nog nooit wezen zwemmen met onze spruit en heb er toch spijt van.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje1, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Toen onze meid geboren werd tot aan de 6 maanden woonden wij in Limburg (ik kende er niemand en voelde me er niet echt thuis). Nu zijn we dus vorig jaar september verhuisd naar brabant (home sweet home :p).
    Ik ben dus ook met onze meid nog nooit gaan zwemmen, en dat terwijl ze water toch wel geweldig vind. Ik vind het toch wel sneu voor haar dat ik dat haar niet gun en wil toch met haar gaan zwemmen (al is het maar voor de lol).
    Rond 21 juli ben ik uitgeteld van onze 2de spruit en wil dan ook echt gaan zwemmen met ze allebei. Maar kan dat wel met een dreumes en een baby zwemmen, mijn moeder zal wel mee willen gaan, dus we zijn met 2 volwassenen.
    Nu mijn echte vraag: Zou je met een dreumes van dan ongeveer 17/18 maanden nog kunnen zwemmen (leszwemmen) of ben ik al te laat, en wordt het gewoon vrij-zwemmen?
    Iemand enig idee?

2. Nee hoor je bent zeker niet te laat.
    Wij zijn laatst gaan zwemmen met vrienden en hun dochtertje van 3 die nog nooit gezwommen had. Ze vond het gelijk geweldig.
    Misschien kun je wel proberen om nog 1x te gaan vrijzwemmen voordat de baby geboren wordt, zodat je ook echt alle tijd voor haar hebt.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ja hoor, je kunt nu juist met je dreumes op puppyzwemmen, of hoe het bij jullie heet. Ik zou met een baby niet zo heel snel gaan.
    Waarom bel je niet gewoon even het zwembad op?

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je kunt toch ook gewoon zelf gaan zwemmen, zonder les? doe ik regelmatig sinds Ties 5 maanden is, en het is altijd een groot succes!

5. caroline16

caroline16 Niet meer actief

wij gaan 1 a 2 keer per maand gewoon vrij zwemmen hoor, vind ze geweldig!

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Je kan denk ik gewoon nog naar het babyzwemmen gaan. Gewoon eens informeren bij een zwembad wat de mogelijkheden zijn.

Ik doe sinds twee weken babyzwemmen met Sven en het is superleuk. We konden ook kiezen om te gaan vrijzwemmen, maar dan ga je niet elke week en Sven wordt nu al heel vertrouwd met water.

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik denk dat ik volgende week een keer (nog lekker met zijn 2tjes) ga vrij zwemmen om te kijken wat ze ervan vind.
    Maar gebruiken jullie dan ook een zwemband of vlindertjes of dragen jullie je kleintjes dan gewoon? Ze is nu overigens 14,5 maand en 8,5/9 kilo.

8. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik vind die zwemlessen echt niets aan en ga dus altijd vrij-zwemmen met mijn zoontje. Hij vindt de lessen zelf ook echt niet leuk, hij is een echte waterrat maar vindt dat constant moeten drijven en heen en weer gaan door het water gewoon niet leuk. Hij vindt het veel leuker om gewoon lekker te spelen en rond te rennen door het water.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben wel een poosje zwemlessen gehad (de babygroep tot 2 jaar), maar mijn jochie vond daar niks aan. Veel te veel drukte, en te weinig zijn eigen gang gaan. Maar vrijzwemmen vind hij wel leuk. Dus we gaan nu eens per 1 of 2 maanden naar het zwembad.

Je zou eens een proefles moeten proberen om te kijken of je kindje het leuk vind. Maar te laat is het niet, alleen het karakter van mijn jochie is er gewoon niet zo geschikt voor. Zeker op die leeftijd had hij moeites met groepen, maar als je kindje niet zo verschrikkelijk verlegen is, zal het echt wel meevallen.

2 kinderen is lastiger, hier mogen ze van 6 mnd tot 2 jaar in de babygroep, en dan van 2 tot 4 in de peutergroep. Je zou je kinderen dus niet in dezelfde groep hebben. 1 moeder bij "ons" babyzwemmen had dat ook. Die zwemlessen waren achterelkaar. En dan ging oma eerst met de peuter aan de kant zitten en omkleden. En als de peuter het bad in ging, zorgde oma voor de baby. Wel een gedoe, maar ook niet onmogelijk.

En vrijzwemmen kun je altijd doen natuurlijk.

10. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hey!

Ik werk zelf in een zwembad!
    je bent zeker niet te laat om lekker te gaan zwemmen!
    Juist heel goed dat je het nog wilt doen, ik merk vaak in mijn zwemlessen dat er kinderen komen leszwemmen (het echte abc zeg maar) die heeel bang zijn en geen stap durven te verzetten. Dit vind ik soms te dol voor woorden.. deze kinderen hebben dus nooit gezwommen met hun ouders.... bij die kinderen duurt het vaak ook erg lang tot een diploma...

Ik zou zeggen kijk of er een zwembad is waar ze "puppy" les geven.. hier leren ze spelenderwijs de basis dingetjes van het "abc" hier hebben ze later ook echt iets aan.
    Bij ons is het zo dat er ook nog vrijzwemmen is tijdens de lesjes, je kan dus komen zwemmen en je hebt zelf de keus om een lesje mee te doen. (weet niet of dat er ook bij jou in de buurt is...)

Als je gaat vrij zwemmen, laat je kleintje lekker "vrij" worden, daar hebben ze het meeste aan, lekker spetteren, rennen, vallen en opstaan, spulletjes van de bodem duiken, tussen jou benen door etc.
    maar het allerbelangrijkste is wel om zelf niet te bang over te komen, als jij niet onder water gaat "dan wordt mn haar nat" (geloof me ze bestaan echt) / steeds maar zegt: brrr wat is het koud, of als je boven water komt eerst 10 minuten erover doet voor je haar uit je gezicht is, proestend etc. zal joun kleintje dit als een "verkeerd" voorbeeld zien...

Ene zwemmen met 2 kleintjes gaat makkelijk.. bij ons hebben we zelfs een "creche" gehad, waar je je andere kind even kan laten spelen onder toezicht! zeker als je moeder mee wilt!
    je moet alleen er voor zorgen dat je je baby niet te lang (max 20 min.) in het water doet! Dan lekker in een rompertje in de maxi en je kunt zelf nog even verder zwemmen hoor!
    Hahah een heel verhaal...

maar veel plezier!!!

11. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie heeft ook niet meer gezwommen sinds ze baby was, ik ben een paar keer met haar naar babyzwemmen geweest en dat was een regelrecht drama! heb er eigelijk ook wel spijt van, maar het is niet zo dat we nooit wat met haar deden/doen. we gaan altijd als het weer het toelaat weg, mocht het wel vies weer zijn, dan doen we bij pake en beppe ofzo een bakkie.

12. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    trouwens....

ik zou in het diepe waar je dreumes niet kan staan bandjes omdoen... dan kan ze zich ook zelf lekker bewegen, in een badje waar ze wel kan staan lekker af. (maar dan wel bijblijven hé)

In het diepe kan je der lekker los het bad in laten springen,
    geloof me, de kindjes komen zelf altijd weer omhoog boven water, je kan ze dan vastpakken (anders verdwijnen ze wel weer onder water...)

13. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    In alle zwembaden waar wij komen is dit trouwens ook altijd verplicht. Kinderen zonder zwemdiploma moeten (zowel in diep als ondiep water) bandjes om.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier moeten kindjes die zelf kunnen lopen bandjes om in het diepe. In het peuterbad niet, maar dat is echt een los bad van het grote gedeelte..

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    gewoon lekker doen.
    De liedjes en alles is mega leuk dus ze zal vast genieten.

Ik heb een vrouwtje in mijn club die de eerste les met haar zoontje van 6 maanden doet en daarna een half uur met haar dochter van bijna 2.
    Haar moeder kleed ondertussen de oudste om als het bijna tijd is en wacht langs het water met haar tot mama komt.
    Mama neemt dochyerlief over en de jongste wordt door oma afgedroogd en aangekleed.

Deel Deze Pagina