leuk mutsje!! de kleuren zijn echt wel in hè hier ben ik begonnen met de granny square! zal straks een foto plaatsen van de stukjes die ik al heb!
even nog een vraagje voor degene die experts zijn met de granny squares: als jullie een nieuwe draad beginnen hoe doen jullie dat en hoe werken jullie de "oude" draad weg/af???
draden wegwerken doe ik meestal door ze mee te nemen en te omsluiten in het volgende rijtje vasten naast elkaar, als je snapt wat ik bedoel.
Zo, ben begonnen met borduren.. eerst maar eens flink oefenen.. heb een simpel patroon gevonden van een beertje.. natuurlijk weer in 4 kleuren moet zeggen dat het best lastig is.. volgens mij doe ik het niet helemaal volgens de regels, want de handleiding die er bij zat is in het Frans
Hoe gaat iedereen hier met haken/breien of andere crea dingen? Ik heb alvast de helft van mijn amugurumi poppetje af Het wordt tot nu toe erg leuk. Alleen ik loop een beetje vast met het kleuren wisselen om de 2 toeren. Ik weet wel hoe ik een kleur moet wisselen, maar als je dat om de 2 toeren moet doen dan lijkt het me dat je telkens je draadje moet afknippen? Of heeft iemand de gouden tip?
ik weet het niet zeker maar is het dan niet zo dat je allebei de deaadjes vast laat zitten en ze dan een voor een gebruikt? Dan moet je wel steeds op hetzelfde punt wisselen waar je ze netjes kunt wegwerken. Of zou dat niet lukken?
zoals beloofd, hier het resultaat.. er zitten nog aardig wat steekjes verkeerd en de achterkant zal ik maar niet laten zien (kom steeds met de garen in de knoop) maar voor de eerste keer best aardig gegaan..
Heb de smaak te pakken gekregen.. Ben nu aan het oefenen met zijn naam, eendjes, hartjes enzo.. Als ik het borduren onder de knie heb wil ik ook gaan haken ofzo.. lijkt me leuk haha...
@sofie Leuk! ben benieuwd hoe het gaat worden als ze aan elkaar zitten! @Roeltje gaat goed he? Ziet er prima uit hoor! Enne..ik ben ook van borduren naar haken gegaan.
@Roeltje, ziet er goed uit! Ach en niemand ziet de achterkant toch haha.. Ik heb al gezien wat ik wil gaan borduren, nu nog even t pakket aanschaffen hihi. Zag nl een heel leuk pakket met het Disney Prinsessen ABC!
leuk die heaxgones. ik heb een poosje geleden ook een boek gekocht met 3- 4- 5- en 6-kantige grannies. maar nog steeds niks mee gedaan. dit is hem
@Roeltje: leuk joh!! En boeien van de achterkant!! Bij mij ziet het er ook nooit fatsoenlijk uit aan de achterkant, maar als het goed is wordt die verstopt in het lijstje, hahahaha!! Hierbij trouwens mijn nieuwste creatie voor vrienden van ons. Op het schoolbord komt de eerste letter van de naam en eronder de hele naam met de geboortedatum.
@Evelientje, wat is die leuk! @Essie, oke zal wel een blonde vraag zijn, maar wat is creatief borduren?
Super Evelientje!!! Even een vraagje aan de muts-haaksters onder ons: komen jullie uit met tellen? Of tellen jullie helemaal niet? Ik heb gewoon elke keer meer steken dan eigenlijk zou moeten voor die toer. echt mega-irritant. :x