Handwerken (haken, breien enz)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door danip, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Haha, soms is 't handig om juist even de basis opnieuw te bestuderen..

Wel ideaal trouwens, van die video-tutorials. 'k Heb er al veel van geleerd!

2. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ben net terug van vakantie, waar ik een stuk verder ben gekomen met mijn granny. Ik ga morgen of zo, effe een fotootje uploaden zodat jullie mee kunnen kijken.
    Ben ondertussen ook bezig met een trui breien. Breien is wel handig bij het tv kijken, aangezien je dan niet steeds hoeft te kijken waar je moet steken (bij haken wèl) en je hoeft ook niet te tellen. Vind ik wel een leuke afwisseling!

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    @Mijkeltje

Je hebt PM!

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @Vlinderbloem: je hebt een pmmetje terug!

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Zijn d'r hier trouwens ook dames die sokken breien? Ik ben een poging aan 't doen en ik vind het vies tegenvallen.. Het rondbreien gaat uitstekend,maar dan kom ik bij de hiel en gaat 't mis...

Vandaag dus maar "Sokken brei je zo" uit de bieb gehaald en dat ga ik nu ijverig doornemen...

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    'k Heb m'n eerste sok af! 't Is echt de lelijkste sok die ik ooit gezien heb, maar oooo wat ben ik er trots op!

7. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Wat is t hier toch rustig zeg!!!
    Nou ik heb doordat t zo slecht weer is geweest de laatste tijd alweer 2 tassen af. De ze zijn voor mijn collega's.

8. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    En dit is nr 2

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Leuk gedaan !

Ben op het moment meer op de naaimachine bezig, maar zo nu en dan doe ik effe een toertje haken aan de zpagetti-poef. Ik heb alleen wat stugge zpagetti uitgekozen dus haakt niet echt soepel

10. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Leuk toch, die tassen.....

Ik bebn alleen van de praktisch en vraag me af of je ze ook om je schouder kunt hangen?

Hierbij een foto van mijn granny. Ieder vierkantje is 10 bij 10, dus hij is nu 90 bij 1.30 meter.

Bekijk bijlage 71843

Mijkeltje, ben wel benieuwd naar die lelijke sok hahahah! Doe és een foto?

11. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    En trui.

De trui brei ik op naalden maat 6. Het is een hele dikke draad dus het gaat lekker snel! Ben nu bezig met de mouwen, moet nog een centimeter of 10. En daarna even naar de handwerkwinkel voor een rondbreinaald maar 6....

Sokken wil ik ook graag leren breien, dus ik hoor graag tips!
    Maar ik mag van mezelf niet meer dan twee projecten tegelijkertijd, dus eerst moet de trui af.

De Granny blijf ik aan werken tot de witte wol op is. Er zitten al bijna 8 bollen in en ik had er 10... Dus al ver over de helft.. Ik wil er nog een rand omheen haken met rood en groen zodat de granny echt lekker groot wordt..! Overigens heb ik wel al eelt op mijn linker wijsvinger zitten van de draad bij het haken. Grappig...

Bekijk bijlage 71844

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Dé tip voor sokken breien: het boekje 'sokken brei je zo'.

Maar de omschrijving van het sokken breien daaruit is exact hetzelfde als deze:
    http://www.wolhalla.nl/a%20basis%20sokpatroon.pdf

Foto van de lelijke sok zal ik vandaag even maken...:D

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @ddtc: die tassen zijn erg cool zeg!

@mmiiiiir: volgens mij ken ik dat garen! 'k Heb hier ook 'n paar bolletjes liggen en heb er toentertijd een vestje voor m'n oudste voor gebreid. Lekker zacht werd dat!

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Ik ben eigenlijk alleen nog maar bezig met mijn kussensloopje. Ik heb weinig tijd overdag (2 kleine kindjes, dat wil wel!) dus ik doe elke avond een paar toeren. De voorkant is nu af en de achterkant wordt helemaal zwart, wel in het golfjespatroon. Ben er tot nu toe best wel heel erg trots op! :):)

15. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    dat golfjespatroon is erg leuk, ik heb ook een dekentje opgezet! :D

16. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    dat is voor een eerste sok, een hele nette!

17. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Thx!! Geen idee hoe andere eerste sokken eruit zien eigenlijk, maar als jij zegt dat 't een nette sok is voor 'n eerste, dan neem ik dat natuurlijk graag aan... :D

18. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Prima sok hoor! Nu maar hopen dat de tweede er ongeveer hetzelfde uit gaat zien hihihi (grapje!)...

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Vast niet, haha!!:D

Deel Deze Pagina