Handwerken (haken, breien enz)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door danip, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb me rot gegoogled gisteravond, maar ik vond het aanbod nog bar weinig hoor!

2. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Lexie74: Ik heb je een pb gestuurd met een aantal links voor zpagetti.
    Succes

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Bedankt voor je pb!
    Er stonden al een paar bekende adressen bij idd, zal even bij de onbekende adressen kijken of ik daar wat mee kan.
    ZOek nl lekker bonte kleurtjes voor op de kinderkamer, wil een poef haken, mag lekker roze met andere kleurtjes worden

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    @ddtc

Doe jij er ook nog iets als een binnenvoering in? Anders lijkt het me dat je niet echt kleine dingetjes erin kan doen, of valt dat wel mee?

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik zou er persoonlijk wel een voering in naaien

6. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Ja ik naai er wel een voering in, niet alleen vanwege de kleine dingetjes, maar t model van de tas gaat anders ook verloren.
    En hij zakt dan uit door t gewicht, hahaha:D.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ok, hoe doe je dat dan? (haha ik ben misschien goed in haken maar een echte NOOB in naaien :))

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Nou ik heb ook eindelijk een leuke kleur zpagetti gevonden en besteld. Ben benieuwd

9. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    #269 mmiiiiir, 19 apr 2010
    Laatst bewerkt: 19 apr 2010
    Hi meiden!

Ben nog niet zo lang actief op ZP en vond net dit topic! Ik ben GEK op handwerken. Ben toevallig bezig met een Granny en ook met een truitje (voor mezelf).
    Ik hou helemaal niet van tellen, want handwerken is heel leuk om tijdens bijv. het tv-kijken te doen, vind ik... Dus ik moet het "gedachteloos" kunnen doen. En verder wil ik ook gewoon snel resultaat zien...!

Ik ga binnenkort even wat foto's plaatsen, ik ben benieuwd wat jullie van mijn laatste maaksels vinden!

Nog nieuwe projecten van jullie? Ik vind de armband schitterend trouwens. En Loopy, grappig dat jij ook Granny's maakt! Mooie kleuren hoor...! Ik pak het overigens net wat anders aan: mijn rondjes zijn in het begin dichter...

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik ben begonnen met Zpagetti haken het moet een poef worden, eigen ontwerp, ik klooi wat aan en hoop dat het wat wordt ;)
    Anyway, het gemak waarmee je met het garen haakt, valt me wat tegen hoor. Ik vind het nog best lastig haken om precies te zijn. Soepel is anders. Ligt dat aan mij, of zijn er meer die er zo over denken?

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hallo knutsel meiden,

Ik ben mijn kasten aan het opruimen en ben zojuist bij mijn hobby gedeelte gekomen en daar lagen allemaal nog spullen die ik nooit meer gebruik dus vroeg me af of jullie er miss interesse in hadden, het zijn voornamelijk spullen om te scrappen of kaarten mee te maken... heb ze al bij Te Koop aangeboden neergezet maar denk laat het jullie ff weten ;)
    dit is de link.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/koop-aangeboden/206869-spulletjes-om-zelf-kaarten-mee-maken.html#post7259842

Gelieve per PB berichten als je interesse hebt, dit omdat ik altijd in de lounge rond hang :)

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik ben op het moment bezig met een ripple-kussensloop.:

13. chantal1984

@Vlinderbloem: Hoe krijg je in hemelsnaam zo'n golfje er in ?

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
  15. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    da's een goeie beschrijving zeg!
    als ik eindelijk met de sprei voor mama's collega klaar ben ga ik dat ook es testen!

16. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hallo dames... Geen idee of ik ooit al me eens keurig heb voorgesteld in dit topic, shame on me! Maar in elk geval hier 'n breiende en hakende mamma...
    Meestal haal ik zo'n beetje alles weer uit wat ik maak, maar de laatste tijd lijken dingen toch een beetje te gaan lukken!

Zo heb ik vandaag 'n stel knipjes met blommekes gehaakt:
    http://farm5.static.flickr.com/4008/4584064264_7a34da3f55_o.jpg

Eergisteren een mutsje voor m'n oudste dochter afgemaakt:
    http://farm5.static.flickr.com/4022/4579505406_eca4a4552d_o.jpg

En die heb ik gemaakt, omdat m'n jongste óók een mutsje had gekregen:
    http://farm5.static.flickr.com/4069/4564689427_7286d9f746_o.jpg

17. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0

Ha, wat leuk.. Die heb ik vandaag nog zitten bekijken, omdat ik 't idee had dat ik wat fout deed!:D

18. chantal1984

Mijkeltje wat een leuke roosjes, is daar ook beschrijving voor hoe je dat kan maken .. Krijg door jullie ineens weer zin om te breien / haken hahaha :D

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Je haakt zeventien lossen, vervolgens haak je een stokje in de vijfde losse vanaf de haaknaald.
    Daarna weer 'n losse en 'n stokje in dezelfde losse als waar je 't eerste stokje in haakte (je krijgt 'n soort V), gevolgd door 'n losse.
    Je slaat 'n losse over en haakt 'n stokje, losse, stokje, losse, in de losse daarna.
    Dit doe je tot 't einde van je serie lossen.

Je keert je werk en dan haak je vijf stokjes in het eerste 'gat' dat je tegenkomt (tussen de keerlossen en het stokje in), daarna een halve vaste.
    Vervolgens ga je in elk 'gat' (gemaakt door de lossen in je vorige rij) zes stokjes haken, gevolgd door 'n halve vaste.

Als je daarmee klaar bent kun je je bloemetje oprollen en vast zetten...

Is 't een beetje helder? Ik kan anders ook op zoek naar 'n filmpje op youtube...

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hai mijkeltje, wat een superleuke bloemetjes! Die ga ik ook maken.. :)
    En wat leuk dat je mijn filmpje hebt gevonden maar dat is echt de absolute basis, dus daar had je nu niks meer aan denk ik. :D

Deel Deze Pagina