Ik zou het haken wel weer op willen pikken, maar Ilana neemt al mijn tijd in beslag en als ze op bed ligt ga ik normaal gesproken huishoudelijke dingetjes doen (blegh ), mijn emails bekijken en op de bank hangen voor de tv.
Ik maak en ontwerp sieraden met onder andere zilver en edelsteentjes Dit doe ik voornamelijk als mijn knulletjes slaapt Foto's staan in mijn album
Nou handwerken, meer "handenarbeid" zeg maar. Vooral boetseren met klei en gebruiksvoorwerpen maken/mooi maken vind ik leuk. Nu ben ik vaak aan het frobelen met Groot meisje, gewoon leuke dingetjes knutselen. Maar inderdaad: waar haal je de tijd vandaan? Laatste projectje is een voet/handafdruk in das-klei van de dames. Bij klein meisje is het plat en gaat het in een houten lijst die ik eerst ga schilderen, bij groot meisje lijkt het meer op een soort "baksteen" waar ik aan de achterkant een gaatje heb gemaakt zodat je het straks als het gedroogd is kan ophangen. Ik wil binnenkort fimoklei gaan halen om daar het een en ander mee te doen, wat weet ik nog niet. ik heb hier een hele kist en stuk kast met allerlei verschillende knutsel-materialen zoals klei, verf + kwasten, papier, speksteen + veilen en raspen, wol, breipennen, glitters, kralen, stickers enz.. Leuk hoor!
Vanaf jongs af aan vind ik het heerlijk om te knutselen! Nu breng ik mijn tijd vooral door achter de naaimachine voor het maken van kleding voor mijn dochter en voor producten voor mijn webwinkel. Breien vind ik ook erg leuk maar dat kan ik niet erg goed, meestal kom ik niet verder dan een sjaal en een muts
Handwerken... tja allerlei soorten creativiteit eigenlijk. Ik brei al sinds mijn jeugd, tegenwoordig liefst zo gecompliceerd mogelijk. Je kunt een paar projectjes van me vinden op Ravelry vinden onder de naam Furball, maar voor de niet-Ravelry mensen onder ons zal ik binnenkort wat fotootjes in mijn fotoalbum zetten. Wat betreft breien: ik houd van kabels, fairisle, laatst hebben ik entrelac ontdekt, en tegenwoordig gebruik ik die technieken het liefst op sokken. Of babydekens, waar ik twee prachtige exemplaren van heb gemaakt, alleen nog niet voor mezelf Verder schrijf en teken ik graag, maar ik werk ook graag met hout, meubels bouwen etc. Daarnaast ben ik normaalgesproken erg creatief met koken en om meer bij handwerk/handenarbeid te blijven: bijzondere bonbons maken.