Vraag over eerste kleding

Discussion in 'De babyuitzet' started by Nonnos, May 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nonnos

Nonnos Lid

Mar 22, 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wist niet zo goed waar ik dit neer moest zetten, hoop dat het hier goed staat.

Ik had een leuk setje kleding in gedachten die de baby aan kan na de geboorte. Maar nou zei mijn zusje dat je geen hele mooie kleertjes aan moet doen, omdat je die daarna weg kan gooien ivm de vlekken van oa huidsmeer die er niet goed uit te wassen zijn.
    Vond dit natuurlijk erg jammer om te horen. Ik wil mijn liefje meteen mooi aankleden!
    Maar daar ik hier verder niemand over gehoord heb, wil ik hier eens om de reacties vragen.
    Dus wie heeft hier ervaring mee?

2. LadyM83

LadyM83 Actief lid

Jan 23, 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het eerste setje kleding heb ik uitgewassen en er is niets meer van te zien eigenlijk....

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hier ook geen last van hoor.
    De vk heeft Levi behoorlijk schoon gemaakt van huidsmeer etc en daarna de kleertjes aan getrokken. Na verschoning in de was en alle vlekken zijn er uit gegaan.

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ze vegen je kindje redelijk schoon. Ik heb het eerste pakje nog vaak aangedaan. Na 1x wassen was het schoon. Het mutsje van het setje kan je misschien wel beter iets later op doen. Wij kregen een mutsje van het ziekenhuis eerst op, die zat gelijk onder het bloed en die vlekken zitten er na wassen nog wel ff op.

Maar gewoon een mooi pakje kopen een aandoen! Heb je er een plaatje van?

5. MMindy

MMindy Niet meer actief

Was je er inderdaad zo uit. Dus gewoon een mooi pakje kopen hoor! Zelfs het ziekenhuismutsje heb ik schoon gekregen, en mijn 'beval-shirt'.
    Later werd het lastiger, spuitluiers heb ik er niet altijd helemaal uitgekregen... ;)

6. Nonnos

Nonnos Lid

Mar 22, 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zusje zei dat ze de baby niet goed schoonmaken. Dat ze later pas gewassen worden...

Het kledingsetje is geslacht gericht, en daar het nog een verrassing is, kan ik geen foto maken en plaatsen. Maar het is heeel leuk :)

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ook geen last gehad van vlekken in hun eerste kleren die er niet meer uitgingen. Bij dochter weet ik het niet precies, ik kreeg haar pas uren later weer te zien na de ks en ze had al kleertjes aan. Mijn zoontje werd eerst ingepakt in doeken, toen bloot op mij onder doeken en daarna pas aangekleed op onze kamer. Hij was toen de ergste smeer al kwijt denk ik.

Wel is het zo dat ze het 1ste setje vaak niet lang hebben omdat ze na een bevalling nog weleens willen spugen. Dat kan wel een reden zijn om pas de volgende dag het mooie setje aan te doen waarin ze/hij kennis maakt met opa en oma.

8. kimr1

kimr1 Bekend lid

Aug 13, 2008
    545
    0
    16
    Hier ook gewoon schoon gekregen hoor. Je kindje wordt inderdaad niet meteen gewassen, maar wel schoon "geveegd" met een doek.
    Ik zou het gewoon aan doen.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Hier ook gewoon schoon gekregen. En al krijg je het niet schoon, dan is dat maar zo...zal later inderdaad ook nog wel eens gebeuren met spuitluiers, vlekken van eten, enz. Maar ik denk niet dat het een probleem is.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Geen problemen mee gehad en ons ukje zat toch flink onder de huidsmeer!

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Je krijgt de kleertjes wel schoon, maar houdt er rekening mee dat als je wat langer in het ziekenhuis moet blijven, het kindje de kleertjes onder kan spugen of op een andfere manier vies kan maken, dus dan zou ik je favo setje niet meteen aantrekken, maar echt wachten tot vlak voor je naar huis gaat!
    Ik heb een ks gehad en ben twee dagen in het ziekenhuis gebleven, mijn zoontje heeft in die twee dagen denk ik wel 6 verschillende setjes aangehad!! (denk aan spugen en naast de luier plassen...)

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    ik zou gewoon het pakje aandoen wat jij hebt uitgekozen, het allereerste pakje is toch het leukste

en mocht het wel vies worden..even snel in de wasmachine en klaar. voor je het weet past je baby het niet meer

13. Yakal

Yakal Lid

May 14, 2011
    6
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb bij mijn beide kinderen meteen het uitgekozen "eerste pakje" aangetrokken en is bij allebei schoon geworden in de was. Mutsje zou ik wel eerst een ander exemplaar van kiezen omdat ze die meteen na de geboorte opzetten en daar dus wel vuil aankomt, de kleertjes worden over het algemeen pas aangetrokken als de baby al enigszins schoon is.
    Ik moet nu weer 5 dagen in het ziekenhuis blijven met de beeb na de bevalling en neem gewoon haar mooiste kleertjes mee in de koffer. Wel zorg ik dat ik maat 50 en 56 in de koffer heb zitten, zodat het niet te groot of te klein zal zijn.

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wij hadden ook een leuk setje uitgezocht die ze als eerst aan zou krijgen en die heeft ze ook echt aangehad! Alle vlekken die er in zaten waren er na 1x wassen ook wel weer uit. Moet ook zeggen dat er eigenlijk bijna geen vlekken inzaten omdat ons meisje er al heel schoon uitkwam, had enkel een beetje bloed op haar hoofdje maar was verder zo goed als helemaal schoon..

15. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    2,106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    geen last van gehad. met het wassen ging alles eruit. en de baby word goed schoongemaakt hoor :)

16. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Hier ook geen probleem.
    Als het echt vies is geworden kan je de kraamhulp ook vragen het met bleek schoon te maken (als het wit is).

Nog wel tip voor mutsje;
    Leg een 2de keus mutsje klaar na de bevalling. Die wordt wel meteen best vies en heeft de kleine maar vrij kort op. Bij aankleden krijgt je baby een schone muts. Dus zorg er dan voor dat de "goede" muts als 2e gebruikt wordt!

Share This Page