Erg kleine a.s. mama van nog geen 1.50m welke mamafiets raden jullie aan?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door CrazyUkkie, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CrazyUkkie

CrazyUkkie Niet meer actief

Hallo allemaal.
    Ik ben 32 weken zwanger en dus op zoek naar een mamafiets.
    Ik heb wel een fiets maar die is oud en daar kan geen zitje op.

Nu ben ik nog geen 1.50m lang. Ik denk zo'n 1.48m
    Hebben jullie nog tips wat betreft een goeie mamafiets.

Wil wel graag met mn voeten bij de grond kunnen,een dubbele standaard,het liefst 7 versnellingen,en natuurlijk fietstassen.

Ik ben benieuwd!!

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik denk dat je beter naar een fietsenhandel kan gaan om daar ook te kijken of je er goed op past...
    hoeveel inch is je huidige fiets?

3. CrazyUkkie

Das een goeie vraag. Heb geen idee. Ik geloof 26inch.

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    26 inch is wel een normale maat, ik heb geloof ik ook 26 inch.
    ik heb deze
    Bekijk bijlage 310142

het is de sparta amazone dynamic limited edition 2010 gewoon een bescheiden moederfiets zeg maar.

5. Zanita

Zanita Actief lid

1 jan 2013
    326
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees mee! Zelfde hierzo!

offtopic: Hoe gaat het met jouw zwangerschap eigenlijk? ik ben voor het eerst zwanger en zelfde lengte. ik woog voor de zwangerschap 50. Lukt het bij jou met dragen etc?

6. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Lees ook even mee! Ben zelf 1.55 en nog op zoek naar een goede moederfiets!
    26 inch bedoel je denk de wielmaat mee? Volgens mij zijn de framematen nl 48, 50, 51 enz..

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb 26" en framemaat 48 en kan goed met mijn voeten bij de grond. Ik heb een gazelle bloom.

Maar je moet eigenlijk gewoon bij fietsenwinkels langs gaan en uit proberen.

8. CrazyUkkie

De zwangerschap gaat goed. Wordt wel zwaar nu.
    Begin behoorlijk last van mijn bekken te krijgen.
    Maar voor de rest gaat het wel.
    Zie wel op tegen de bevalling met mn kleine lijfje haha.
    Ik begon op 47 kilo en weeg er nu 57
    Ik heb ook al aan de gazelle bloom zitten denken.

9. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ik ben ook klein en heb uiteindelijk een puch gekocht. Hele fijne fiets.

10. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ik heb de Sparta Amazone (tweedehands) met een kleine framemaat, volgens mij 48. Ik heb alles op alles moeten zetten om de zitting zo laag mogelijk te krijgen. Vooral een zadel zonder vering hielp hierbij. Vooral nu ik er ook een zitje achterop heb, waarbij de bevestigingsbeugel onder het zadel doorloopt, haal ik het maar net met om met mijn voeten aan de grond te komen. Ik ben zelf 155.

Je zult echt zelf goed moeten proberen. Volgens mij heb ik ook relatief korte pootjes, wat het weer moeilijker maakt om bij de grond te kunnen.

Wat trouwens wel handig is, is om een zadelpen te gebruiken waarmee je makkelijk de hoogte van het zadel kunt instellen. Nu kunnen we allebei gebruik maken van deze fiets.

11. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik ben zelf ook niet al te groot en heb gekozen voor de Mambo de luxe van Batavus. Die heb ik in een extra kleine framemaat besteld, de andere moederfietsen waren toen een standaard framemaat volgens mij.
    Ik heb trouwens een zitje van bobike voorop, maar heb erg last van het bevestigingsblok.
    Hierdoor zit het zitje vrij hoog en moet ik mijn stuur hoger zetten.
    Omdat het zadel op de laagste stand staat moet ik echt met mijn armen omhoog zitten. Ook vindt ik het lastig om m'n dochtertje in het zitje te tillen.

12. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier ook een kleine mama in spé. Ik ben zelf 1m56. Heb nog geen mamafiets dus lees ook even mee. Ik denk dat je ook echt moet uitproberen, ik heb zelf ook korte benen dus dat scheelt ook voor de hoogte van het frame/banden.

13. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    O ja ik was zelf laatst bij een fietsenwinkel en de verkoper vertelde dat die kleintjes pas vanaf een maand of 9 in zo'n fiets zitje kunnen, dat kan pas als ze goed rechtop kunnen zitten.

Deel Deze Pagina