Hallo dames, Denk aub niet bij dit berichtje dat dit opeens een beslissing is die ik 5 minuten gemaakt heb, maar hier heb ik vanaf februari al zeer goed over nagedacht. En iedere x gebeuren er dingen waarvan ik zoiets heb van; Dit moet afgelopen zijn. Ik wil het niet meer, iedere x weer trekt het mij naar de grond. En dan heb ik het over mijn moeder, in zover je het een moeder noemen kan. Ik wil graag afstand doen van haar als mijn moeder zijnde. Er is gewoon heel veel gebeurt sinds augustus. Al die jaren daarvoor speelde er ook al vanalles en ze heeft voor mij absoluut geen meerwaarde meer. Heeft 1 van jullie enig idee waar ik zijn moet? Of wat de kosten zijn? Alle informatie is welkom! Sorry voor de mensen die dit erg moeilijk vinden, zelf geen moeder meer hebben oid. Het is niet zo dat ik er zomaar even vanaf wil omdat ik er geen zin meer in heb, maar dit is iets dat dus al ruim 10 jaar speelt en het afgelopen jaar alleen maar erger geworden is. Alvast bedankt.
Misschien heb je iets aan deze website: De Verbroken Band. Als ik de tijd heb zal ik even verder kijken voor je.
Ik denk ook dat je dat via de rechtbank moet aanvragen. Maar, is dat het waard? Je zou ook gewoon je achternaam kunnen veranderen ofzo, ik denk dat dat ook wel duur is maar een stuk minder rompslomp dan je moeder officieel je moeder niet meer te laten zijn. Want ze blijft toch je moeder, ook al staat op papier van niet.
Ja het officieel breken van een ouder Dit moet je via de rechtbank aanvragen en dan zijn je ouders ( in dit geval moeder ) Geen ouder meer en word uit het ouderlijk gezag gezet.
Dat moet een verdomd moeilijke beslissing zijn meid! Ik herken het zelf ook enorm mijn band met mijn moeder is ook al jaaaren niet meer wat het is geweest. Doet enorm veel pijn maar ik kan het niet om voorgoed te breken. Mijn ma is erg labiel en diep in mijn hart hou ik echt zielsveel van haar. Ik hoop echt dat er een dag zal komen dat et weer wordt tussen ons zoals het ooit was. Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen bij dit alles!
Ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord dat je afstand kunt doen van een ouder. Dat blijft toch altijd je moeder? En welke meerwaarde geeft zoiets als je dat officieel doet?
Ja ok. Ik had wel gehoord van achternaam verandering maar nog nooit dat je echt wettelijk kan breken. Nou sterkte dan met je beslissing. Je zult er wel echt een hele goede reden voor hebben.
Hoe het precies zit weet ik niet. Maar ik wil je even heel veel sterkte wensen. Mijn vriend wil dit ook met zijn ouders, beide dus. Niet via de rechtbank, maar toch. Succes meid.
ik lees even mee.. veel mensen begrijpen dit ook niet maar ik begrijp ts wel en zou ook graag willen breken met mn beide ouders.. ik ga ook even googlen hoop dat ik wat vind over de kosten enz.
Wow, dit is wel heftig meiden. Ik heb dan ook geen sterkte band met mijn ouders. Maar diep in mijn hart geef ik veel om ze, en zou ik dit nooit kunnen. Er moet wel heel veel zijn gebeurd wil je echt breken! En ik weet dat er zoveel problemen kunnen zijn dat dit is wat je wilt. Je zult er goed over hebben nagedacht en als jij vind dat dit de oplossing is, en als je zeker weet dat je dit moet doen wens ik je heel veel sterkte. Wat je wilt doen vind ik echt heftig. Het blijft toch je moeder! Wat bedoel je precies met breken?? Echt via de rechtbank? Of gewoon geen contact meer?
O ik snap het zeker wel. Je bent echt voor galg en rad opgegroeid. Ik hoop voor je dat je het kunt doorbreken en zelf niet zo'n gezinsleven gaat krijgen ( dus in herhaling zou vallen). Maar dat zal wel niet. Goed van je dat je deze beslissing neemt voor jezelf. Ik heb zelf vroeger op een school gezeten waar ook kinderen opzaten die in dezelfde soort situatie als jij zaten. Met sommige gaat het nu goed maar ook heel veel zijn zelf ook op het verkeerde pad gekomen.
ik snap niet goed wat je bedoeld? als je het contact met je moeder wilt verbreken, dan zitten daar geen kosten aan verbonden ofzo hoor.. en waar je zijn moet? dat snap ik ook niet helemaal.. je kunt toch gewoon het contact verbreken?