Belachelijk van die huisbaas! Ik hang mijn was altijd te drogen. We hebben wel een droger, maar dat is een hele oude, van mijn man's oma geweest. Ik vertrouw hem niet. Daarnaast hoef ik minder (lees: niet) te strijken als ik de was netjes ophang. Mijn was hangt overigens wel binnen, omdat er in de tuin geen plaats is. En ook omdat we de was soms een dag of langer laten hangen. We zijn niet altijd thuis en hangen soms een nieuwe was op vlak voor we weg gaan. Als we het buiten hangen en het gaat regenen, dan kunnen we het niet binnen halen... Die huisbaas spoort niet. Sowieso zijn er zat kleding, die je nu nog in de winkel kunt kopen, die absoluut niet in de drogen mogen.
Hier gaan alleen de handdoeken, hydrofielen, theedoeken en het beddengoed in de droger. Oh en de knuffels van zoonlief. En soms als ik veel was achter elkaar draai dat ik wat meer dingen in de droger doe. Maar lang niet alles mag in de droger en ook niet alles komt er even mooi uit vind ik. Zo'n uitspraak van een huurbaas zou mensen nog verplichten een droger te kopen en extra stroomverbruik opleveren. Denk niet dat daar enige juridische grond voor is, tenzij het al in haar huurcontract zou staan.
Nou als de wind een keer anders staat ruikt je hier het platteland. Moet er niet aan denken dat die geur in mijn schoon gewassen kleding zit. Naar een hele dag buiten spelen ruiken de kids ook naar buitenlucht en ik vind dat gewoon niet zo lekker ruiken. Ieder zijn ding, zeg ik maar.
We hebben geen wasdroger. En op de flat hing de was in de woonkamer als het slecht weer was en op het balkon met mooi weer. Nu een huis met tuin en zodra het mooi weer is hangt het buiten.
Handdoeken, beddengoed en al dat soort spul en ondergoed, sokken pyjama's en t-shirts gaan in de droger. De rest hangt of aan t wasrek of buiten op t dakterras.
Nou ik snap het wel hoor. Hier hebben we een grasdrogerij en kunstmestfabriek in de buurt, en als de wind verkeerd staat. Bah! Ik heb de was al eens opnieuw mogen wassen. En mijn ouders wonen op het platteland, en als ze daar veel aan het gieren zijn zoals een paar weken terug moet je ook echt je was niet buiten hangen.
Hier hebben we zelf een boerderij, en tenzijn ML niet meer mest gaat spelen (mixen, overpompen of uitrijden) is er niets met de lucht, hoor. De was gaat bij goed weer altijd naar buiten, soms heb ik de witte was (ondergoed etc.) binnen op een droogtoren, omdat het zoveel werk is om dat kleine grut op de hangen. Babywas altijd in de droger, blijft het zachter van. In de winter doe ik regelmatig de witte was ook in de droger, maar de donkere was met voornamelijk goede kleding gaat nooit in de droger, altijd op de droogtoren. Liefs,
Hier ook een droger maar voornamelijk voor spoedjes en straks weer babykleding. Heb nu voor het eerst een droogmolen ,dus van de zomer gaat het naar buiten. Maar hang het altijd op zolder op, heb daar lijnen hangen en wasrekken en gaat prima.
Ik heb wel een droger maar gebruik hem eigenlijk nooit. Misschien 3 keer per jaar voor iets wat snel droog moet of de knuffel van zoonlief. Heb wel gestemd op heb geen droger omdat ik hem niet gebruik. Heb een zolder waar ik de wasruimte heb en de was ook kan ophangen. En kleren blijven langer mooi.
Wij hebben wel een droger, maar lang niet alles mag erin. Ik hang dat met mooi weer gewoon lekker buiten, net als het merendeel van mijn buren. Vind het altijd heerlijk ruiken dan!
Ik heb zelf een wasdroger gekocht omdat ik dat gesleep met de was zo haatte (in de wasmachine, naar het rek of raam, ophangen en weer terug om op te vouwen). Ik stop de was er nu vies in en het komt er 4 uur later schoon én droog uit alleen beddengoed en blousjes gaan hier apart, die doe ik alleen op wasmachine stand en hang ik daarna wel over een deur of raam
Wij hebben een droger, vooral makkelijk in de winter vind ik.. Handdoeken, ondergoed & bedlakens steek ik erin Kleren laat ik zo drogen In de lente/zomer probeer ik zoveel mogelijk buiten te laten drogen
Ik heb geen droger, hang alles buiten. Heb toen we in een flat woonden met mooi weer mn was altijd op het balkon gehangen. Nu huis met tuin en dakterras, wasmachine staat op zolder dus als het mooi weer is hang ik het buiten op het dakterras op. Ik heb wel eens vaker gehoord dat het in flats niet gewenst is omdat het slecht is voor het straatbeeld...
Altijd! Geen droger, haha! Bij mooi weer wil ik het nog wel eens buiten hangen, mits ik zin heb om met wasmand en droogrek te slepen (ook geen droogmolen)
Ik krijg altijd vreemde blikken als ik zeg dat ik geen droger heb, maar zie hier dat ik echt niet de enige ben.
Hier ook geen droger. Ik vind het altijd heerlijk om de was in de lente en zomer buiten te hebben hangen. Ook al zou ik een droger hebben, dan zou ik hem sowieso niet gebruiken als het ook buiten kan hangen
Wij hebben wel een droger. Deze kost maar 30 euro per jaar. Ik doe er sokken, ondergoed, handdoeken, schoonmaakdoeken, vaatdoeken, theedoeken en sommige bovenkleding in. Grote stukken gaan op het rek. Ik heb 1 staand rek en 1 hangend rek in het trapgat. Buiten hangen doe ik niet meer. In ons blok zijn 2 gezinnen die op elk moment van de dag buiten de houthaard branden. Ook heb ik geregeld vogelpoep in de was gehad. Dan maar binnen. Binnen wordt het snel vochtig van de was en heb ik niet veel ruimte, dus vandaar de droger.
Zolang het buiten nog niet droogt gaat bijna alles in de droger. Bijna, bepaalde kleding gaat op de warme kachel. Maar zodra het weer het toelaat gaat alles lekker op de droogmalen en/of het droogrek buiten. Heerlijk! En ik vind het ook veel sneller werken op de een of andere manier. Wanneer ik de was van de lijn haal vouw ik het meteen op en kan het zo de kast in. Als ik het in de droger doe is het vaak kreukelig en ik laat het er ook wel eens te lang in zitten haha. Het stapel dan ook sneller op of zo. Nee...was buiten drogen vind ik echt van álle tijden hoor! Heerlijk!
Herkenbaar ik moet de was echt voor 18.00 inhalen anders ruiken we de rest van de week hier allemaal naar gerookt hout Laatst was ik laat (rond half acht) en toen ik weer binnen kwam stonk zelfs mijn haar er naar :x bah Gelukkig droogt het snel en beginnen onze buren pas na 18.00.
Ik heb op het balkon een droogmolen staan, met lekker weer hangt de was gewoon buiten. Ik heb een wasdroger maar die gebruik ik alleen voor sokken, ondergoed, handdoeken en als het geen mooi weer is gaan ook de theedoeken erin.