Fietsband loopt steeds leeg

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 12 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een maand geleden een gebruikte Gazelle herenfiets voor onze zoon gekocht.
    Na twee dagen stond de achterband lek en bleek het ventiel eruit te zijn, waarschijnlijk gedaan door een of andere lolbroek.
    Ander ventiel erin gezet van een fiets die we nog hebben staan, opgepompt en hij heeft er ruim een week zonder problemen mee kunnen fietsen.
    Echter weer lek, opgepompt en binnen 24 uur loopt die leeg, binnenband eruit gehaald en in een teil water gedaan maar geen lek kunnen vinden, nogmaals een ander ventiel erin gedraaid opgepompt en binnen 24 uur loopt die weer leeg.
    Ik denk er nu aan om de hele binnenband maar te vervangen, buitenland is niet meer helemaal puntgaaf maar dat zou denk ik niet de oorzaak kunnen zijn. Iemand nog een idee?
    Zit garantie op van drie maanden maar om nu voor een bandje terug te gaan lijkt me wat overdreven.

Tips zijn welkom ;)

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Ik had precies hetzlefde, bij mij zat er aan de binnenkant van mijn buitenband een hele kleine staalsplinter waardoor mijn binnenband steeds weer lek raakte. Ik heb ook een hele nieuwe binnenband en de buitenband is helemaal nagekeken. Zou toch even langs de fietsenmaker gaan.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit inderdaad, ik denk dat er in de buitenband iets zit.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Gewoon nieuwe binnen en buitenband halen. Ik heb dat ook gehad, buitenband had wat ouderdomsscheurtjes waardoor er snel wat bij de binnenband kwam: bescherming deels weg.

5. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk wel. Mijn man had hem zelf al 3x geplakt en haalde er af en toe een kleine splinter uit, maar de 4e keer lek toch maar weggebracht en toen bleek er na goed zoeken dus een kleine scherpe metaalsplinter in de buitenband te zitten die de binnenband steeds lek prikte. Voor € 25,- was het opgelost (nieuwe binneband en het erop zetten).

Deel Deze Pagina