Handwerken (haken, breien enz)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door danip, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoi meiden,

Toen ik afgelopen vrijdag mijn berichtje typte was mijn schoonzusje aan het bevallen.
    Dus zaterdag gelijk wat spulletjes gehaald en zaterdagavond nog gauw mijn kaartje gemaakt. Ze vond hem erg leuk.
    Ook mijn boxkubusje afgemaakt.

Ga ze nu gauw in mijn fotoalbum zetten.

Groetjes

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hallo!

Mag ik me hier ook melden? Ik ben sinds kort begonnen met haken. Had vroeger op school wel de basis geleerd dus een beetje kennis heb ik wel.M'n 1e project was een soort van kikker. En inmiddels heb ik ook een kussen af. Ik zal zo even wat foto's zoeken.
    Ben dus nu op zoek naar 2 nieuwe dingen. M'n zus moet in november bevallen en ik wil een deken haken. Gewoon een creme witte denk ik. En dan 4kantjes haken. Zodra ik dan het geslacht weet wil ik ze met blauw of roze aan elkaar haken.
    Loopy had erg mooie dingen in haar album. Ik stuur je even pb.

En verder ben ik nu op zoek naar een leuk patroon van een knuffeltje of zo. Gewoon om tussendoor te doen zodat 4kantjes haken niet saai word.

ER zijn hier vast veel foto's en links voorbij gekomen, maar ik heb dit hele topic nog niet gelezen. Zal straks eens even neuzen hier.

3. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Whaha ben jij dat? :D Ik heb er veel aan gehad. Thanks. Zal straks een even zoeken of je nog meer filmpjes er op hebt staan.

4. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb je PB geantwoord hoor :) veel plezier met haken!!

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hier een foto van Doxel. Kroko Doxel :D
    Die kriebelt heel graag in je oksel! M'n dochter vind hem geweldig. Er zitten heel wat foutjes in, maar dat maakt niet uit. Het is m'n 1e haakpoging na jaren.
    Bekijk bijlage 80134

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    En dit is m'n kussen. Hier is het nog niet af. De bloemetjes zitten nog niet vast. En ik moet hem nog persen. Inmiddels zitten de boemen er op, maar ik bedenk me nu dat ik beter eerst had kunnen persen en daarna pas de boemen er op vast had moeten maken...
    Nou ja, voor de volgende keer dan maar.
    M'n moeder heeft een lapje stof gekocht, paars, en die maakt daar een kussen van. Ik ben zelf helemaal niet handig met naaimachine enzo.
    Maar ik ben best trots op m'n kussen. Er zitten wel wat beginnersfoutjes in, maar dat valt bijna niet op.
    Bekijk bijlage 80136

Als hij helemaal af is, dan zal ik natuurlijk weer een foto neer zetten.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja dat ben ik.. Ik heb er twee filmpje opstaan, ook nog over stokjes. Ik heb er zo weinig tijd voor, dus ik heb verder nog niet gefilmd. maar wel heel erg leuk dat je er wat aan hebt gehad!!! :)

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
  9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ha Mrijn ook hier!

Inmiddels een beetje het topic door gespit. Leuke dingen tegen gekomen. Ik kan gewoon niet kiezen voor een volgend project...
    Ik ga iig een dekentje maken van 4kantjes en dan in creme kleur. Loopy gaf een mooie site. Die van 1.90 per bol. Hoeveel heb ik dan eigenlijk nodig? En loopy, hoe groot was jou deken voor carulli? Ik heb wel een stuk of 6 bollen creme nodig denk ik.
    Ik ga m'n dochter in bed doen en dan verder speuren.

10. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    de deken voor caruli was uiteindelijk denk ik 150x90 en daar zitten toch wel heel wat bollen in (denk stuk of 10?)

11. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Lijkt me een erg mooi boekje Boon, kom hem graag bij je lenen;)! Prachtig vlindertje staat er ook op de voorkant Ik heb nu ook een leuk patrontje van een vlinder gevonden op youtube, goed te volgen en een mooi resultaat! vlinder haken - hakenversieringen - Videoalbums - kleding maken/patroontekenen

12. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik heb die bollen die Loopy aanraadt ookbesteld. Mooie kwaliteit en een stuk soepeler dan Catania. Ik heb alleen de vereerde kleur roze besteld.

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dit is ook echt een super duidelijk filmpje. Ben nu een proeflapje aan het haken. YouTube - Crochet Traditional Granny Square 5 Rounds Daar wil ik dan het dekentje van m'n zus van maken.
    Ik ga denk ik maar 10 bollen creme bestellen en dan ook maar vast roze/rood en blauw erbij. Dan kost het ook maar 1x verzendkosten.

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Zo, heb even 22 bollen wol besteld :D Ideal deed het alleen niet, dus nu duurt het wat langer voor het binnen is. We zullen zien.

15. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    dat soepele komt door die acryl. de kleuren zijn mooi he!
    ik heb ook een keer verkeerde roze besteld. bleek zalmkleurig JAKKIE

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Welk nummer was dat? Ik heb namelijk net ook roze besteld.
    Ik heb nummer 046, 164 en 047 besteld.

17. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    oh geen idee, dat was vorig jaar ofzo haha

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Vraagje voor de gevorderde haaksters onder ons:
    weet iemand hoe je een aantal steken ( stokjes in dit geval ) samenhaakt?

19. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Boon: Ik heb 047 en dat is dondekrroze en niet fuchsia zoals ik hoopte. 068 is mooi zachtroze. Ik ben erg benieuwd naar jouw kleuren, Laat maar wteen als je het binnen hebt.

20. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    mamzie: zo doe ik het: wacht met de laatste keer de draad door de lus halen, en haak dan de volgende stokje/stokjes en bij de laatste keer lus doorhalen doe je het door beide/alle steken heen

Deel Deze Pagina