Hangbuik na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mama van lina, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van lina

12 mei 2008
    7
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

Ik ben 18 mei 2008 bevallen van een prachtdochter genaamd Lina.
    De bevalling was prima gegaan, maar ik heb nu een beetje een hangbuik.
    Wie weet wat ik daar aan kan doen ?
    Ik heb van veel mensen in mijn omgeving gehoord dat ik het beste zo'n buikband kan kopen, dus ik ben naar de Prenatal geweest maar ze waren uit het assoritement, de medewerkster van Prenatal adviseerde mij om die buikband bij de thuiszorg te huren.
    Maar daar betaal je weer elke dag voor, wie weet waar ik zo'n band kan kopen en wie kent andere opties om je hangbuik niet te zien?

Ik begrijp wel dat ik me buikje niet gelijk weg kan werken maar ik wil niet dat je me buikje ziet door me kleren.
    Ik hoop dat iemand mij kan adviseren !

Groeten, een trotse mama !

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Allereerst gefeliciteerd met je dochter!

Ik heb (nog steeds) best een buik door de zwangerschap/keizersnede en vooral in het begin paste ik veel kleren qua maat wel alleen kreeg ik de rits niet dicht. Ik heb toen bij Livera een correctiebroekje gekocht, ideaal! Is een soort wielrenbroekje die alles een beetje strak trekt zeg maar ;)

Dat waar jij voor bij de Prenatal bent geweest is denk ik een sluitlaken, maar dat is voor de kraamweek en moet geknoopt worden dus zie je de knoopjes door je kleding heen, ik denk niet dat dat is wat je wilt.

Succes!

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Idd die sluitlakens (en ook banden) verkopen ze bij Motherwear op internet maar ook die banden zijn volgens mij voor net na de bevalling.

Ik heb een corset gekocht; gewoon omdat ik het mooi vind maar je buik trekt er ook door bij. Heb 'm nu een tijdje niet aangehad en merk toch wel dat mijn buik weer iets slapper wordt. Maar ja, je moet het maar lekker vinden om de hele tijd met een corset aan te lopen... :( Het went wel hoor...

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    indd. een correctie broekje kopen. die kun je bij een lingerie winkel vinden. Je hebt verschillende modellen, broekjes, boxers (ook die je billen omhoogduwen en op je heupen corrigeren haha)

en gefeliciteerd met je dochter!

5. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Gefeliciteerd met je dochter! ;)

Ik heb ook nog een heel mini buikje, zie je niet door m'n kleren heen, maar baal er als een stekker van dat ik m'n oude broeken nog niet aan kan :eek:

En idd, misschien dat een correctie-broekje helpt.

6. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Nog gefeliciteerd met je dochter.

Je bent net 2 weken geleden bevallen, gun je lichaam even de tijd. Na ongeveer 9 weken mag je dacht ik je buikspieren trainen.

Die broekjes helpen in elk geval wel wat hoor.

Ik moet zeggen ik heb een enorme blubberbuik overgehouden van mijn zwangerschap, maar doe er verder ook niet heel veel moeite voor... :(

7. mama van lina

12 mei 2008
    7
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo dames !

Erg bedankt allemaal voor jullie reacties !
    En erg bedankt voor de felicitaties..hihi

Ja, het is nog erg pril allemaal maar ik baal van mijn buikje, ik begrijp dat dat er bij hoort maar ik moet het wat tijd geven natuurlijk.

Dat correctiebroekje waar jullie het over hebben,dat ga ik zeker proberen !

Bedankt Ladies !

8. Belle84

Belle84 Lid

9 jul 2007
    92
    0
    0
    Hoi!

Denk er wel aan dat je sowieso de eerste 6 weken alleen je schuine buikspieren traint. Als je daarna niet meer een punt in je buik hebt wanneer je overeind komt, dan mag je pas je rechte buikspieren trainen. Anders blijven je rechte buikspieren uit elkaar staan.

Liefs van Belle

9. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Mijn buikspieren waren zowat gelijk gesloten maar.... kleine buik, weinig aangekomen en van te voren waren het staalkabels.
    Toch wacht ik tot 6 a 8 weken na de bevalling met het trainen van de rechte buikspieren.

Zoals Belle zegt, eerst schuine buispieren en eigenlijk nog eerder bekkenbodemspieren.

Je huid heeft ook wel een maand of twee nodig om bij te trekken, volgens veel vrouwen zelfs nog langer.
    Ik masseer na het douchen met wat babyolie en volgens mij heeft mijn huid daar wel baat bij.

maak je er niet te druk om. het is al zo vaak gezegd maar, 9 maanden op, 9 maanden af.

En ik had zelf niet gedacht dat ik er zo over zou denken, altijd best een ijdeltuitje geweest maar die buik daar is een heel compleet, gezond mensje in ontstaan! En die heeft het daar behoorlijk naar z'n zin gehad haha. je buik krijgt toch een andere waarde op de een of andere manier....

Groetjes
    Bubbles

Deel Deze Pagina