Hangborsten van bv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ma2Be, 24 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    2 ja. Niks knaps aan hoor. Gewoon doorgaan, en hoe ouder ze worden des te gemakkelijker wordt het.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou, ik vind het best knap hoor. Zeg voor het gemak 4.5 jaar per kindje? Nou, ik zie de schuine blikken al hoor, nee, dat is voor mij niet weggelegd. Tegen die tijd (hoe fout misschien ook) ben ik gestopt met de bv.

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zeg nooit nooit... echt zoals het nu gaat kan dit nog jaren zo doorgaan en dan ben ik nu nog maar 14 mnd bezig. Regeldagen heb ik al maanden niet meer gehad en hij drinkt nu 3 tot 8x ofzo. Maakt ook niet uit hoevaak hij drinkt het is alsof er altijd genoeg voor hem is en bijna nooit last van stuwing. Ik vergeet ook steeds vaker dat ik bv geef dan komt hij naar me toe maakt met z´n mond van die borstbewegingen en dan denk ik owja... Ben benieuwd of het nu altijd zo makkelijk blijft gaan... ligt ook wel aan je kinderen denk ik hoor. Mn dochter had er echt nooit het geduld voor ookal zocht ik een rustige plek op. Nogsteeds is ze een stuiterbal.

enne jij geeft er 2 tegelijk bv dus jij doet meteen het dubbele aantal voedingen zo ong. Als ik er 8 geef op een dag dan doe jij er ong 16 misschien ;)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhh, okee, je weet het nooit, maar mijn wat ik zei, zo denk ik daar gewoon over. Op dit moment ja, want wie had er een half jaar gedacht dat ze nog aan de borst zouden zijn? Ik had het eigenlijk zelf niet gedacht hoor :oops: . Ja, hier idd het dubbele aantal voedingen, Malou durf ik niet te zeggen hoeveel op een dag, ik schat 6 overdag + 1 snachts, Ruben 7 overdag + 2 snachts.

Klinkt wel makkelijk ja zoals je het schrijft, altijd genoeg, kleine die het zelf aangeeft. Maar toch, tis een gevoel wat je erbij moet hebben, denk ik dan. ;)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Welke blikken?
    Ik doe het bij een groot kind niet meer midden op het plein hoor :D

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eigenlijk geef je nu na 6 maanden al een jaar :D :)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm tja, zit wel wat in natuurlijk. Het zijn dan waarschijnlijk geen 8 voedingen meer per dag. Heb je gelijk in. Maar vooruit, laat ik het zo zeggen, hoe goed zo lang mogelijk bv ook is, mij lijkt het niks. Maar wie weet...........

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    jaja, hij is gemeen! :) :)

9. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hebben jullie de Linda gelezen..? Staat deze maand een onderwerp in over peuter aan de borst. Een viertal moeders aan het woord die ook kinderen van 2 tot 4,5 jaar oud nog aan de borst hebben. Leuk om te lezen hoor!

Heb nog met een schuin oog gekeken, maar kon op de foto's niet goed zien of de moeders ook hangborsten hebben.. :)

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Heb het ook gelezen, idd super leuk, en leuke foto's!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb het niet gelezen, maar eigenlijk horen die moeders ook nog niet bij je oorspronkelijke vraag (tenminste wat de vraag was waarmee dit topic begon ;) voordat we gingen afdwalen :D ) want deze zijn nog niet gestopt met de bv, en de vraag was natuurlijk:
    Sorrie, flauw he? 8) ;)

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zoiets bedenk je niet van te voren. Nooit gedacht dat ik een schoenendragend kind aan de borst zou hebben. Laat staan eentje die zou zeggen 'dankjewel mama, lekker!'.

13. Female

Female Niet meer actief

@ dirksmama, bedankt voor je antwoord!

Verder; Wel ontzettend lang. Ik moet er zelf echt niet aan denken. Ik vind het maar niks hoor, een kind dat tussen het voetballen door terug komt, shirt omhoog en hoppa. Ik kan niet uitleggen waarom precies. Ik vind het eerlijk gezegd geen gezicht ook... Op een gegeven moment is het voor mij gewoon klaar.
    Ik heb geen 'eindperiode' in gedachten. Ik bedoel, ik geef nu al bijna een jaar BV. Vind ik toch al aardig lang... Nu ben ik al langzaam aan aan het afbouwen om over een korte periode alleen nog 's morgens en 's avonds te voeden. Deze 2 voedingen vind ik ook het makkelijkst (qua tijdstip) en het lekkerst, Kynan is dan geconcentreerd en drinkt super goed. Zeker als hij 's avonds na het drinken in slaap valt.

Het heeft overigens niks te maken met 'schuine blikken' oid, ik vind BV heel normaal en ik ben al vanaf dag 1 volkomen schaamte-loos. Maar gevoelsmatig klot het gewoon niet als ze al zo groot zijn.

(Ps was een algemeen antwoord hoor, niet enkel naar dm toe ;) )

Voor iedereen anders he ;)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik had geen einddatum in gedachten, maar zeker bij de jongste hield ik wel altijd voor ogen dat het beste is om minimaal 2 jaar te geven (WHO-advies).

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik voed nu ook overal gewoon, kan me niet zo veel schelen. Hoewel ik wel even een rustig hoekje opzoek. Maar als ze groter zijn, dan ga ik dat dus echt niet doen hoor. Ja, misschien wel gewoon schaamte? :oops: :oops: Terwijl je je er natuurlijk helemaal niet voor hoeft te schamen.

Ik denk dat het hier niet minimaal 2 jaar word maar maximaal 2 jaar. Het is gewoon een gevoel denk ik. Heel persoonlijk. Wat natuurlijk niet tegenhoud dat eht toch geweldig moet zijn als er idd gezegd word "dank je wel mama, lekker".

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oh voor ze 2 werden was het hier ook maximaal 2 jaar hoor. Alleen had ik toen ze 2 werden helemaal geen zin in afbouwstress.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ach, we zullen wel zien. We zitten nu pas op een half jaar. Laten we eerst eens proberen dat jaar te halen, dan zien we wel verder ;) .

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

Toen ik zwanger was was ik eens op een vergadering en er was een mw. die geen wijntje hoefde omdat ze haar kind van 1 nog voedde. Ik dacht toen jemig die voed wel lang. En kijk mij nu :D , straks ook alweer een jaar. Had ik dus ook van te voren niet bedacht.

Deel Deze Pagina