Hangen jullie de was wel eens te drogen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Janna, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hangen jullie de was wel eens te drogen?

1. Ja, ik heb geen wasdroger.

2. Ja, ik heb wel een wasdroger, maar ik doe niet alle was in de droger.

3. Nee, alles gaat in de wasdroger.

4. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Heb je geen ruimte dan voor een wasrek?

Weet je dat je enorm kunt besparen op je energiekosten als je de droger niet of veel minder draait? Ik lees op internet dat de droger draaien 1,20 per keer kost. Lijkt weinig, maar als je de droger meerdere malen per week draait, dan tikt het wel aan natuurlijk en op jaarbasis kost de droger 2x per week draaien 125 euro.

2. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Heb ik wel ruimte voor heb een hele was/strijkkamer, maar heb het nooit gedaan en mag ook niet klagen over onze energie kosten. ik vind 125 euro op jaarbasis wel mee vallen. Ook heb ik het geduld er niet voor, moet gewoon allemaal snel klaar zijn.

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Moet je ook zelf weten hoor, was alleen benieuwd. Je kleding slijt ook veel sneller met een droger.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja hoor met mooi weer sowieso. Heb sinds kort een droger dus eerst alles aan de lijnen.

5. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb geen droger, en met dit weer hangt alles buiten op het balkon. Als dat niet meer zou mogen zou ik diegene die dat zegt echt uitlachen. Bizar zeg!

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    een nieuwere droger kost 40-50 euro per jaar als het 2x per week gebruikt word. valt dus heel erg mee.

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik heb geen wasdroger.
    Ik vind dat kleding niet mooi blijft in de droger,
    Voor handdoeken en beddengoed e.d zou het wel handig zijn. Maar het bespaart een hoop energie om het gewoon lekker op te hangen.

Dan maar niet van deze tijd:p

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.294
    113
    Nederland
    Wij hebben geen droger. Op zolder staat een droogrek en zodra het zonnetje schijnt hangt de was op de droogmolen in de tuin.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik droog 30% met de droger en de rest wordt opgehangen. in de winter gaat alles op droogrekjes, in de zomer gaat echt alles dus ook die 30% droger op de lijn. Ik heb n fijne droogmolen en dan kan ik veel meer/sneller mn goed drogen dan in de winterperiode.

10. arwe

arwe Actief lid

19 jan 2010
    127
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hier hangen we kleding te drogen.
    Beddengoed,handdoeken en ondergoed gaat in de droger. Vind beddengoed te groot om in huis te drogen,handdoeken worden zo hard aan t wasrek en heb een hekel aan alle onderbroeken en sokken ophangen. Gaan straks verhuizen naar een huis met tuin waar een droogmolen past. Dan gaat daar t beddengoed ook op. Maar die 2 wassen per week aan ondergoed en handdoeken blijf ik lekker in de droger doen.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het gaat natuurlijk niet alleen over de geldprijs, maar ook over ecologie.

Maar ik schrik er in dit soort topics wel vaker van hoe weinig sommige mensen daarmee rekening houden.

12. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Ik heb wel een droger, alleen bij slecht weer of in de winter staat ie 1 a 2x per week aan met handdoeken, ondergoed en sokken. Kleding en ander spul gaat dan op het rek. Als het mooi weer is hangt alles heerlijk buiten te wapperen.

13. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik heb een wasdroger maar hang met lekker weer mijn was buiten. In de winter kleding op een was rek binnen Handdoeken wel altijd in de droger, blijven ze veel zachter.
    Heb een hekel aan strijken en als ik het netjes op hang hoef ik veel minder te strijken. En met de droger wil het wel eens gebeuren dat het een paar dagen in de droger blijft liggen... dan vergeet ik het sneller...

14. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Hier ook een droger, maar die gebruik ik zelden. Ik hang de kleding vaak binnen te drogen (zolder). Als ik de was buiten ophang, vind ik dat het altijd zo naar buitenlucht ruikt/stinkt. De geur van de wasverzachter vervaagt en ben bang voor vliegjes en muggen in de kleding.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, wij hebben geen droger.
    Vind het juist niet van deze tijd om verkwistend om te gaan met energie...

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    ik hang het regelmatig buiten maar ook op rekken in het washok. Erna gaat het evengoed even een kort rondje in de droger vanwege allergieën.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben ook niet van deze tijd, ondanks m'n wasdroger hangt 90% van de was op zolder te drogen, nu zou ik m'n droogkoken ook buiten kunnen zetten eigenlijk.

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waar woon jij dan dat de buitenlucht stinkt? Er is toch niks beters?

En als je even op je kleding klopt, vliegen alle mormels meteen weg hoor.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn was ruikt helaas ook niet altijd fris ivm wietrokende buren. Maar dat doen ze meestal in het weekend dus ik probeer alleen doordeweeks de was buiten te hangen. Afhankelijk van de omstandigheden kan het buiten dus zeker stinken.

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    hier doorlopend schuin dak zonder balkon en heel klein tuintje, dus de was buitenhangen zit er niet in. Ik hang de was wel op zolder te drogen en de grote dingen zoals beddengoed gaat in de droger

Deel Deze Pagina