handzeep - welke?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door piccolina, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #1 piccolina, 7 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2013
    We hebben tuis 2 pompjes in badkamer en keuken - waar we altijd navul zeep doen (goedkoopste van de kruidwat merk).
    In babykamer bij commode heb ik ook pompje met desinfectie gel zonder te spoelen.

Nu staat in mijn kraamlijstje dat er moet 0% zeep of washgel zijn met antibacteriële werking.

Bij kruidwat geweest en ze hebben of een of andere niet 2 in 1 dus.
    Het is dus of PH neutral 0% zeep (sebamed, kruidwat, neutral etc) of antibacterieel (dettol, uni cura etc).

Ook geen navul flessen maar van die met popjes..
    wat gebruiken jullie zoals? welke merk?

Ik wil graag overstappen omdat mijn handen erg droog zijn na het gebruik van gewone zeep en omdat er baby opkomst is straks ook iets gebruiken wat ze ook haar handen kan het beste wassen. En liever navulling om geen 10 pompjes te kopen.

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Geloof dat er in mijn lijstje niet zoiets staat.
    Wel een flesje handinfectie-gel, deze zat in het kraampakket.
    In badkamer, wc en keuken heb ik altijd een handzeeppompje staan. In de keuken een navulbare fles, waar het goedkooptste supermarktmerk in gaat, geloof Derlon met Amandelmelk.
    In badkamer heb ik vaak iets van Dettol handzeep staan, deze koop ik als hij in de aanbieding is.
    Wat bij jouw droge handen werkt is moeilijk te zeggen.
    Die goedkope met amandelmelk vind ik wel prettig voor mn handen, maar ook de Dettol heeft een créme-achtige voedende handwasgel.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben gewoon simpele zeep, beneden dettol of unicura, boven alberthein of kruidvat. De antibacteriele werking is wat achterhaald; het beste was je je handen door je handen goed tegen elkaar aan te wrijven, alle vingers en tussen je vingers mee te wassen en dan goed te drogen met een schone doek. Ook tussen je vingers en je nagelriemen te drogen. Dan was je beter schoon met normale zeep als dat je te snel met antibacteriele zeep wast.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik had er 1 uit mn kraampakket van Natalis maar die van dettol, uni cura etc zijn ook gewoon goed hoor.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    ik snap best dat gewone zeep voor sommige ok is, maar ik wil juist iets wat beter is, liever 0% zeep maar betekend PH neutral ook 0% zeep of niet?
    Ik wil niet dat mijn kindje straks als die zelf handen kan wassen of stel dat ik zijn handen wil wassen of gezicht zonder in bad te doen een handzeep gebruikt met zeep.

Ik vroeg mij dus af of ik beter 0% zeep kan kopen icm desinfecteerde gel of antibacteriale handzeep met zeep..

maar volgens mij is gewoon beter zeepvrij nemen van kruidwat of natalis of neutral...
    weet iemand of er een navulflessen bestaan van die?

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    In heb ook Natalis bij mijn kraampakket- maar er staat op dat niet voor de baby gebruiken.
    ik weet gewoon niet wat het beste is: misschien dan voor baby een aparte pompje kopen in badkamer waarbij dan ik haar handen en gezicht kan wassen indien nodig? welke kan ik dan gebruiken, iets van baby assortiment dan?

in mijn kraamlijstje staat dat ik moet 0% zeep washgel hebben - ik denk dat ze dan hier ook bedoelen iets voor baby voor zijn gezicht en handen en niet zozeer voor onze handen

7. juf85

juf85 Niet meer actief

wij hadden in de kraamperiode overal dettol staan (badkamer, wc, keuken).
    Nu hebben wij gewoon van alles, wat er maar in de aanbieding is. STraks in de kraamperiode weer dettol, gewoon voor het idee.

8. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hadden natalis (kraampakket) en ik gebruik zelf dettol (met katoenmelk en kamille, want mijn handen droogden zo uit van natalis). Ik koop het altijd in de aanbieding.
    Haar gezichtje was ik echt alleen met water, deed de kraamzorg ook.

Handjes van de baby was ik met water en eventueel zeepvrij wasschuim.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik neem aan dat je gewoon baby-spul koopt voor je baby? En voor jezelf gewoon handzeep met zo'n pompje. Handen wassen van de baby deed ik de eerste tijd weinig en daarna gewoon met een washandje met wasgel voor baby's en het gezichtje gewoon met water.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Gezichtje sowieso niet met handzeep wassen, ook al is het 0% of ph-neutraal. Gewoon een pompje van Unicura of Dettol ofzo is toch prima?

11. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Geen idee wat er bedoeld wordt met 0% zeep...

Ik heb in de keuken een dettol no-touch staan met daar de Aloë Vera in, in de badkamer staat of een dettol pompje of een unicura net wat er in de aanbieding was en ik op voorraad heb. Verder staat er een grote pompfles ambachtscreme om lekker de handen mee in te smeren, echt heerlijk spul! Oud Hollandsche ambachtscreme - Ambachtscreme Shop

Deel Deze Pagina