Van dichtbij: ik heb dus op driekwart (van onderen gerekend) bewust steken laten vallen en deze weggewerkt tot onderaan. Zo ontstaan lange ladders waardoor er een speels effect ontstaat. Je moet er dus wel altijd een hempje onder doen. Bekijk bijlage 93493
Bedankt voor de complimenten! Het vloerkleed was eigenlijk best snel af. Ik heb geen patroon gebruikt, maar gewoon een hele rij lossen (tot het lang genoeg was, niet geteld dus...) en vervolgens stokjes heen en weer. De stokjes heb ik wel steeds "laag ingestoken". Het is gemaakt van Cotton 8 wol (katoen dus) en ik heb steeds drie draden samen genomen (soms drie keer wit, soms ook wit met groen en rood, soms twee rood één beige, enzovoorts) en gehaakt met naald 6. toen hij af was vond ik het kleed niet lang genoeg. Dus vandaar dat ik er aan de kopse kanten nog wat bijgehaakt hebt. Dat heb ik wel nog een keer moeten uithalen omdat het kleed in het begin ging rimpelen: te veel steken opgehaald in eerste instantie. Qua tijd ben ik er een week of drie mee bezig geweest, gemiddeld een uurtje of anderhalf per dag. Een Granny zoals ik hem eerder maakte en zoals Loopy ze maakt, is veel meer werk hoor! Dat heb je veel meer draadjes weg te werken en moet je al die vierkantjes aan elkaar maken... Heb ik eigenlijk al weleens een foto gepost van het eindresultaat van mijn Granny
Nog een foto van mijn huidige project: Granny uit één vierkant... Ook met Cotton 8. Bekijk bijlage 93580
Idd erg mooi zeg. Kun je heerlijk onder weg kruipen op de bank. Patroon? Ik denk gewoon 1 losse, 3 stokjes en op de hoeken 2 losse en 2x3 stokjes? Net zoals een kleine granny
Recept voor de Granny: Allereerst vier lossen en vervolgens een lusje van maken (vrij strak). Dan doe ik met de volgende kleur (maar er zijn verschillende manier: volgens mij doet Loopy het anders): zes stokjes met steeds één losse ertussen. Je krijgt dan een rondje. Daarna komt de truuk die van een rondje een vierkantje maakt: In weer een andere kleur bij de eerste losse van de vorige kleur, drie stokjes haken, dan weer een losse, dan weer drie stokjes, dan weer een losse, dan weer drie stokjes, dan weer een losse. Om het hoekje te maken, doe je weer drie stokjes in hetzelfde insteekpunt als waar je de vorige drie lossen gemaakt hebt. Je doet dan dus drie stokjes - een losse - weer drie stokjes, in hetzelfde insteekpunt (de losse van de vorige kleur). In totaal maak je dus 12 clusters van 3 stokjes met steeds een losse ertussen, en 4 van deze 12 clusters hebben hetzelfde insteekpunt. Het vierkantje dat je dáár weer omheen maakt, zelfde recept maar dan per zijde 4 clusters van 3 stokjes. Ahem ik geloof dat de uitleg van Boeny wat bondiger is... Ja Boney, zo dus....
Haha mmmiiiiir, ik gaf een beknopte versie Mijn 4kantjes zijn ook 4kant in het midden. Ik zal even een foto maken. Moment...
Dit is er 1. Heb de haaknaald erbij gelegd. Dan kunnen jullie zien hoe groot hij ongeveer is. Haaknaald nr 3. Bekijk bijlage 93697
Hierbij trouwens het eindresultaat van mijn grootste project tot nu toe: de granny... Bekijk bijlage 94122 Zo'n helemaal wit vierkantje is trouwens ook erg leuk. En veel minder draadjes wegwerken !
Wow, mooi zeg. Hoe groot is die wel niet? Hij ligt op een 2 persoonsbed als ik het goed zie Haha ik maak een BABYdekentje van ongeveer 100x75 En dat vind ik al veel werk.
OOOOH wauw Miiirrr!!!!! heb je daar een patroon van?:O Ik zelf begin net met leren haken en breien ( mijn moeder is over 2 weken terug en dan gaat ze me het begin leren) maar die vind ik wel echt heeeel erg mooi!!!!!