Hangborsten van bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ma2Be, 24 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Naar aanleiding van het artikel over kindjes lang aan de borst in de Linda had ik met manlief een discussie:
    Die beweert namelijk dat je van bv hangborsten krijgt. Een kennisje van ons is zelfs (mede) om die reden gewoon helemaal geen bv gaan geven..
    Ik weet eigenlijk niet of dat nou een fabeltje is of niet. Heb namelijk ook wel eens gehoord dat je borsten juist groter kunnen blijven.

Ik moet eerlijk zeggen dat na alle stuwing mijn borsten nu (even) redelijk normaal zijn. Ze zijn wel wat zwaarder maar of ze nou echt veel meer hangen..? Valt wel mee volgens mij. Niet dat het me heel veel uitmaakt, mijn lichaam is toch wel wat veranderd na de zwangerschap.

Maar aan ervaringsdeskundigen de vraag... wat is er over van je borsten na de bv..?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Is een onderzoek over geweest die vind je hier en die zegt dat je er geen hangborsten van krijgt. Zelf heb ik nog geen ervaring want ik ben nog niet gestopt.
    In elk geval beschermt lang voeden wel tegen borstkanker. Is natuurlijk geen garantie dat je het niet krijgt. Maar dat lijkt mij in elk geval wel mooi meegenomen voor je borsten.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tijdens de zwangerschap rekken je borsten het meeste op, omdat ze zich voorbereiden op het maken van melk. Dat op zich kan iemand die er gevoelig voor is hangborsten opleveren.
    Dat effect is het ergste als iemand geen borstvoeding geeft of maar heel kort of in een te snel tempo afbouwt. Door die dingen loopt het borstweefsel namelijk trauma op, en dat geeft weer dat theezakjeseffect. Tijdens de zwangerschap wordt veel vetweefsel in de borst vervangen door klierweefsel. Bij niet voeden of snel stoppen krimpt het klierweefsel heel snel, zonder dat het meteen weer door vetweefsel vervangen wordt. Gevolg: meer vel dan vulling. Dat herstelt zich wel, maar dat neemt al snel een jaar.

Als je borstvoeding geeft, en dan vooral als je het wat langer doet dan een paar maanden, dan past je borstweefsel zich heel geleidelijk aan, waardoor je borsten minder kans op hangen hebben. De vorm blijft dan ook beter behouden, omdat er ook langzamerhand weer vetweefsel in de borsten komt.

Toen ik zwanger was van mijn dochter en haar broer aan de borst had slaagde ik nog steeds voor de potloodtest.

Mensen hebben vaak gruwelbeelden voor ogen van enorme hangborsten die je zo ongeveer over je schouder kunt gooien. Dat komt vooral door van die foto's uit Afrika. Maar meestal zijn dat vrouwen die hun hele leven geen BH hebben bezeten. En zonder BH gaat na je 25e de zwaartekracht hard aan je borsten trekken. Ook zonder bv kun je ze dan op een gegeven moment wel als sjaaltje gebruiken, schat ik.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :) :) Whaha, dirksmama, toch 8) , je maakt mn dag weer helemaal goed! hihi. Ik lig compleet dubbel van het lachen! :) :)

En hier eigenlijk ook geen ervaring, alleen dat mn borsten nu op het moment heel anders aanvoelen (en er toch ook wel uitzien) als voordat ik zwanger was/bv gaf. Geen idee of ik als ik gestopt ben hangborsten krijg. En mocht het zo zijn, so be it! Leve de push-up :D :oops: !

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    :) :) :) @Dirksmama hihihi

Dan rollen we die sjaaltjes op en leggen we ze in de pushup. Is die ook weer goed gevuld.
    En anders 'doen we toch gewoon een ritje naar dr shumacher ;)
    Al wordt dat dan weer lastig met bv geven aan een eventuele tweede.. hmmm, daa slapen we nog wel een nachtje over...

6. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    :) :) hij is erg leuk gebracht Dirksmama.

maar hier ook geen last van gehad, denk dat het sowieso wel gebeurd ongeacht de BV of niet. ach ja dat hoort bij het ouder worden......... een goeie bh doet wonderen

7. LiedjeMV2

LiedjeMV2 Lid

25 mrt 2008
    72
    0
    0
    Maarssen
    Nee hoor, theezakjes ontwikkel je al tijdens de zwangerschap, omdat er dan de grootste rek in een korte tijd ontstaat. Het hangt dus echt af van vrouw tot vrouw, en heeft niks te maken met BV. vrouwen (en mannen) die dat roepen... zucht... verdiepen zich nergens in, en geloven wat de meeste mensen roepen.

Nog erger, ik heb ooit iemand horen zeggen: "Mijn borsten zijn van mijn man, daar mag mijn baby niet aanzitten..."
    Ik geloof dat ik toen met open mond heb zitten staren, heb toen hard gelachen, en vond het daarna heel erg zielig. :(

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Na drie zwangerschappen en drie keer bv geven zijn mijn borsten zeker niet meer wat ze zijn. Ja ze hangen idd maar als dat het enige is. Ze hebben wel mooi het beste aan mijn kids gegeven.

