Zwemmen met 6 mnd oude baby hoe lang?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ShoeGal, 28 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShoeGal

ShoeGal Lid

30 mei 2006
    11
    0
    0
    Hallo ik heb een vraagje.

Hoelang mag je met een 6 mnd oude baby achter elkaar in het water blijven?

En hoe doen jullie dat met het poepen?
    Mijn baby poept namelijk wel erg dun over het algemeen.

Groetjes

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Lars zit op babyzwemmen, ook met 6 maanden al. Hij had altijd een zwemluier aan maar poepen in het water heeft hij nog nooit gedaan. Ik heb ook nog nooit gehoord dat het bij iemand gebeurd is hoor.

Het babyzwemmen is 30 min. Lars is dan ook echt bekaf omdat je de hele tijd met hem bezig bent.
    Toen we in centerparcs waren was Lars ook 6 maanden. Op ene gegeven moment geven ze aan dat ze moe zijn en dan worden ze dreinerig. Ik denk niet dat er ene tijd voor staat.. gewoon lekker genieten tot je kindje het niet meer leuk vind.

3. Susan

Susan Lid

18 aug 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    Ik zwem ook met beide dochters Mandy was 12 weken toen we begonnen en met Jessica begonnen met 19 weken. De les is 30 minuten maar sommige kindjes zijn het na 10 of 15 minuten al zat. Ligt denk ik ook een beetje aan je kindje hoe lang ze het vol houden. Sommige krijgen blauwe lipjes of bibberen van de kou. Reden dus om het water uit te gaan.
    Ik zwem met Mandy nu bijna 2,5 jaar maar zij heeft nog nooit in het water gepoept en de rest van de kindjes uit haar groep hooguit 2 keer voorgekomen.
    Je moet er alleen wel op letten dat je niet gelijk na het eten gaat zwemmen want dan kunnen ze gaan spugen.

Groetjes en veel zwemplezier.
    Susan

4. Niet meer actief

IK zwem met as vanaf een maand of....geen idee eigenlijk, maar ze was al wel 6 mnd geweest.

Zij en iedereen in haar groep zwemmen gewoon in badkleding, dus geen speciale luiers. In onze groep is het nog niet voorgekomen.

5. ShoeGal

ShoeGal Lid

30 mei 2006
    11
    0
    0
    oke bedankt maar ik ben niet van plan om speciaal naar babyzwemmen te gaan maar gewoon lekker relaxed voor de lol.

babyzwemmen is hier alleen met abonement dus zodoende, maar ik had ergens gelezen dat je maar een bepaalde tijd in het water mag blijven maar wist dus niet of dit klopt.

En vanaf wanneer mogen ze in zon zwemband waarin ze kunnen zitten zeg maar?

6. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Valentino zat al met een maand of 4 in zo een zwembandje, maar dan in ons bad hihi.. Ik denk als je kindje stevig genoeg is dat het hoofdje en t nekje goed overeind blijven dat je kindje er dan inkan.

7. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Wij gaan volgende maand met onze Valentino naar Zuid Spanje.. dan is hij ook 4 maandjes en dan gaan we ook proberen of hij in zo'n band wil.. of misschien toch liever dicht tegen papa en mama aan..

8. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    iris gaat ook al een tijdje mee zwemmen! heerlijk vindt ze het... wij kijken ook wanneer ze er flauw van is.... de ene keer is het met 10 minuten al...een andere keer kan ze wel een dik half uur dobberen in haar bandje....

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ik geloof dat je bandjes hebt vanaf 4 maanden, moet je even op de verpakking kijken.

10. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wij zijn vorige maand met elyesa gaan zwemmen, we hadden hem ook een zwemluier om gedaan van huggie's die hebben er heb er ook moeten achter zoeken hoor want hier in belgie zijn ze daar precies niet zo bekend mee.

we hebben 3uur in het water gezeten met een bubbelbadje er tussen door en hij was er echt dol op.
    volgende week gaan we weer

groetjes talia

Deel Deze Pagina