Welke luiers?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 20BabyJ10, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Ik weet het even niet meer :)
    Ik ben me aan het orienteren op spullen die ik straks in huis moet hebben..

En weet even niet meer wat voor luiers ik moet hebben..
    We willen graag pampers gaan gebruiken..

maar moeten we nu new born, new baby, baby dry blablabla
    Er zijn zoooooveel verschillende van pampers dat ik het even niet weet .....

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    In het begin gebruik je sowieso new baby 1, daarna kan je kiezen tussen new baby 2 en baby dry 2. Baby dry is goedkoper (er zitten meer luiers en een verpakking) dan new baby (absorbeert beter dunne ontlasting).

3. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Wij hadden de Pampers New Baby met urineindicator. Dat is een streepje dat verkleurt wanneer er plas in de luier zit, heel handig als ze net geboren zijn. Ik voelde in het begin niet zo goed of er dan in geplast was of niet doordat ze dan nog maar kleine plasjes doen. maar kon het daaraan zien. Ik vond ze super! Maar ieder heeft zo
    z´n eigen voorkeur!

Wij gaan deze luiers voor ons nieuwe kindje in iedergeval weer gebruiken.

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij gebruiken de luiers van het kruidvat. Stukken goedkoper en prima luiers. Zelfs pampers in de aanbieding zijn per luier bijna altijd nog duurder dan die van het kruidvat.

Is er een reden dat je specifiek pampers wilt gebruiken?

5. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant

Omdat er zoveel verschillende merken zijn hebben wij gekozen voor de gene waar we het meest positieve over gehoord hebben.
    We zullen ook vast nog wel de luiers van kruidvat enzo gaan uitproberen maar voor in het begin willen we gewoon pampers en dan zien we wel verder. :)
    We kijken verder niet naar welke goedkoper zijn, als het maar goed bij ons kindje past

6. ninaroos

ninaroos Lid

17 apr 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met onze zoon ook begonnen met pampers, maar bleek hij niet goed tegen te kunnen. Had veel luieruitslag/rode billetjes. Van alles geprobeerd, uiteindelijk bleken de Aldi luiers hem het beste te zitten en de minste problemen te geven.

Maar, als de prijs je niet uit maakt kun je gewoon kijken naar het gewicht waarvoor de luier geschikt is.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier ook begonnen met kruidvatluiers en dit ook gehouden. heel tevreden over.
    je kan ook gewoon met kruidvatluiers beginnen en als dit niet bevalt, de duurdere pampers. kreeg hier een pak luiers newborn van het kruidvat in het babypakket. heb dit eerst op gemaakt en toen pas voorraad gehaald.

8. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Hier vanuit het ziekenhuis al met Pampers. Het indicatiestreepje voor plas is inderdaad heel handig. Mara heeft die serie (New Baby) gehad totdat de maat ophield. Daarna zijn we overgestapt op de Baby Dry. Prima ervaring hier met de luiers.

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Hier altijd de 'Babylove' luiers van de DM (uit Duitsland). Als we er zijn nemen we meteen een grote voorraad mee. Als ze op zijn kopen we ook wel eens pampers, maar die vind ik toch net iets minder fijn dan de Babylove.
    Op het kdv gebruiken ze Huggies. Ik had zelf een proefpakketje Huggies (newborn) ik vond ze super, heerlijk zacht en mooie pasvorm. Dat vind ik nog steeds, maar lekken wel snel door!

10. Maia

Maia Niet meer actief

ik ga beginnen met new baby van pampers omdat ik die toen prettig vond, maar daarna stappen wij over op de kruidvat, die bevallen ons met Fleur beter dan de pampers.

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hier ook een paar pakken new baby in huis, daarna stap ik over op eigen merk, ligt ook erg aan wat je kindje goed past. Mart past die kruidvat luiers niet goed die lekken bij hem. Hier werkt aldi goed of c1000. Etos ook.

Na een maand of 2 doe ik voor de nacht wel een pamper babydry, en overdag eigen merk. Scheelt een hoop geld!

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier begonnen met Pampers New Baby, daarna wel Kruidvat geprobeerd, maar ik vond ze erg stug en ze absorbeerden ook minder goed. Was over Pampers Baby Dry best tevreden (soepele luier, absorbeert goed), maar inmiddels ga ik over op wasbare luiers (EasyFit en Bamboozles van Tots Bots) en nu heb ik geen lekkages meer (met Pampers wel!) en ik vind Pampers nu erg chemisch ruiken wanneer ze vochtig zijn. Dus voor mij nu geen andere luiers meer dan wasbare!

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ja ik wil denk ik als de tweede uit de new baby is eventueel ook over op de easyfit voor overdag, vooral de 2012 zijn echt super zo snel droog!

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heb toevallig gisteren een pak new born pampers mee laten nemen.

Pampers is mijn favoriet, kwa aanvoelen en stretchbaarheid.
    Maar voor mijn zoontje is het altijd Lidl of Appie Hein of Etos eigen merken.

Stukken goedkoper en kan hij ook goed tegen.

Voor de baby zal dat ook gaan gebeuren. Maar omdat ik denk dat een huidje van een pasgeboren baby wat gevoeliger is, begin ik met pampers.

Heb ook maar 1 pak, wil zien hoe hij erop reageert.

Luiers en pampers zijn altijd wel ergens in de aanbieding. Heb ook geen idee hoe hij groeit en waar hij wel of niet tegen kan.

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier inderdaad de EF 2012, droog binnen 4 uurtjes en ze absorberen ook echt súper goed. Ben er echt ontzettend tevreden over!

16. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hier de lidl luiers voor mijn zoon, voor de baby kruidvat en pampers ingeslagen. Van de lidl zijn ze niet verkrijgbaar in een kleine maat.

17. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ik heb eerst de newbaby 1 opgemaakt die paste mijn zoontje al snel niet meer en ben toen kruidvat mt 2 gaan gebruiken en nu heeft hij lidle mt 3. Omdat lidl inderdaad pas vanaf maat 3 gaat hihi. Ben erg tevreden over de lidle luiers en die van kruidvat waren ook goed. De pampers vond ik erg stinken als er een plas in zat bah. Dacht steeds dat hij een poep luier had.

18. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Hoe zijn jullie ervaringen met Etos luiers?

Voor mij zou dat namelijk behoorlijk schelen (werk er) maar hoor er eigenlijk nooit zoveel over. Sommige klanten zweren erbij, anderen totaal niet.
    Van mijn schoonzusje hoorde ik dat ze behoorlijk dik zijn en dat zij ze niet fijn vind.

Hoe denken jullie erover?

19. zuurstok

zuurstok Lid

13 mei 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij ook pampers-aanhangers.. eerst de Newborn serie (geel).. toen de babydry(groen) en nu de active fit (paars)... Wel andere merken geprobeerd.. maar steeds weer terug gekomen bij pampers.. dus voor deze baby ook weer pamperbilletjes :)

20. zuurstok

zuurstok Lid

13 mei 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina