Hangende tong en rijgedrag in de eetstoel!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Friesin, Dec 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Hallo!

Sinds 3 maanden (misschien wel langer) hangt de tong van onze dochter erg vaak naar buiten. Ze doet het wanneer ze haar inspant, maar ook bij ontspanning.

Daarnaast speelt ze ook met haar tong. Ze laat hem heen en weer gaan tussen haar lippen!

Ze loopt niet achter op ontwikkelingen.

Iemand ook ervaringen mee? Ik weet dat het bij de spraakontwikkeling kan horen, maar ze doet het erg vaak!

En dan nog iets..

Ze rijdt.. In haar eetstoel of autostoel. Eigenlijk doet ze dat ook al vrij lang. Ik heb het idee dat ze het "lekker" vind. Ik vind dat geen probleem dat ze het doet, alleen is dat in groot gezelschap een beetje ongemakkelijk!

Wij dachten eerst dat ze het doet omdat ze het niet fijn vind om vast gezet te worden, maar dan zou je zeggen dat ze ook erbij zou huilen.

Is ze er niet een beetje vroeg bij?

Ben benieuwd naar jullie reacties:D

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Wat bedoel je met rijden? Soort van hoppen in de stoel? Ik ken eigenlijk vooral kindjes die dat doen...

En tong uitsteken etc klinkt niet vreemd vind ik.

3. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Niet echt hoppen, meer beentjes strekken en rijden op d'r plek. Wanneer ze dat doet pakt ze ook vaak de voorkant van het blad vast.

We moeten over 3 weken naar het consultatie bureau dan kunnen we dit ook even bespreken.

4. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Of misschien ook wel een soort van hoppen. Want ze gaat wel op en neer..

5. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Mijn man geneert zich een beetje en doet dan zijn hand onder haar voetjes zodat ze het niet kan doen. Ik vind dat dan weer niet kunnen, omdat het bij de ontwikkeling in hoort.. En wat maakt mij het uit wat een ander daar van denkt. In groot gezelschap prima als hij dit doet

6. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    En zo tikt hij ook de tong aan als ze hem naar buiten heeft hangen. Dit doet hij overigens niet altijd.

7. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Hij wil haar iets afleren, wat volgens mij bij haar ontwikkeling hoort.. Vind dat niet kunnen.. Grr.. Mannen 😂 (voor de rest is hij heel lief hoor)

8. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Hoe oud is je dochter?
    In het 'Oei, ik groei' boek heb ik ergens gelezen dat het op een bepaalde leeftijd heel normaal is dat kindjes gaan grijpen/voelen (etc) naar hun geslachtsdelen. Dit is heel normaal. Ze ontdekken dit. Kleuters doen het ook en dit is ter ontspanning. Ook heel normaal hoor

9. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Mijn dochter is 11 maanden! Ik dacht dat ze bij 1,5 jaar ongeveer dit soort ontdekkingen doen.. Maar er staat officieel dus niet echt een leeftijd voor? Nah ja, prima hoor. Nu manlief nog overtuigen😉

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    mijn zoontje van nu 14 maanden begon met 1 jaar aan zijn piemeltje te trekken en frummelen. Denk dat het een fase van ontdekkern is

11. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Ik denk dat wanneer je er aandacht aan geeft, het alleen maar vaker voor gaat komen. Sommige kinderen doen dat met hun tong volgens mij gewoon veel meer dan anderen. Die van mij zit nu (lekker nu het zo koud is en schraal wordt), met z'n tong telkens over z'n kin te gaan.

Share This Page