt. Daarnaast hebben wij alles gedaan als normaal, met alleen een kastje daarbij waarop we aan moesten geven wat je kindje deed (drinken, huilen, zitten, liggen ed) Deze werd ingesteld op vaak voorkomend gedrag van onze meid. Dat zal je vast worden uitgelegd. En ik denk dat t uitmaakt of je gewoon naar huis mag met je kindje of dat t gehele onderzoek gedaan wordt tijdens een ziekenhuisopname. Bij ons was t thuis, en na 24 uur wisten we dat ze reflux had en kregen direct medicijnen. Succes en sterkte!
Irem heeft deze ook gehad toen ze 1,5 maand oud was. Ik vond het inbrengen van de sonde erg naar, maar toen hij eenmaal goed zat had ze er geen last meer van. Wij moesten er 24 uur voor in het ziekenhuis blijven, en elke keer dat we iets deden (drinken, troosten etc) of Irem iets deed moesten we op een knopje drukken en het noteren. Nou ja uiteindelijk bleek het kastje stuk te zijn bij het uitlezen, dus is alles voor niks geweest. We hebben gelukkig wel medicijnen gekregen die goed hielpen, dus achteraf gezien hadden we de pHmetrie helemaal niet hoeven doen.
hier ook bij esmay toen ze 7 weken was en zoals hier boven al beschreven moet je op de knopjes drukken. ze hebben de meting in het ziekenhuis gedaan omdat ze daar al lag en er kwam idd verborgen reflux uit ook zij heeft nu medicijnen en andere voeding. succes ze hebben er na dat de zonde is ingebracht weing last van en ze kunnen gewoon drinken.
Hier ook de meting gehad toen Quinn een maand of 6 was ofzo. Quinn moest in het ziekenhuis blijven, op eigen verzoek, dit omdat Quinn behandeld word in Roterdam en wij in Den Haag wonen en bijde geen rijbewijs hebben. We waren bang dat Quinn de slang eruit zou trekken. Bij ons werd er totaal niet uitgelegt helaas wat we moesten doen, ja opschrijven wanneer en wat hij gegeten had, bleek later dat we dat dus verkeerd hadden gedaan. Daarbij was het kastje er na 12 uur mee opgehouden Maar ze konden gelukkig duidelijk zien dat Quinn Reflux had. en is daar zijn medicijnen op aangepast. Het inbrengen was niet leuk, maar gelukkig zo over en kan je kindje alles gewoon doen wat hij normaal doet
Carmen heeft de meting gehad toen ze tien weken was. Ik vond het inbrengen erg naar en heb nogal hard mee staan huilen . Na het inbrengen wordt er een foto genaakt om te zien of het slangetje goed is ingebracht. Dit was hier helaas niet het geval, maar was gelukkig wel snel op te lossen. Mijn dochter lag toen al enkele dagen in het ziekenhuis en is hier tijdens het onderzoek ook gebleven. Wij hoefden geen knopjes etc. in te drukken, maar wel noteren wanneer ze lag, dronk en huilde op een formulier met tijden erbij. Ze heeft na het inbrengen geen last gehad van het slangetje en kon verder gewoon drinken, spelen etc. Het eruit halen duurde maar een paar seconden en was hier kort huilen. Binnen een dag hadden we de uitslag en kon mijn dochter beter worden ingesteld op haar refluxmedicatie. Wat overigens zowel voor haar als voor ons een verademing was! Alvast veel succes met het onderzoek!
Dankje jullie wel voor alle reacties!! ben benieuwd straks........ we krijgen morgen te horen wanneer ze dat gaan doen. Ook krijgen wij zo flessen test.... om te kijken of ze ka heeft.... hebben nu wel al speciale voeding ( allergy care van friso ) voorgeschreven van de kinderarts!!!