@Liedje: hier juist anders om: mijn borsten zijn voor Marijn en niet voor manlief.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Sterker nog: mijn man mag er niet aanzitten tot Jelte geen borst meer wil, en ja, dat kan nog wel 3 jaar duren.
    Hij weet waar hij aan toe is zullen we maar zeggen.;)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach hier zijn gewoon familiebezit...gewoon van mij dus :)

11. Female

Female Niet meer actief

Mag je man niet meer aan je borsten zitten... ? Ik begrijp het niet echt... Waarom mag dat niet? (Hoeft niet te antwoorden hoor, mss vind je het een vervelende vraag ;) )

Verder: Mijn borsten zijn helemaal niet gaan hangen, absoluut niet zelfs :D . En als wel, dan zou ik er nog niet van wakker liggen. Ze zijn hier tenslotte in de eerste plaats voor bedoeld :D

12. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Als mijn dochter honger heeft, zijn ze voor haar.
    Anders voor mijn vriend, moet ie er alleen niet te hard in duwen haha.

Ik vind wel dat mijn borsten wat slapper zijn. Met een beetje fitness moet het ergste toch te verhelpen zijn?

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Na mn dochter en de bv periode waren mn borsten weer zo ong zoals voor de bv. Ietsjes zachter maar heel acceptabel... ik merk zelf dat de 2de zwangerschap en deze bv periode toch meer `schade` heeft achter gelaten. Mn borsten zijn nu toch echt een stukje slapper maar mn buik ook, ondanks braaf 2x per week sporten dus ik denk gewoon dat zwangerschappen opzich al elke keer iets meer schade achterlaten... ik zou er overigens nooit over piekeren om om die reden geen bv te geven. Ik heb die borsten niet voor de show gekregen en met een goede bh is er niks van te zien.

Hier mag mn man gewoon aan mn borsten komen hoor... is niet anders als waneer ik geen bv geef. Hij doet er toch hele andere dingen mee dan mn zoon en ben dan ook in een heel andere stemming. Kan dat perfect scheiden qua gevoel. Dat ik afentoe wat lek dat nemen we voor lief, het is maar bv en daar schaam ik me echt niet voor.

14. Female

Female Niet meer actief

Niets aan toe te voegen... ! :D

15. Anique

Anique Niet meer actief

Hmm... het kan mij voorlopig nog niet zoveel schelen, ik wil graag borstvoeding geven, dat is nu eenmaal het beste voor het kindje. Ik zit er misschien wel aan te denken dat wanneer we besluiten om niet meer voor kindjes te gaan en ik heb ECHT theezakjes het even te laten "optrekken" zodat het er weer een beetje netjes uitziet.. maar ja dat zie ik dan wel weer ;)

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als ik straks uitgezwangerd en klaar ben met het bv laat ik ook wat doen hoor... wil al heel lang heel graag een verkleining dus dat kan dan eindelijk. Heb het expres tot nu toe niet gedaan want dat ik dan misschien geen bv zou kunnen geven is het me niet waard. Komt bij dat als je nu wat laat doen en je bent nog een keer zwanger ed. dan wordt het allemaal weer wat uitgerekt ed. kan je beter wachten tot je klaar bent lijkt me.

17. Anique

Anique Niet meer actief

Ja inderdaad dat lijkt mij ook dat je beter "gewoon" kunt wachten tot je zeker weet dat je geen kindjes meer wil, anders heb je er vrij weinig aan, want dan kan het idd door een volgende zwangerschap en bv weer vervormen. Maar ik vind het wel leuk als m'n borsten er daarna weer een beetje mooi uitzien. Zodat ik nog wel in badpak/ bikini durf enzo, en dat mijn man straks niet twee uitgedroogde pruimpjes als "speeltjes" heeft ;)

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb een 'natuurlijke' borstverkleining gehad.
    Voor ik kinderen had, maar wel Marvelon slikte moest ik bh's in maat 70F kopen.
    Nu na 16 jaar geen pil en 9 jaat borstvoeding kan ik leuke modelletjes aanschaffen in 75/80DD en dan heb je heel wat meer keuze!

19. Female

Female Niet meer actief

@ dirksmama; iemand was laatst nieuwschierig in een topic naar hoe lang je al BV geeft maar het topic werd gesloten...
    En ik ben ook nieuwschierig... Dus als ik vragen mag... Hoe lang geef jij al BV? ;)

Ps 9 jaar las ik, maar hoeveel kids heb je?

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owja, dat klopt, heb ik gelezen dat je dat vroeg, ik weet eigenlijk niet meer welk topic dat was :oops: .
    Maar volgens mij heeft dirksmama 2 kindjes, een dochter en een zoon.
    9 jaar, knap hoor! :thumup: ik geloof niet dat wij dat gaan redden.

Deel Deze Pagina