Hangbuik na keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Tibo, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    3 maanden geleden bevallen middels een keizersnede.. nu heb ik alleen een hangbuik, alsof je 20 kilo bent afgevallen en t allemaal extra vel is. Ik had ook wel een flinke buik.
    Nou heb ik al ergens gelezen dat, dat vaker voorkomt bij een ks omdat ze het strak hechten en dat de rest van die huid er dan een beetje overheen valt..
    Mijn vraag; herkent iemand dit? En trekt dit vanzelf nog een beetje bij? En welke oefingen zijn hier anders goed voor? :)
    Zo ziet het er nu uit.. (Schaam schaam...)

Bekijk bijlage 404329

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hoeveel kilo was je bijgekomen?
    Dat is idd wel veel overtollig vet...ik ben bang dat t niet helemaal weg gaat. Ik heb ook een hangbuik nu maar niet zo erg. Was 9 kilo bijgekomen en die zijn er nog niet allemaal vanaf. Mja tis ook pas een maand geleden.

Ik denk dat je goed buikspieroefeningen moet gaan doen om t meeste weer strak te trainen.

3. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ik was 20 kilo aangekomen, nu nog 5 kilo en dan zit ik op mn oude gewicht. Dus dat ook nog wel, maar heb t idee dat t vooral vel is, als ik op mn rug lig is t helemaal weg haha..

Ik ben al wel begonnen met buikspier oefeningen, moet ook gewoon wat actiever gaan sporten.. Hoop dat, dat helpt.

4. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Ik heb echt precies hetzelfde. Ik heb 2 keer een ks gehad en bij allebei de keren zag het er zo uit. Ik heb ook echt het idee dat het vel is. Ik doe heel vaak buikspieroefeningen en ben verder niet echt dik ofzo en nog blijft het zo. Als ik voorover hang of op mijn zij lig dan zie je het ook echt hangen;)

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier geen keizersnede gehad, maar toch ook zo'n vel (in mindere mate). Eronder is het strak, buikspieren zijn flink aanwezig, maar het vel blijft. Heb het maar geaccepteerd.. Het zal ook nog wel iets bijtrekken en als je straks die laatste kilo's kwijt bent en weer sport bijv zal het ook nog wel wat doen denk ik zo.

6. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ik ben heel benieuwd..
    Tis zo irritant.. Want ik pas bijna geen een broek meer, die sluten natuurlijk allemaal waar die buik precies hangt, dus kan alleen broeken aan die hoog sluiten of van doe jeggings.. Of ik moet nieuwe gaan kopen, maar dan 3 maten groter 😉

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja echt heel irritant! Hier kunnen de broeken dus wel dicht (mag ook wel bijna 1,5 jaar na de laatste bevalling ;)), maar heb ik bij sommige broeken dat het bij het zitten 'ophoopt' onderin de broek. Daardoor lijk je in ene vrij dik in dat gebied terwijl staand alles eigenlijk wel netjes eruit ziet (behalve mijn zwangerschapsstrepen en ietsie vel). Bukkend en op mijn zij liggend is het echt een soort schort aan vel.. Blegh! Niet fijn!

8. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Nee inderdaad! Sparen voor een buikwandcorrectie dan maar! 😉

9. KimK

KimK Niet meer actief

Schandalig dat ze oms die niet meteen aanbieden na een ks :p. Ik herken het hier ook, ben overigens nog niet helemaal op mijn oude gewicht dus misschien helpt dat straks ook maarja....

10. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wacht nog even af, mijn zus heeft ook een KS gehad en haar buik is echt helemaal weer plat, ze had ook een hangbuikje ;)
    Haar dochter is bijna 4, en ze sport ook echt wel regelmatig en snoept niet. Maar goed, er is dus nog hoop haha. Kost wel veel inzet en discipline.

11. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik ben 7 maanden geleden bevallen via een keizersnede en mijn buik is weer helemaal plat. Hoeft dus niets te zeggen. Mijn buik was overigens niet super groot.

12. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ben dus niet de enige :D.. had t me al paar x afgevraagd.. en mijn ks is nog maar 1,5 weer terug ;) ben benieuwd wat de toekomst brengt!

13. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb een vaginale bevalling gehad, alle kilo's al kwijt (14,5kg), maar ook een hangbuik overgehouden die slap aanvoelt. Zo'n drilbuik zeg maar. Ben ook bang dat die niet meer helemaal verdwijnt...ik had een heel grote buik.

14. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Thx allemaal!
    Ik ga dr gewoon mn best voor doen en mn lichaam even de tijd geven!
    Hopelijk komt t dan nog een beetje goed!

15. 2g4e

2g4e Niet meer actief

O ja herkenbaar... Had het na de eerste maar nu ook weer. Maar ik weet dat het goed kan komen want dat was na de eerste ook. Heb er wel wat voor moeten doen maar ach... Ik moet wel eerlijk zeggen dat het bij mij niet zo heel erg is als op de foto van TS. Toch is het wel frustrerend want in elk truitje zie je die buik hangen en ik had een figuurcorrigerend jurkje gekocht voor een bruiloft vorige week maar dit hielp helemaal niet. Het is ook nog wel erg vroeg voor mij.

16. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Heeft niet met je keizersnede te maken hoor.
    Je hebt gewoon huid die is uitgerekt...die is slap...als daar nog wat vet in zit krijg je een hangbuikje helaas.
    Met afvallen en buikspieroefeningen kom je een eind. Soms krijg je helaas geen gestreken buikje terug :(

17. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, ik heb ook zo'n hangbuik!

Mijn huid is enorm uitgerekt: 30 kilo aangekomen en een heel dikke buik.
    Ik kan ivm BI en andere lichamelijke ongemakken NU pas goed trainen (5 jaar geleden bevallen). Ik krijg buikspieren, ik ben afgevallen en ik heb alleen maar meer hangvel over...

Opereren denk ik nog niet aan. Ik ben genoeg geopereerd en onder narcose geweest, maar die hangbuik vind ik wel heel jammer!

18. Abygail

Abygail Actief lid

15 sep 2013
    211
    0
    0
    Jr. Financieel Manager
    Rotterdam
    Ik ben 11 juni bevallen, en heb ook echt zon vel-buikje. Ik heb nu zon zeer flateus corrigerend geval aan het is een soort legging tot aan je borst. Daaroverheen ook nog een corrigerende top ( beiden hunkemuller ) en dit lijkt toch een en ander weer terug in proporties te duwen. Ow ja en ik wikkel zo nu en dan ook vershoudfolie om mn middel, dat wordt erg zweterig maar heb wel het idee dat het iets werkt.

19. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ik heb ook corrigerend ondergoed, ziet er meteen heel anders uit als je kleding aan hebt dan, alleen zeggen ze ook dat je spieren daar lui van worden..
    Vershoudfolie heb ik ook al een aantal keer gedaan, dit lijkt idd wel met kleine beetjes te helpen

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Dat heeft niets met de ks te maken volgens mij. Ik herken het in elk geval niet. Heb wel een slappere huid aan de zwangerschappen overgehouden, maar als ik rechtop sta is het wel strak. Ik heb 3 keizersnedes gehad.

Deel Deze Pagina