zelf belasting invullen

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Dit jaar willen wij voor mijn schoonouders zelf de belasting invullen.
    Hebben jullie nog tips of zijn er dingen waar ik aan moet denken.

Moet je niet bv je huur ergens invullen of wat je kwijt bent aan zorgpremie?

Ik volg gewoon het formulier maar ik meen dat je meer moest invullen?

By the way, wij hebben een eigen bedrijf en laten het altijd doen vandaar dat ik het nu even niet zo goed weet;)

Alvast bedankt!!

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik volg gewoon netjes alle stappen. En als je van iets niet weet wat het is ofzo, dan kun je altijd op het vraagtekentje klikken.
    Volgens mij kan het dan niet echt moeilijk zijn.
    We zijn al 2 gecontroleed en beide keren was alles helemaal goed. Dus dan zal het wel :)

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    huur hoef je niet in te vullen..
    zorgpremie was aftrekbaar t/m 2008, is nu niet meer.

als je ergens over twijfelt idd even de vraagtekentjes aanklikken.. en als je er dan nog niet uitkomt.. hier ff vragen :)

succes

Kheb het gisterenavond maar weer gedaan.. was wat uitgebreider dit keer ivm aankoop woning.. maar het resultaat mag er wezen..

4. Alita

Alita Niet meer actief

Hey bedankt voor de snelle reacties.....

Ja in principe is het erg makkelijk maar ik wil niks fout doen anders hebben de arme mensjes straks een hoop geld wat ze moeten terugbetalen...

Nou dan doe ik het gewoon goed en idd die vraagtekens heb ik bij gekeken...

5. adi

adi Niet meer actief

Tegenwoordig kun je haast niks meer aftrekken, dus het invullen is steeds makkelijker geworden ;)
    Je kunt voor 2010 ook de gegevens mee downloaden, dan heeft de belastingdiesnt hun inkomen en evt. voordruk al ingevuld. Je hoeft het alleen maar te controleren.
    Als je schoonouders geen eigen woning hebben, en geen torenhoge ziektekosten dan hoef je weinig zelf in te vullen.

Huurkosten of premies ziektekostenverz. zijn niet (meer) aftrekbaar.

6. Alita

Alita Niet meer actief

nee ze huren dus hypotheel enz hebben ze natuurlijk niet...tja ziektekoksten wel weer....maar ze bewaren niks....stom he!

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Dan kan je alleen ziektekosten aftrekken die niet vergoed worden via de zv (en dan zijn er ook nog voorwaarden aan wat je het hebt uitgegeven) en waar ze wel bewijs van hebben.
    Dus jammer dat ze een hoop niet bewaard hebben.

8. adi

adi Niet meer actief

+ dat de ziektekosten pas aftrekbaar zijn als ze boven een bepaalde drempel uitkomen, deze is vaak minstens € 1.000. EN alleen de kosten boven die drempel zijn aftrekbaar

In de praktijk kan een gemiddelde, redelijk gezonde burger niks meer aftrekken.

9. Alita

Alita Niet meer actief

hmm ja maar goed ze hebben niks bewaard dus houdt het op he...

Jammer idd......

Deel Deze Pagina