Handwerken (haken, breien enz)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door danip, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    afgelopen zaterdag begonnen aan mijn groot breiwerk avontuur. ga voor het eerst echt iets breien. ( op de sjaals en pannenlappen na dan)

ben begonnen om een truitje te breien voor Logan met een sneeuwpop er op. dus ook maar even 2 maten groter genomen zodat hij deze van de winter aan kan. en ik mooi de tijd heb om te breien want ben er nog geen ster in. 6 pennen in 1 uur tijd dat gaat wel even duren.
    maar het wordt super mooi al zeg ik het zelf. ben begonnen met het achter pant zodat ik eerst even goed kan oefenen. zal van de week een foto maken en showen.
    en dan ook gelijk van een seizoenspop.

2. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Oh, leuk!
    Ik zou ook nog een foto doen... Komt eraan!

3. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    #343 Mrijn, 10 jun 2010
    Laatst bewerkt: 10 jun 2010
    Hoi,

Ik kom me ook even melden en dit clubje hopelijk weer even wat drukker maken! Ik ben sinds een paar maanden een fanatiek haker en dan vooral amigurumi's. Ik heb het boekje van Christel Krukkert en heb al een hoop beesten gehaakt.

Mijn eerste project ooit! Ik had geen idee wat de goede kant was en kon ook nog niet ontzichtbaar minderen...
    http://www.mijnalbum.nl/Foto-GCNJ7SI3.jpg

Mijn huidige project is de giraffe en het schaap (ik hou van afwisseling:D) en ik wil heel graag aan een deken voor Julia beginnen. Ik heb een boekje van Jan Eaton met meer dan 200 verschillende squares en het plan is om een heel groot aantal verschillende uit te proberen in een aantal standaard kleuren. Ik wil ook een aantal effen squares haken en die opleuken met gehaakte applicaties.

Welk merk garen gebruiken jullie voor squares? Ik haak de amies het liefst met Catania, maar dat is wat dun voor een deken. Ik vind gladde katoen wel het mooist omdat dat zo'n glad en glanzend effect heeft, maar ik heb het nog niet voor een wat dikkere naald gezien...

4. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    wat een leuk beestje mrijn!!

ik haak mijn dekens graag met een katoen/acryl mix. catia mississippi is erg mooi (wel prijzig)

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Oh, wat 'n schetig beestje! Ik heb tot nu toe één amigurumi gehaakt; 'n octopus.

Nu ben ik sokken aan 't breien, dus dan komt 't even niet van haken.

Ik gebruik niet echt speciaal garen. Ik heb bollen wol hier liggen van vroeger en soms 'scoor' ik wat bij zeeman of wibra. Als ik echt een stuk beter ben geworden in 't breien van sokken wil ik 'n keer regenbooggaren gaan kopen. Lijkt me zooooo mooi!

Zoiets: Winkel - Wolhalla

En voor squares gebruik ik ook maar gewoon wat ik tegenkom, haha..

6. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik ga meteen even zoeken. Catania is ook prijzig, zeer als je uitgaat van een deken van 100 * 200 cm...

7. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Voor het haken maakt het wel echt verschil wat voor materiaal je gebruikt, vind ik. Ik heb al van alles gekocht, maar met sommige soorten is echt niet te haken. Je ziet de steken dan niet meer goed.

Mijn tweede beest was nog steeds niet optimaal

8. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik ben nu een sprei aan het maken met dit garen:
    Classic van Slot

dat is 1,90 per bol. ook niet goedkoop, maar wel goedkoper dan catia hahahaha. de sprei moet voor een 1-persoonsbed worden (zie mijn album) maar er gaat wel errug veel garen in.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik gebruik ook vanalles. Op het moment maak ik mijn kussensloopje van gemerceriseerde katoen. Glanst een beetje.

Leuke beestjes maak je!

10. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    #350 Mrijn, 10 jun 2010
    Laatst bewerkt: 10 jun 2010
    Dank voor de tip! Met wat voor naald haak je dit? Mooie kleuren hebben ze zeg! Ik ga meteen wat bollen bestellen.

Edit: meteen daad bij woord gevoegd en een hele berg betseld. Nu maar hopen dat het bevalt:D

11. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik gebruik naald 3

12. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Ik maak mijn granny van 100% katoen, coton8. Mooie kleuren, veel keuze en niet te duur. Ook naalddikte 3.

Heb trouwens mijn vloerkleed bijna af: driedubbele draad coton8 met naalddikte 6...

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik gebruik ook Cotton Eight niet duur en prettige kwaliteit.
    Kan met pen 2,5 of 3 gedaan worden. Ik gebruik meestal 2,5

14. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik wil jullie Betty the sexy Chick nog even laten zien...

15. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    waaaa die is leuk zeg! hahaha

ps: ik vind 100% katoen altijd zo stug. en 100% wol jeuken. dus ik heb altijd met acryl erdoor.

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Leuk Mrijn, ik ben ook dol op de patronen van Kristel

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoi meiden,

Hier een creatieve mama die graag mee
    wil schrijven.
    In het verleden heb ik veel sieraden gemaakt en daar ben ik een beetje op uitgekeken (buurmeisje blij, zij heeft er een boel kraaltjes bij). Nu ik mama ben geworden begin ik de creakriebels weer te voelen. Ik wou zo graag iets maken voor mijn zoontje.
    Ik ben dus begonnen met naaien.
    Meiden, 24 uur geleden wist ik nog niet hoe een naaimachine aan moest, maar inmiddels heb ik een lief blauw speelkubusje gemaakt voor mijn zoontje.
    Okay, wellicht een simpel beginnersdingetje, maar moet het ook nog leren. Maar het begin is er en een simpel patroontje voor een broekje ligt ook al te wachten.

Kaarten maken vind ik trouwens ook erg leuk en dit weekend ga ik weer is even zitten voor een mooie geboortekaart voor mijn schoonzus die elk moment kan bevallen.

XXX

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ow maar we hebben ook een topic over zelf kinderkleding maken hoor ;)

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja, maar ik wil niet alleen kleding naaien hoor. Vind creatief zijn in het algemeen heel erg leuk (wil binnenkort ook nog aan een scrapalbum beginnen).

20. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    welkom hier Romy!

Ik ben nog steeds druk met mijn Granny. Inmiddels zit ik op ongeveer 200 vierkantjes. Halverwege dus... :)
    Met dit tempo ben ik in september of zo een keertje klaar. Maar toch blijf ik het leuk vinden. Vooral omdat ik tussendoor wat kleine andere projectjes doe.

Deel Deze Pagina