Handwerken (haken, breien enz)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door danip, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Wat wordt hier hart gehandwerkt zeg, leuk al die verschillende werkstukken.
    Heb zelf net mijn tweede tas af van zpagetti garen, en ben meteen begonnen met de volgende, hahaha!! Ben ook besmet met het handwerkvirus!
    Bekijk bijlage 58649

2. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik heb gisteren de eerste kant van het kussen afgemaakt :D

3. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ff een close-up...

4. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    jeetje jullie zijn allemaal zo druk bezig!!
    echt mooie werkjes seg!!

ik ben maar gestopt met dat granny square,het kwam niet mooi uit en ben het nu even aan het laten bezinken wat ik nog zou kunnen maken.

5. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

wat cool die tas zeg:) ik wil er ook wel 1 maken,kan je mij misschien zeggen hoe? ;)

6. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Die tas is gebreid met naalden 15mm. 38 steken opzetten en dan kun je zelf bepalen hoe groot je hem wil maken.
    De tas is rechts gebreid met zpagetti garen van Hoooked (soort stroken stof8)).
    Wanneer je de goede lengte hebt bereikt zet je hem aan elkaar en draai je hem om zodat de mooie kant buiten komt te zitten.
    De handvaten zijn ook van Hoooked, ze hebben ze in alle kleuren en maten.
    Later kun je er nog een pompoen of een gehaakte bloem opmaken.
    Ik heb er geloof ik 4 uurtjes aan gewerkt, en t is harstikke leuk werk:p.
    Ga er nu een maken met zwart met zuurstokrose gemeleerd textiel garen, dan krijg je weer een heel ander effect.
    Ohja aan de binnenkant moet je er wel een voerinkje inmaken anders zakt je tas door.;)
    Succes!! Groetjes ddtc.;)

7. danip

danip Niet meer actief

Ik wil zelf graag een lapjesdeken gaan maken, van allerlei lapjes die ik hier nog heb liggen (plus wat leuke aanvullingen) Maar ik vraag me af hoe groot ik de lapjes moet knippen. Ik heb het nog nooit gedaan.

8. cindybaby71

bedankt voor de info,alleen jammer dat het geen gehaakte tas is :D ik heb het niet zo met breien :)
    probeer ik wel eens met haken haha misschien lukt het wel:p

9. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    hahaha, dat kan ook, op de site van hoooked staan diverse patronen van tassen die gehaakt worden.
    Alleen ben ik niet zo'n haakerd (of hoe zeg je dat;)) maar dat kan ook. op de hyves van hoooked staannog veel meer leuke ideen.
    Veel plezier ermee!
    Ben benieuwd naar het resultaat!
    Groetjes

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik ga zo zpagetti halen. We moeten er eventjes voor rijden maar ik vind het ook zo leuk!

11. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Ja leuk spul he, alleen helaas hier in Limburg nergens te krijgen:(, dus bestel ik t via internet.
    Ben benieuwd naar jullie zpagetti haaksels;)!!!

12. cindybaby71

hahahaha nou dat wordt dan ook online bestellen want ik woon ook in limburg :D:D

13. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    hallo dames,

en nog druk bezig jullie???

hier wil ik zo'n zigzag-dekentje gaan haken ,aangezien ik mijn granny square lelijk vond en nu ben ik opzoek naar een nederlandstalige uitleg,want ik kan het nog moeilijk verstaan in het engels,wie kan me helpen??

groetjes sofie

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb de grote roos geprobeert, maar volgens mij is dat niet helemaal goed gegaan, want ik heb moeite met em in elkaar rollen. Je zou steeds wijder moeten kunnen, maar dat lukt niet helemaal

15. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Zag net dat de zpagetti ook in elsloo en venlo te krijgen zijn, ik weet niet waar je in limburg woont, maar dat kan ook:p.
    Ik had vandaag mijn tas mee naar t werk en heb nu al 4 bestellingen gekregen, waaronder 1 tas waar een chihuahua in kan voor een collega en 1 voor mijn baas;).
    Wel leuk :D!!!
    Dus ik krijg t nog druk, hahaha, maar eerst maak ik mijn eigen tas af.
    Ben benieuwd naar jullie zpagetti haak/breisels.

@vlinderbloem: Heb je leuk garen kunnen vinden van de week?:p

16. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    ik ben nu ook aan een grannysquare begonnen en heb al aardig wat lapjes bij elkaar(ze worden ook steeds beter trouwens)Hoeveel lapjes zou je in de breedte nodig hebben voor een leuk dekentje?
    Ik heb ook een leuk patroon gevonden op internet voor een mooi kussen maar ik kan er geen wijs uit.Zou ik het hierop mogen zetten zodat iemand me dat uit kan leggen??

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik denk dat iedereen hier heel druk aan het haken of breien is :D laatste x dat ik hier keek was geloof ik een week geleden en sindsdien niet veel extra berichten :D

mijn poncho is bijna af! hoop hem vandaag af te hebben :) ben benieuwd naar het resultaat :D

18. ducie

ducie Bekend lid

15 feb 2008
    662
    0
    0
    wat een leuke dingen komen hier voorbij ;)
    anja

19. danip

danip Niet meer actief

Ik heb gisteren een grote tas vol stofjes gehaald, heel goedkope failliesementsverkoop! yaay! Dus ik kan weer even vooruit qua naaien. Heb meteen wat leuke patroontjes gedownload.

Is er hier toevallig iemand die wat leuke filmpjes wil maken over de basis van breien? :D Net als die haakfilmpjes? Want ik kan nog niet breien, en zou het graag leren.

20. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    :D
    Dit is een goed ned.talig filmpje om te leren breien YouTube - breiles 1 opzetten recht en averecht breien
    Heb ik t ook weer mee geleerd!:D
    Succes;)

Deel Deze Pagina