Ik zie hier echt prachtige dingen voorbij komen! Vroeger(woonde ik nog thuis) heb ik ook veel gehaakt en geborduurd. Zou t eigenlijk weer eens moeten gaan proberen. Alhoewel, moet ik serieus minderen hier op zp Lijkt me wel onwijs gaaf als je zon deken helemaal af hebt. Wie weet ga ik me er wat meer in verdiepen en t toch weer eens wagen, kijken of ik t nog kan hihi
Hee meiden, Mag ik mezelf hier ook melden. Ik maak dan wel geen haakwerkjes en borduurwerkjes. Ik maak zelf sieraden. (is ook handwerken toch?) En ik maak zelf zeep in verschillende vormen. Ik zou een foto toevoegen van een zeepje wat ik heb gemaakt: Bekijk bijlage 54508 Vond dit wel een toepasselijk zeepje bij een zwangerschapsforum. Liefs Sabrina
het is idd. steeds hetzelfde herhalen en het kan ook met 2 kleurtjes eigenlijk met zoveel kleurtjes als jij dat zelf wil eerst doe je die ketting (zolang als je wilt maar!!!! je moet wel tellen in het begin dus maar 1 keer het moet een getal zijn dat je door 4 kan delen ik heb (als ik goed heb geteld 160 van die losse steken zoas je helemaal in het begin op de filmpje kan zien voeg ook een plaatje toe van hoe je losse steken en stokjes kan maken want dat is alles wat je moet weten om dit te maken
die 160 steken doe je wat je op 1ste foto onder de hand ziet als je die ketting af hebt dan doe je de handeling 3 plaatjes daaronder dit is dan je 'stokje' ok is het tot zover te volgen?? na 3 stokjes doe je 1 losse steed netzoals helemaal ik het begin en sla je 1tje over en gaat verder met weer 3 stokjes maken weer 1 losse steek en dit doe je zolang je de ketting af hebt als je dit af hebt hoor ik het graag en dan veranderen we 1 handeling en is de rest hetzelfde bijna maar kijken eerst of dit lukt ben geen kei in utleggen dus hoor van jullie wel of het te volgen is ja/ nee
Wauw!! Wat een crea-bea's zijn jullie zeg... Jammer dat mijn verlof alweer ten einde loopt, anders had ik mooi wat nieuwe hobby's kunnen ontwikkelen !!! Misschien voor bij een volgende baby...
ik heb zelf een hele goeie site gevonden om deze steken te leren. ik weet niet of ik hem hier mag neerzetten? dus zal hem even pb-en naar je nisa. als je even kan kijken of ik het halve stokje moet gebruiken, of een hele stokje. en dan meteen beginnen vanaf de ketting toch? ik ga alvast die 160 losse steken (ketting) maken!
Ik kan inmiddels een stokje maken en patroontje lezen. Ben even bij mn moeder geweest vanmiddag. Vanavond krijg ik wel eén vierkantje af. Het is nog een oefenvlakje, nog niet zo heel mooi. Vind de steken erg onregelmatig...nog even op oefenen dus. Vanmiddag nog even wat wolletjes gekocht. Twee kleuren blauw en gebroken wit. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.
oke, de 160 losse steken zijn gezet en ik ben nu bezig met de stokjes... tot nu toe zie ik er nog niet veel vorm in maar dat zal wel zo horen? als ik helemaal klaar ben met deze "toer" zal ik een fototje plaatsen! maar eerst maar ff eten, want ben ondertussen al scheel gaan kijken hihih
nou moet je zelf weten hoe groot je hem wil hebben ik vond 160 genoeg maar als je het wat groter wil kan je er ook 200 van maken tis maar net wat jezelf wil ik ga ook maar eten mannetje is thuis en dan is het over-en-uit met ZP dus ben er morgenochtend weer veel succes ben trots op jullie
@Sharon, die vorm komt wel als je een paar toertjes hebt gedaan. 160 is wel veel zeg... Als ik mn proeflapje af heb zal ik ook wel eventjes een fotootje spammen. @Nisa, fijne avond!
oke, nu zit ik dus even vast hoop dat je sebiet nog even online komt want anders kan ik pas weer morgen verder dan?? of iemand anders moest weten wat je bedoeld... 3 stokjes maken, dan een losse steek en dan 1 steek overslaan uit mijn onderste ketting om weer aan 3 stokjes te beginnen. dus ik heb nu 3 stokjes gemaakt en een losse steek er aan vast normaal gesproken zou ik nu met de 3steek moeten verder gaan om weer een stokje te maken... maar omdat ze zegt 1 overslaan.. moet ik dan bij de 4de steek beginnen met mijn volgende stokje???
ik geloof dat ze bedoeld met 3 stokjes in dezelfde steek en dan èèntje overslaan en dan weer 3 stokjes in de 3de steek,enz...
hmmm ik kan dus mss maar beter even wachten en hopen dat ze snel terug komt ik denk dat ik 3x achter elkaar een stokje moet maken. (op de manier waarop een stokje hoort is dit vanaf steek 3 beginnen) zo 3 x na elkaar.... en dan 1 extra losse lus maken en dan weer 3x een stokje dat denk ik... jou manier snap ik eigenlijk niet, 3 stokjes in dezelfde steek? ben een echte leek hoor!
ze schrijft: je maakt een lus (zoals je de ketting hebt gemaakt) dan sla je 1 steek van de onderste ketting over en maak je 3 steekjes en dan weer een losse lus en zo verder gaan tot de ketting af is maar zou ze mss een schrijf fout hebben gemaakt? en bedoelen na die 1ste losse lus 3 stokjes te maken, of echt 3 steekjes hihi wat een gedoe!
ja,dat kan ook,ik heb het denk ik verkeerd gelezen! ik denk dat je gewoon èèntje moet overslaan na die 3 stokjes en zo helemaal je rij afwerken.
Ik wil er ook bij helemaal leuk dit topic. Ik ben nu weer begonnen met breien. Ik probeer een dekentje maken, door allemaal lapjes te breien en die dan aan elkaar te naaien. Helaas kan ik alleen nog maar recht breien. Averecht lukt me nog niet. Haken we ik ook gaan leren. Misschien als mijn dekentje af is ga ik proberen om bloemen te haken.