@alle mama's met al 1 of meerdere kindjes..... hoe doen jullie dat straks met kraamkadootjes? en dan heb ik het eigenlijk over de kleertjes die je vaak krijgt.... ik ben namelijk de was aan het doen, en zie dat ik in maatje 50-56-62-68 echt niks meer nodig heb....heb gewoon meeeer dan genoeg! en al helemaal omdat we weer een zoon krijgen..... ik wil niet ondankbaar klinken, maar vind de kleertjes die ik heb gewoon super leuk en mooi, en wil die echt gebruiken.....en vind het gewoon jammer als ik met een hoop nieuw spul blijf zitten.... zetten jullie iets op het kaartje, of iets anders?
Ik zit met precies hetzelfde "probleem", dus ik lees mee.... Wel heb ik tegen mijn (schoon)ouders en man gezegd mochten er mensen zijn die vragen wat we graag willen dat ze dan aan kunnen geven dat kleertjes echt niet nodig zijn.
hier zijn kleertjes nog gewoon welkom hoor, 3e kindje mag straks ook eigen (nieuwe) kleertjes hebben en hoeft niet in het al gedragen spul van zijn/haar broer/zus (we weten niet wat het worden gaat.....).
geen tips helaas... lees ook mee. Kleertjes mogen wat mij betreft wel, want wij krijgen nu een meid en hebben een zoon! Ik zie alleen op tegen zooi wat niet onze smaak is Op het kaartje ga ik er sowieso niks over opmerken. Iedereen die het wwil vragen aan me moet maar ff bellen en anders verzinnen ze zelf iets (en dan maar hopen dat het onze smaak is )
hier wordt het idd wel weer een jongen, en de oudste is van november, en dan ben ik ook uitgeteld van deze kleine boy.... er zit dadelijk 5 jaar tussen, en heb in de loop van de jaren gewoon leuke nieuwe spulletjes gekocht, dus er zit weinig bij dat herbruikt gaat worden, deze beeb krijgt zo goed als alles nieuw.....maar juist omdat ik zo verzameld heb, hebben we tot maatje 68 gewoon genoeg.... ik wil idd ook niks op het kaartje zetten, en ik hoop gewoon dat mensen even bellen wat we kunnen gebruiken....en als ze iets kopen, hoop ik idd op onze smaak...haha....
De meeste mensen bellen om een afspraak te maken en vroegen vaak of we nog wensen hadden voor onze 2e. Ik heb veel cadeaubonnen gehad, heel fijn!!!
op het geboorte kaartje zetten: kadotip: een kleinigheidje voor de spaarrekening van de kleine. met het rekeningnummer van de kleine erbij
Dat is ook een manier, maar niets voor mij! Ik zou me er niet prettig bij voelen, ik hoop dat iedereen die wil komen ook even naar de wensen vraagt. Ik heb genoeg t/m maat 62, maar 68 en groter kunnen we prima gebruiken.
Ik hoef ook geen kleertjes meer, maar ander grut eigenlijk ook niet. We hebben bijvoorbeeld ook meer dan genoeg speelgoed in huis en een niet al te groot huis; meer past niet! Dan ga ik spullen weggooien en dat is ook zonde... Wij geven een kraamfeest en ik denk dat ik daarop toch suggesties ga doen. En dan zal het waarschijnlijk een cadeaubon of geld voor de spaarrekening worden.
ik zit hier ook wel eens over na te denken . en ik denk dat ik een lijstje ga maken net als met de verjaardag van me dochter via deze site is digitaal en dan kunnen ze het weg strepen en zien wat we nog willen en of als het duur is zien dan we een cadeaubon goed kunnen gebruiken Gratis Verlanglijstje - Je cadeaus gratis en beveiligd online
Ik heb ook aan zo'n online verlanglijstje zitten denken, maar niet iedereen in onze familie-/vriendenkring is digitaal genoeg om dat te doen ben ik bang En als ze het niet afstrepen, maar wel kopen, is de kans groot dat je het dubbel gaat krijgen... Ik ben er ook nog niet over uit wat ik doe, maar ik denk dat ik het wel op het kaartje zet; iets van een envelopje of cadeaubon.
dus er zijn toch wel meiden die er iets van op het kaartje zetten.... een lijst wil ik niet maken, wil ook niemand voor zijn kop stoten door bepaalde dingen erop te zetten, gezien veel dingen wel prijzig zijn.... wat betreft dat bellen als mensen komen, er zijn er ook genoeg die al iets in huis hebben, dus dan nemen we dat maar op de koop toe, en zoals eerder werd gezegd, wij hebben ook geen super groot huis, en hebben super veel speelgoed/kleding etc....dus gewoon jammer als je er nis mee doet....
Ik weet dat het in België en Frankrijk de normaalste zaak van de wereld is om een geboortelijst te vermelden op het geboortekaartje, maar ik vind dat vreselijk. Een geboortekaartje is voor mij een aankondiging dat er een nieuw mensje op de wereld is, en geen verzoek om cadeaus. Natuurlijk neemt (bijna) iedereen die op visite komt iets mee, maar daar ga ik dus echt niet zelf over beginnen. Ik heb bij m'n tweede ook weer veel kleertjes gekregen. Nu had ik al een jongen en nu een meisje, maar zeker in de kleinste maatjes veel unisex kleren. Als mensen vroegen wat ik wilde, heb ik gezegd dat ik geen kleine kleertjes meer nodig had. Maar toch heb ik heeeeel veel rompers liggen. Uiteindelijk heb ik gekozen om sommige nieuwe rompers gewoon niet te gebruiken; dus niet alles één keer dragen, maar gebruiken wat ik nodig had (of écht leuk vond) en sommige dingen dus ongebruikt te laten. Die heb ik vervolgens doorgegeven aan andere zwangeren of verse ouders, dan is er altijd weer iemand blij mee!
Je kan iets op het kaartje zetten in de trant van... wil je mij iets schenken, laat mijn papa en mama dan wat bedenken. Maar gelukkig vragen de meeste mensen wel of je nog iets weet of wat je echt niet kan gebruiken.