Hier hebben ze bij Zeeman niets meer... Maar er is weer 'n nieuwe lading binnengekomen bij de Wibra én tegenwoordig heeft de Action hier ook wol.
Hola....misschien is de vraag hier al gesteld, maar vind 383 berichten iets te veel om ff zo door te neuzen Ik kan nergens slofjes vinden voor mijn dochtertje...tenminste, niet die ze niet uit krijgt. Ik heb leuke maar daar is ze bijna uitgegroeid. Nu zou ik heeeel erg graag zelf slofjes willen maken...maar nu het probleem...heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen.. breien of haken? Ik heb het nog nooit gedaan, dus zou het echt niet weten. Kan iemand me het simpel uitleggen? of weet iemand waar ik die info vinden kan? Groetjes
Ik weet niet hoe handig je al bent en wat de schoenmaat van je dochtertje is, maar ik weet wel dat ik dit: http://members.home.nl/tdpj/Patronen/Bootees/Saartjes%20slofjes.pdf echt heel schattige slofjes vind..
Ik geloof dat bij de Wibra de wol en 't katoen zelfs in de aanbieding is oid. Aanbiedingen Ik ga maar eens wat 'bianca' inslaan denk ik. Laatst al zien liggen en die paarse is best mooi... Hun katoen haakt trouwens prettig, vind ik.
Ik zal even kijken zodra ik het juiste programma heb om het te openen... Pc is geformatteerd geweest en mis blijkbaar nog het 1 en ander Ik heb laatst ook al hele leuke harkelijnslofjes gezien, maar die waren 18 euro, en dat vond ik toch een beetje teveel van het goede. Zo lang heeft ze ze niet eens aan
Ik weet niet wat je zoekt? Haken of breien? Moet je even googlen op drops Daar kun je zoeken op breien of haken. En dan bay kiezen. Er staan daar heel veel patronen voor sokjes.
Ik ben ondertussen (o.a.) lid van 'n 'rak'-groep (random act of kindness). Erg leuk, kreeg vandaag zomaar uit 't niets twee strengen sokkenwol!!
Hoi, Hoe is het hier? Erg rustig zo te zien. Ik heb inmiddels de wil binnen. Ben er blij mee. Er is alleen 1 kleur roze die een beetje oud roze is. Maar in combi met de andere 2 kleuren roze is het best mooi. Nu maar hopen op een meisje Ik heb inmiddels een stuk of 10 4kantje gemaakt. Heb geen idee hoeveel ik er moet maken. Heel veel, dat weet ik wel. Zal eens even zoeken naar afmetingen van een dekentje. Ik vond het dekentje wat bij mijn kinderwagen zat een fijne maat, maar die ligt ergens op zolder. Verder heb ik voor Tesse een wokkelsjaal gemaakt. Hij is best kort, maar men, wat een werk ik dat zeg. Ik was blij dat hij klaar was. Tussendoor nog een olifantje gehaakt en nu bezig met een leeuwtje. Die bestaat voornamelijk uit pompons en dat is ook echt eern rotwerk zeg... Dus die ligt ook even te wachten. Wil nu eerst even een flink aantal 4kantjes maken. M'n zus is pas in november uitgerekend, maar ik ga waarschijnlijk binnenkort verhuizen (sept/okt) en dus heb ik straks niet zo veel tijd meer om te haken. Jullie nog leuke creaties gemaakt? M'n dochter wil nu aandacht, zal later nog wel een foto neerzetten hier.
Hoe is het hier? Ik up hem even voor hij gesloten wordt. Ik heb inmiddels zo'n 30 4kantjes denk ik. Ik wil een dekentje maken van ongeveer 75x100. Moet nog even meten hoeveel ik dan nodig heb.
Hier gaat 't goed... Ik ben druk aan 't sokkenbreien. Net 'n stel roze babysokken afgemaakt en ik heb nog een sok op de pennen staan, voor m'n oudste dochter. Verder 'n sjaal aan 't breien en dat is 't wel weer op handwerkgebied... Hoe maak je 'n 'wokkelsjaal' eigenlijk?
Mijkeltje, hier de link van een wokkelsjaal. Ik heb het alleen precies andersom gedaan. Dus eerst een rij losse, toen in elke losse 1 vaste, toen een tour met in elk 2 en daarna in elke steek 3. Dan 'wokkelt' hij iets minder. Grietjekarwietje: Wokkelsjaal haken
En ik ben op het moment net klaar met een wolbroekje voor mijn nichtje, en bezig met een wokkelsjaal (ik doe eerst lossen, dan 3, dan 2, dan 1...wokkelt prima! ) En ook nog met een kussensloopje in ripplepatroon. En daarna ga ik een zpagetti tas maken. En dan wil ik ook heel graag nog aan een ripple-deken beginnen maar eerst moeten al die andere dingen af.
Hihihi heel herkenbaar Vlinderbloem... Ik ben bezig met een tweede sprei, de eerste granny is af en heel gaaf geworden. De tweede wordt niet echt een granny van allemaal kleine vierkantjes, maar één groot vierkant (rechthoek). Ik heb ook een vloerkleed gehaakt trouwens, met drie draden tegelijkertijd en haaknaald dikte 6 (was dus zó af) Verder heb ik ook nog wat vestjes gemaakt voor mezelf, de laatste tijd. Die foto's komen er echt (een keer) aan hoor!