Babytv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 25 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Kijkt jullie beebje wel eens tv?
    Wij hebben babytv en soms zet ik haar wel eens in het wipstoeltje voor dat programma. En mooi dat ze het vind. Lachen, gieren, brullen! En zo heeft mama even wat tijd voor zichzelf.

Hoe slecht kan dat eigenlijk zijn denk ik dan? Maar stiekem voel ik me er toch heel slecht onder :oops:

2. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Demi kijkt ook af en toe wel lekker tv hoor. Ook toen ze nog wat kleiner was en ze vind het prachtig! Gewoon je eigen gevoel volgen hoor!

3. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Simon kijkt ook weleens hoor!
    Als het geen uren zijn, lijkt het me geen probleem. Simon geniet er altijd van, hij kraait van plezier en brabbelt er lekker bij!

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ze zeggen dat als je je beeb teveel tv laat kijken, deze adhd kan ontwikkelen.. Maar in hoeverre dat echt zo is? Als het zo slecht was, waarom hebben ze dan zoiets in het leven geroepen als "babytv", denk ik dan?

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia mag elke morgen ongeveer 15 minuutjes babytv kijken zodat ik me kan wassen en aankleden. ze vind het erg leuk en ze kletst, lacht en roept er ook tegen :) ze doet vrolijk mee dus.

vooral danny & daddy vind ze helemaal leuk en dat dansje van de papa op het laatst met dat vrolijke liedje ligt ze helemaal in een deuk en de tekeningen die ze ziet vind ze erg interresant. verder de liedjes zijn erg leuk en als ik dan vrolijk meedans en zing komt ze niet meer bij :)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Vanochtend heeft jesper voor het eerst voor de tv gezeten en hij vond er niets aan! Leek me eerlijk gezegd nu eens makkelijk, kon ik even snel douchen ofzo, maar helaas.

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca vindt babytv ook geweldig.
    Ik zet hem 's morgens meestal eventjes in de box voor de tv zodat ik snel wat kan opruimen.
    En 's middags eet hij altijd een koekje en drinkt wat sap voor de tv. DAn kijkt hij naar Bumba of de teletubbies (op dvd).
    Ik vind het geen probleem zolang het geen uren is.

8. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    julian mag s`ochtends wel eens nijntje kijken. dat duurt maar een paar minuten, langer vind ik hem nog te klein voor
    hij vindt het wel erg leuk!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Omdat daar geld aan te verdienen valt natuurlijk!

Maar, \t is best leuk...

10. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Ik vond het persoonlijk maar niks tv kijken voor die ukkies. De mobiel boven de box vond ik al meer dan genoeg prikkelend. Maar goed dat is mijn mening. Heb hier ook eens een artikel over gelezen.

Hier ben ik sinds de 1e verjaardag rustig begonnen met tv kijken. En nog steeds kijken we niet langer dan 15 min. achter elkaar. Bumba en Nijntje zijn veruit favoriet!

Groetjes Six

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hier ook helemaal geweldig dit.
    Als ze huilt en dit op tv komt begint ze meteen te lachen en ook de vader is haar favoriet.

12. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    geen probleem hoor..ik parkeer marit er ook wel eens voor :)

13. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Pff zou niet weten wat ik zonder de tv moest doen!
    Whaha
    Zoals ze zeggen is de tv een tweede opvoeder..

Nee hoor, maar 's ochtends kijken we wel samen naar koekeloere en huisje boompje beesje.
    Babytv heb ik niet.
    Ennuh zonder die paar minuutjes rust om tas in tepakken, ontbijten, aankleden (ik dan) en opmaken zou ik het niet redden hoor..(oke misschien lichtelijk overdreven..:D )

En even voor de securiteit: ADHD is een neurobiologische aandoening (de hersenen maken een bepaald stofje niet aan), dus tv kijken etc kan het absoluut niet veroorzaken hoor!

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Eh nee, maar overprikkeling kan wel ,waardoor aandoeningen als ADHD en epilepsie sneller tot uiting komen als je daar aanleg voor hebt.
    En daar zit natuurlijk niemand op te wachten.
    Hier geen tv, en als ik even wat moet doen in huis dan zet ik hem gewoon in de box of in zijn bed met wat speelgoed, geen tv voor nodig.

15. emmie

emmie Niet meer actief

nou hier wel tv kijken hoor! nick jr. :D vind seff helemaal leuk!
    ook niet de hele dag natuurlijk, maar af en toe vind ik het best kunnen!

16. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hier staat nooit de tv aan als ze beneden is, wel staat er vaak muziek aan waar ze dol op is. Ze kan haar hele leven nog couchpotatoe spelen en dat zal ze ook best wel doen, dus ik wacht er nog maar ff mee ;) Als ik m'n handen vrij moet hebben gaat ze even in de box met wat speelgoed.

17. emmie

emmie Niet meer actief

ja tuurlijk in de box of op een speelkleed doen wij ook! maar af en toe mag de tv ook best es aan!

18. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hier is baby tv ook favoriet en als ik haar laat zitten zou ze uren zoet zijn , niet dat ik het doe ... maar van mij mag ze wel af en toe ff kijken .. is inderdaad handig als je even je handen vrij wilt hebben ..

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Wij hebben geen baby-tv en van andere kinderzenders en programma's zou ik niet eens uit mijn hoofd weten op welk kanaal ze zitten en wat hoelaat komt.
    Ach, ze kijkt af en toe wat t.v. naar dingen die wij ook kijken, maar het boeit haar geloof ik niet veel.

20. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    Bridgett mag af en toe tv kijken hoor!ze vindt t geweldig allemaal.maar niet al te lang doe ik.

ze was al heel snel best wijs en is erg snel verveeld in dr box met alleen n mobiel.
    ik heb zo'n pakket van sesamstraat besteld toen!(bestaat uit 2 dvd's,2 dikke mooie boeken ,nknispper/muziekboekje,n elmoknuffel,5 dunnere kartonnen boekjes en n logeer koffertje met rompertje,slabbetj,pyama,erg leuk).daar zitten boekjes bij voor vannaf o mnd tot en met 3 jaar (5 in totaal en t 1e boekje is van 0-6 mnd.)is speciaal op aangepast op de leeftijd.t 1e boekje is alleen maar plaatjes in felle kleuren.
    en er zitten 2 dvd's bij voor vannaf 6 mnd.
    en ik heb er pas nog 1 gekregen van me broer en een zelf gekocht.
    t heet samen leren en dan zie je bijv.elmo voor t eerst in bad gaan en zngen ze er een liedje omheen.erg leuk.juist op zo'n dvd.die zet ik regelmatig aan.en ze herkent dn ook de liedjes als je die later tegen dr zingt.
    maar als wij tv kijken met eten (eten aan tafel gaat niet zo soepel momenteel dus zitten we op de bank en zit ze er in dr wippertje erbij,gaat beter zo) dan kan ze soms ook wel meekijken.maar dan is ze vaak druk met dr schapie aan t knuffelen/spelen.
    nick.junior staat hier soms ook wel aan.
    ik heb liever dat ze af en toe naar van die lieve dingen kijken zoals sesamstraat of dingen zoals dora en disney,als naar die rare dingen zoals pokemon enzo.al die japanse troep op tv.slaat nergens meer op die series....geef mij maar disney.daar zie ik geen kwaad in

Deel Deze Pagina